• TrueResolution

BIM Oktober 2024

Dags för en BIM-tråd för alla oss som hoppas på ett plus i Oktober och en bebis 2025! ❤️ 

här håller vi god ton, peppar, stöttar & hejjar tillsammans. I glädje & sorg. 🙌🏽

BIM-lista i kommentarerna! ☺️
  • Svar på tråden BIM Oktober 2024
  • Anonym (L)
    Snorkfrökenhär skrev 2024-09-26 22:52:51 följande:
    Ja lite besviken blir man fast man vet att det är tidigt, brukar iaf gå över snabbt för mig iaf, jag testar mest för sta det är kul och spännande. Förväntar mig aldrig nåt plus, kommer typ trilla baklänges om plusset dyker upp nån dag 😂

Jag har två barn födda -12 och -15 🥰 

Jag likt dig har inte oddsen på min sida den här gången så kommer inte förvänta mig annat än minus och jag börjar testa tidigt 🙈
    Ja det har du faktiskt rätt i, att besvikelsen går över ganska fort😅 

åh vad mysig, kul med en tredje!😍

ska bli spännande att se om vi slår oddsen denna månaden då😉
  • Klarakro

Hej alla, är ny här så vet inte om jag är i fel tråd. Men tog ett tidigt test och det är egentligen först i morgon man kan börja ta det, men kunde inte hålla mig? vad tror ni när testet visar såhär och jag är 7 dagar innan förväntad mens? Har försökt länge så man börjar bli lite desperat och börjar testa lite för tidigt!
  • mothertotwo
    Mina grav-symtom de tillfällen jag varit gravid.
    Första grav - uppblåst, kände mig rund som en köttbulle och kändes som jag skulle tippa varje gång jag gick. Mat cravings, vegetarisk pizza på pizzerian. Det var nog mat valet som gjorde att jag kände mig så haha. 
    Då gjorde jag abort för var alldeles för ung. 

Andra grav - Allra första tecket var ont i svanken. Sen kom illamåendet under hela graviditeten. Kräkte så fort någon tittade på mig. Sugen på fisk och skaldjur! Älskade doften av garage, vilket jag egentligen hatar i vanliga fall. Humörsvägning. Foglossning redan från 12 veckan.

Tredje grav - Svullen, mina kläder satt t.o.m. för stramt på mig. Humörsvägningar, det var absolut första tecknet. Samma här, älskade vara i garaget och sniffa på den ljuvliga doften. Sen stod jag alltid inne i affären och sniffade på färskpotatis då detta kom nära inpå midsommar. Doften av färsk jord! Mat cravings var enbart vatten -  Ramlösa citrus flera liter per dag. Hade flera svarta sopsäckar per vecka med enbart såna flaskor. Det var så galet! :)

Misstänker att något är på g hos mig nu. Har så fruktansvärt ont i huvudet nu i några dagar, trötthet och samt illamående (främst morgonen). Tycker att jag ser ett svagt streck på testa tidigt men kan vara en inbildning, fast några i september gruppen också tycker dem ser. Så jag avvaktar nu i några dagar innan jag testar med ultra tidigt digitalt test istället. Vi får se om september var min månad med :)

Mina barn är födda -13 och -17
  • Sandtrollet
    BIM OKTOBER 2024

04/10 - knyttets
    04/10 - cheryblossom
    04/10 - AX87
    04/10 - ophelia
    06/10 - anonym (L)
    06/10 - Snorkfröken
    10/10 - Arconia
    10/10 -  Sandtrollet
    12/10 - LifeGivesYouLemonade
    13/10 - corvus
    15/10 - Jassssen
    15/10 - Anonym(Sladdis2025)
    16/10 - Yasen
    16/10 - Frogelt
    17/10 - Anonym(Tredjegångengillt)
    17/10 - Supermario91
    17/10 - Augustilejon
    18/10 - Siripiri 
    18/10 - Anonym (En till)
    19/10 - Mothertotwo
    19/10 - Nanathalie
    19/10 - Anonym(Lollo)
     20/10 - MammaIda00
    21/10 - TrueResolution
    21/10 - Emlan93
    22/10 - Anonym(blomman)
    23/10 - Pinpina 
    23/10 -Tredje 
    24/10 JustinzeVar
    31/10 - EJT (oregelbunden cykel)
    ★ Alexzander 04, Lily 21, Molly 22 ★
  • Yasen
    Klarakro skrev 2024-09-27 09:37:43 följande:

Hej alla, är ny här så vet inte om jag är i fel tråd. Men tog ett tidigt test och det är egentligen först i morgon man kan börja ta det, men kunde inte hålla mig? vad tror ni när testet visar såhär och jag är 7 dagar innan förväntad mens? Har försökt länge så man börjar bli lite desperat och börjar testa lite för tidigt!
    Ser inget tyvärr men det är för tidigt! 
    Vänta tills BIM istället ❣️
  • Jassssen

Mina gravsymtom var att jag kände mig äcklad på något konstigt sätt, inte på något eller någon eller mig själv utan bara en konstig äcklad känsla jag hade i kroppen som är sjukt svår att förklara 😅 och somnade i soffan varje kväll fram till vecka 13-14 något. Annars kände jag aldrig något mer. Så vart sjukt orolig fram till kub, var helt säker på att där inte skulle vara något levande. 
    hade gärna mått lite illa eller något så man slapp oroa sig så. Dock skönt nu i efterhand att man hade en sån bra graviditet 🙏

• Snorkfrökenhär
    LinneaSj skrev 2024-09-27 07:42:28 följande:

Jag har bim 2/10, ska ta graviditetstest imorgon bitti 😬👌🏼 har inga alls symtom så det känns osannolikt, men samtidigt kan det ju vara graviditet utan symtom också. Är ju tidigt om det är positivt, v 3 drygt bara. Kanske normalt att inte ha några symtom alls då.

Åååh så spännande. Håller tummarna för plus 🤞🏻😄

Jag har varit gravid 3 gånger och aldrig haft symtom förrän typ två veckor efter BIM och inte ens då särskilt mycket symtom. Har till exemplet aldrig mått illa eller haft särskilt ömma bröst. Mitt största graviditetstsymtom har varit extrem trötthet 😴

Så du kan absolut vara gravid utan en massa symtom såhär tidigt 😄 
  • Snorkfrökenhär
    Anonym (L) skrev 2024-09-27 09:22:47 följande:
    Ja det har du faktiskt rätt i, att besvikelsen går över ganska fort😅 

åh vad mysig, kul med en tredje!😍

ska bli spännande att se om vi slår oddsen denna månaden då😉
    Hade varit himla kul om det blev en tredje snart, mina barn skulle bli överlyckliga, dom har önskat sig ett litet syskon flera år 😄

Jaa, vi kan väl få vara dom som lyckas mot alla odds 🤞🏻😅 Lång väntan nu innan man vet.
  • Anonym (Syskonlängtan)
    BIM OKTOBER 2024

04/10 - knyttets
    04/10 - cheryblossom
    04/10 - AX87
    04/10 - ophelia
    06/10 - anonym (L)
    06/10 - Snorkfröken
    09/10 - Anonym(Syskonlängtan)
    10/10 - Arconia
    10/10 -  Sandtrollet
    12/10 - LifeGivesYouLemonade
    13/10 - corvus
    15/10 - Jassssen
    15/10 - Anonym(Sladdis2025)
    16/10 - Yasen
    16/10 - Frogelt
    17/10 - Anonym(Tredjegångengillt)
    17/10 - Supermario91
    17/10 - Augustilejon
    18/10 - Siripiri 
    18/10 - Anonym (En till)
    19/10 - Mothertotwo
    19/10 - Nanathalie
    19/10 - Anonym(Lollo)
     20/10 - MammaIda00
    21/10 - TrueResolution
    21/10 - Emlan93
    22/10 - Anonym(blomman)
    23/10 - Pinpina 
    23/10 -Tredje 
    24/10 JustinzeVar
    31/10 - EJT (oregelbunden cykel)
  • knyttets

Sjuk trötthet slog till igår och har en märklig brännande känsla i bröstvårtorna. Var så äcklad av maten igår (på tal om en allmän känsla av äckel) och åt mest bara potatis. Hade även lite stickningar i tjejmagen på morgonen. Tänkte försöka hålla mig med testandet fram till måndag. Hur ser det ut för er andra, känner ni symtom?

Svar på tråden BIM Oktober 2024