• TrueResolution

BIM Oktober 2024

Dags för en BIM-tråd för alla oss som hoppas på ett plus i Oktober och en bebis 2025! ❤️ 

här håller vi god ton, peppar, stöttar & hejjar tillsammans. I glädje & sorg. 🙌🏽

BIM-lista i kommentarerna! ☺️
  • Svar på tråden BIM Oktober 2024
  • Froglet

Här närmar det sig förhoppningsvis ÄL ons-tors  nästa vecka, tyvärr är mannen borta måndag kvälll till torsdag kväll så vi missar ev fönstret lite om vi har otur.. 😔

har Fått sån sjuk barnlängtan och känns som så många omkring mig väntr barn och vill så gärna att det ska ta sig 🥰
    Är ju bara andra försöket, men hoppashoppas.

• Väntarpå4an

Hej
    Får tyvärr följa med in här. Läst alla inlägg från september tråden och hade hoppats på att få vara en utav alla med plus den månaden, men så blev det ej 😢 får sikta på oktober istället ❤️

Det blir vårt 4e försök, blev gravid på första försöket (juli) men slutade tyvärr i tidigt missfall💔 detta blir mitt fjärde och sambons första barn🥰

Har använt rfsu ägglossbingstest men tycker de är svåra, har ni några andra tips?

Bim 26/10 ish😅

• Vias

Hej! 

Kommer från septembertråden, och vet fortfarande inte när BIM är 😅 jag har använt clearblue advanced äL-tester som jag slutade med i lördags förra veckan, efter att jag fått hög fertilitet i 9 dagar. Enligt anvisningarna ska man alltså sluta testa, eftersom sannolikheten för maximal fertilitet (dvs ägglossning) är liten. 

Nu ser min graf ut såhär. Första cykeln jag tempar (vilket kanske syns på berg- och dalbanan i början), men tolkar det som att jag hade äl i fredags förra veckan, fastän testerna inte visade det? Och då borde BIM vara om ca en vecka, runt 5 oktober? 

• LifeGivesYouLemonade

Denna cykel har vi bara haft sex en gång. Första natten efter positivt ägglossningstest. Känns konstigt då vi alltid haft sex typ 3-4 ggr runt ÄL innan. Men denna gång slog tröttheten in haha 😂 men får hoppas att det räckte och vi pricka in 😅

• Anonym (L)
    knyttets skrev 2024-09-28 07:09:26 följande:

Sjuk trötthet slog till igår och har en märklig brännande känsla i bröstvårtorna. Var så äcklad av maten igår (på tal om en allmän känsla av äckel) och åt mest bara potatis. Hade även lite stickningar i tjejmagen på morgonen. Tänkte försöka hålla mig med testandet fram till måndag. Hur ser det ut för er andra, känner ni symtom?

kul med symtom, borde ju vara något? starkt av dig att vänta tills måndag!

Jag har inga symtom alls i princip, fick ett hugg igår vid höger sida av tjejmagen så jag tänkte att jag kanske skulle få blindtarmsinflammation 😂 men det försvann efter någon minut, kan väl känna lite ilningar i ljumsken men det kan lika gärna vara överbelastning från träning eller att jag promenerat för långt🤪 Så inga symtom som känns relevanta till eventuell graviditet.. funderar på att ta ett test imorgon på Äl+9 men det bästa vore ju att klara av att vänta tills måndag iallafall..

• Holm94

Hej alla,

har läst tråden hela tiden men skapade nu ett konto för att kunna skriva. Har BIM 2 oktober (positivt Äl test 10 september så antagligen ÄL dagen efter?). 
    Tror jag är ÄL + 10 eller 11.

Tog nu på morgonen ett test - testa tidigt med clear blue där man kan testa 6 dagar tidigare och jag får fram svaga streck på båda. Förra månaden syntes absolut ingenting när jag tog liknande test (fick mens då). Visst måste det vara något på g eller är det för tidigt att ropa hej? 😍
    Symptomen jag har är också väldigt ömmande bröst, lite mensvärk och lite ovanligt känslig för vissa lukter. Men detta är sånt jag även brukar ha innan mens också. 

• Anonym (L)
    Holm94 skrev 2024-09-28 09:52:15 följande:

Hej alla,

har läst tråden hela tiden men skapade nu ett konto för att kunna skriva. Har BIM 2 oktober (positivt Äl test 10 september så antagligen ÄL dagen efter?). 
    Tror jag är ÄL + 10 eller 11.

Tog nu på morgonen ett test - testa tidigt med clear blue där man kan testa 6 dagar tidigare och jag får fram svaga streck på båda. Förra månaden syntes absolut ingenting när jag tog liknande test (fick mens då). Visst måste det vara något på g eller är det för tidigt att ropa hej? 😍
    Symptomen jag har är också väldigt ömmande bröst, lite mensvärk och lite ovanligt känslig för vissa lukter. Men detta är sånt jag även brukar ha innan mens också. 

Jag ser något svagt! Tyvärr har just dessa tester en tendens att ge spökstreck, jag säger inte att det är så för din del men jag hade tagit ett test av ett annat märke också bara för att säkerställa ❤️ hoppas hoppas 😍
  • Snorkfrökenhär

Min graf ser ut exakt som den brukar, ligger alltid kring 36,8 efter ÄL. Känner av lite stick och värk kring livmodern ibland, har ömma bröstvårtor och det är också helt i sin ordning som jag brukar ha. Inte roligare än så, bara vänta och vänta på att närma sig BIM 😊

HOLM94 - Jag ser svaga skuggor men skulle inte våga lita på det, tyvärr kan dom testen luras. Håller tummarna för tydligare streck 🙏🏻

Väntarpå4an - Jag har kört med CB rosa ÄL-test, dom visar en smiley när dom är positiva, enkelt och tydligt! 

knyttets - Vilka symtom 😄 Låter ju helt klart misstänkt. Bra att försöka vänta med att testa tills efter helgen, kan ju visa nåt då 🙏🏻

• Holm94
    Anonym (L) skrev 2024-09-28 10:13:49 följande:
    Jag ser något svagt! Tyvärr har just dessa tester en tendens att ge spökstreck, jag säger inte att det är så för din del men jag hade tagit ett test av ett annat märke också bara för att säkerställa ❤️ hoppas hoppas 😍

Jaa jag har läst om något sånt tidigare också så det jag funderar över. Ska testa med annat test imorgon 😍 är så spännande ändå 😍

• Siripiri
    Väntarpå4an skrev 2024-09-28 07:33:33 följande:

Hej
    Får tyvärr följa med in här. Läst alla inlägg från september tråden och hade hoppats på att få vara en utav alla med plus den månaden, men så blev det ej 😢 får sikta på oktober istället ❤️

Det blir vårt 4e försök, blev gravid på första försöket (juli) men slutade tyvärr i tidigt missfall💔 detta blir mitt fjärde och sambons första barn🥰

Har använt rfsu ägglossbingstest men tycker de är svåra, har ni några andra tips?

Bim 26/10 ish😅

jag tycker apoteas ÄL-tester är bra, hämtade ut tre förpacknnngar igår  😎  Dem är på kampanj just nu med 😃 https://www.apotea.se/apotea-agglossningstest-7-stickor

Svar på tråden BIM Oktober 2024