• Anonym (Furo)

Ingen har väl bett om 5g?

Nu kommer 5g i rasande fart till dom flesta städer. Min undran är varför??? Många hushåll har investerat i fiber och mig veterligen har ingen klagat på 4g+. Så vad är det med 5g som är så viktigt att varje stad ska ha det trots att ingen bett om det? 

Däremot finns mängder med forskning om 5g och dess negativa hälsoeffekter. Säg hej till sömnsvårigheter, huvudvärk, hudutslag och andra roliga symtom som strålningen medför. Lite hjärntumörer hos barn är väl alltid trevligt? 

Dessutom, säg hej till 5g-master precis överallt i stan. För 5g kräver nämligen att masterna bara är några fåtal meter ifrån varandra. Många kommer ha en 5g-mast precis utanför sovrumsfönstret.

• Svar på tråden Ingen har väl bett om 5g?
  • Anonym (Petronella)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-10-04 22:09:23 följande:

5 G är för företag. De skickar stora filer och det kommer gå så mycket snabbare. Det är företagen som bestämmer i landet, inte den vanliga människans efterfrågan. 

Och där fick våldkapitalet en win-win effekt. För med 5 G så kan man styra energier så att folk blir brända vid ex folkmassor. Man kan ha så mycket större kontroll. Finns videor att finna på youtube ang det.

Kolla i Libanon, man sa först att det ska ha varit explosiva enheter i deras personsökare, men sedan kunde man läsa att de hade kunnat mixtra med batteriet (trådlöst) och jag tror knappast att dessa hade ens i närheten av 5G. Snarare 3G. 

Det hela handlar om att kunna kontrollera folkmassor vid ex demonstrationer. 

Det finns "bevis" på att jorden är platt på Youtube också.
    Finns även "bevis" på att Covid är skapat av Bill Gates och WHO...

Behöver nog inte säga mer om det va?

Du påminner SÅ mycket om min bekanta som jag skrev om tidigare att jag nästan tror att du är hon!
  • EnAnonumius
    Lynx123 skrev 2024-10-05 08:11:24 följande:
    Bra! Men av din text att döma bör du nog inte kasta sten i glashus - bara en liten observation som kan vara bra att ha i åtanke i framtiden. 😉
    Om man skall be en person att INTE kasta sten i glashuset så är det på sin plats att peka på var man anser att personen gör detta också...

Nu säger du egentligen inte ett skit då du berättar ju inte var du anser på vilket sätt jag skulle kasta sten i glashuset.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Lynx123
    EnAnonumius skrev 2024-10-05 10:03:04 följande:
    Om man skall be en person att INTE kasta sten i glashuset så är det på sin plats att peka på var man anser att personen gör detta också...

Nu säger du egentligen inte ett skit då du berättar ju inte var du anser på vilket sätt jag skulle kasta sten i glashuset.
    Apropå det där med att aldrig acceptera direkt slarv med det svenska språket.  ;)
  • Anonym (Furo)

Kul att ni bråkar inbördes och är för tröga för att förstå vad den andre skriver och menar. Ytterst roande om ni frågar mig. 

Men, om ni frågar er själva, vem vinner på att ha 5g? Jag har aldrig hört någon privatperson hävda att den har ett stort behov av 5g...
    Precis som någon annan skrev så är det företagen som vinner på det. Det är företagen som sätter narrativet och dikterar vad som ska publiceras i media. Samma sak med vaccinet. Och nej, man är inte konspiratorisk bara för att man har förmågan att koppla ihop sambanden. Men jag förstår att det för många är irriterande att inte själv kunna se och göra den kopplingen. Därav måste det ju vara en konspirationsteori och rent påhitt. Kan bara beklaga att er hjärnkapacitet inte är helt intakt. 

• Tukt
    Anonym (Furo) skrev 2024-10-05 13:30:24 följande:

Kul att ni bråkar inbördes och är för tröga för att förstå vad den andre skriver och menar. Ytterst roande om ni frågar mig. 

Men, om ni frågar er själva, vem vinner på att ha 5g? Jag har aldrig hört någon privatperson hävda att den har ett stort behov av 5g...
    Precis som någon annan skrev så är det företagen som vinner på det. Det är företagen som sätter narrativet och dikterar vad som ska publiceras i media. Samma sak med vaccinet. Och nej, man är inte konspiratorisk bara för att man har förmågan att koppla ihop sambanden. Men jag förstår att det för många är irriterande att inte själv kunna se och göra den kopplingen. Därav måste det ju vara en konspirationsteori och rent påhitt. Kan bara beklaga att er hjärnkapacitet inte är helt intakt. 

Du menar att folk generellt inte vill ha ett snabbt internet så de kan spela spel, se på Netflix och liknande, utan att det går segt?
  • NyfiknaAstrid92

Det som skrämmer mig är att idioter likt dig själv har rösträtt här i Sverige.
  • Anonym (Wtf)

Du har fortfarande inga andra källor än swebb-tv? Du duckar fortfarande alla frågor och ignorerar den fakta du fått. Uppenbarligen har du politiska skäl snarare än fakta och vetenskapligt baserade.
  • Anonym (Furo)
    Tukt skrev 2024-10-05 14:08:30 följande:
    Du menar att folk generellt inte vill ha ett snabbt internet så de kan spela spel, se på Netflix och liknande, utan att det går segt?
    Hört talas om fiber, fast/trådlöst bredband och 4g+? 
  • Anonym (Furo)
    NyfiknaAstrid92 skrev 2024-10-05 14:09:45 följande:
    Det som skrämmer mig är att idioter likt dig själv har rösträtt här i Sverige.
    Det som skrämmer mig är att du inte kommit med något annat än nedlåtande personangrepp i denna tråd. Har du inget vettigt att komma med för en gångs skull? 
  • Anonym (Furo)
    Anonym (Wtf) skrev 2024-10-05 14:14:19 följande:
    Du har fortfarande inga andra källor än swebb-tv? Du duckar fortfarande alla frågor och ignorerar den fakta du fått. Uppenbarligen har du politiska skäl snarare än fakta och vetenskapligt baserade.
    www.hbl.fi/artikel/stoppa-5g-kraver-vetenskapsman-och-doktorer/~:text=%C3%96ver%20190%20vetenskapsm%C3%A4n%20och%20doktorer%20fr%C3%A5n%2036%20l%C3%A4nder

Varsågod. 

Vilka frågor och vilken fakta? Har ju inte fått annat än påhopp och känslostyrda argument. Inte en enda länk med fakta om att 5g är helt ofarligt har jag fått. 

Och för vilket parti skulle det vara? Nämn ett som inte vill ha 5g, så ska jag rösta på det. 

Svar på tråden Ingen har väl bett om 5g?