• TrueResolution

BIM Oktober 2024

Dags för en BIM-tråd för alla oss som hoppas på ett plus i Oktober och en bebis 2025! ❤️ 

här håller vi god ton, peppar, stöttar & hejjar tillsammans. I glädje & sorg. 🙌🏽

BIM-lista i kommentarerna! ☺️
  • Svar på tråden BIM Oktober 2024
  • mothertotwo
    mothertotwo skrev 2024-09-28 23:57:32 följande:
    Jag har ingen aning pga oregelbunden mens. Den är inte alls kul! Men det borde egentligen ha visat nu tror jag. Dag 41 nu :) Den 12 (cd 25) ägglossning på g enligt gyn. fick en liten blödning den 18 sep (cd31) och den 20 (cd32) var det helt borta. Fanns bara när jag torkade mig. Sen den 22(cd34) kom slem och rosa, men sen borta som vinden igen. 24-25 började jag bli illamående. Nu sedan igår fyllnad känslan, svullen mage men inget tydligare streck på stickan. Ändå testar jag med testa tidigt som mäter 10.. Evig väntan. Vet inte hur jag ska tolka detta alls. Jag är nog skengravid 😅
    Räknar man utifrån förra mensen är det bim idag. Har ofta runt 12-14 dagar lutensfas..Ägglossningen borde skett ca 15de för därefter var mina ömmande bröst borta. Noterar allt! 😅 Idag är det 2 veckor sen. 
  • Väntarpå4an
    Siripiri skrev 2024-09-28 21:33:21 följande:
    Sedärja 😁 Själv vart nere i fitnessträsket för men aldrig tävlat, bara funderat på de. Jaa jag trillade in i temat fertilitet på youtube och det var flera videos där inositol nämndes. Har också lite kort lutealfas, 11 dagar, bästa fall 12 🥲  
    Där ser man då är vi två vana vitaminslukare😅
    Tycker du att du känt nån skillnad när du började ta det? Jag tänker att jag börjar med det om oktober inte tar sig. Jag har exakt samma, oftast 11 🙃
  • LifeGivesYouLemonade

Jag förstår inte min temp nu alls. Dag 12 fick jag fast smiley på clearblue,  så hade hoppats på ännu ökning idag För att fastställa ÄL. Men fick en sänkning? Har jag inte haft ÄL än då?
  • Augustilejon
    LifeGivesYouLemonade skrev 2024-09-29 09:35:56 följande:
    Jag förstår inte min temp nu alls. Dag 12 fick jag fast smiley på clearblue,  så hade hoppats på ännu ökning idag För att fastställa ÄL. Men fick en sänkning? Har jag inte haft ÄL än då?
    Det är ju ganska vanligt med dipp precis innan ägglossning, men det skulle också bara kunna vara en avstickare och att det kommer visa högre imorgon igen.

Har omständigheterna varit samma som tidigare (temp samma tid, gick och lade dig som vanligt osv)? 
  • Nanathalie

Hej tjejer!
    Nu har jag följt min kropp ett tag med temp. Premom säger att jag hade peak på mina ägglossningstester i förrgår. Kan det stämma med min temp? Någon som kan tolka?

Jag har inte lagt in positivt ägglossningstest i Nc för är osäker på om det stämmer..

Tack för att ni tar er tid och luskar i detta.. är okunnig i hur det ska se ut på en graf om ägglossning skett.

• Anonym (Lantisen)

Hej alla som kämpar! 

Hakar på här då. Starkt utslag på ÄL testet idag. Håll tummarna för oss ikväll 😊 

Lycka till alla! 

• Popcorn1990

Hej! 

Får hoppa in här då mensen dykt upp.
    Inne på fjärde försöket nu.

BIM OKTOBER 2024

04/10 - knyttets
    04/10 - cheryblossom
    04/10 - AX87
    04/10 - ophelia
    06/10 - anonym (L)
    06/10 - Snorkfröken
    09/10 - Anonym(Syskonlängtan)
    10/10 - Arconia
    10/10 -  Sandtrollet
    12/10 - LifeGivesYouLemonade
    13/10 - corvus
    15/10 - Jassssen
    15/10 - Anonym(Sladdis2025)
    16/10 - Yasen
    16/10 - Frogelt
    17/10 - Anonym(Tredjegångengillt)
    17/10 - Supermario91
    17/10 - Augustilejon
    18/10 - Siripiri 
    18/10 - Anonym (En till)
    19/10 - Mothertotwo
    19/10 - Nanathalie
    19/10 - Anonym(Lollo)
     20/10 - MammaIda00
    21/10 - TrueResolution
    21/10 - Emlan93
    22/10 - Anonym(blomman)
    23/10 - Pinpina 
    23/10 -Tredje 
    24/10 - JustinzeVar
    25/10 -  Popcorn 1990
    31/10 - EJT (oregelbunden cykel)

• Kittykatt

Hej, jag hopper in här då september snart är slut.
    Jag hade mens 4/9, smiley på cb 13/9 och är idag på äl+16 och bim+2. Rfsu testa ofta visar negativt.
    Jag mår exakt som om mensen är på gång förutom inga finnar.
    Varje toalett besök kollar jag efter rosa på pappret som jag alltid får 2dagar innan mens. Det känns som om det rinner mens mengör inte så.
    Vad tror ni?

Jag är född i början av 80talet och vi har inga barn.

• Siripiri
    Väntarpå4an skrev 2024-09-29 07:57:16 följande:
    Där ser man då är vi två vana vitaminslukare😅
    Tycker du att du känt nån skillnad när du började ta det? Jag tänker att jag börjar med det om oktober inte tar sig. Jag har exakt samma, oftast 11 🙃
    Japp 😅 
    Alltså började ju typ ta det i juni, sen gjorde vi ett första försök, så blev jag 4 dagar sen utan positivt gravtest. Så kanske att lutealfasen ändå blev förlängd då, sen cykeln efter de blev jag ju gravid men missfall vecka 5+6, så väldigt oklart🙈 Men det är ju en b-vitamin så man kan ju inte få för mycket av den så tänker att det bara är att äta på 😁 
Svar på tråden BIM Oktober 2024