• Anonym (En till)

BIM November 2024

Hallååå där.
    En tråd för alla soon-to-be preggos under november 2024! Här diskuterar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden.

presentera dig gärna och häng på :D 

BIM - lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

• Svar på tråden BIM November 2024
  • Björkskogen
    Anonym (K Anonym) skrev 2024-11-23 16:12:07 följande:
    Det hoppas jag verkligen! Det låter smart! 
    Har du några symtom? Jag har haft molande värk i magen sedan någon dag efter äl, igår mensvärk i nån timme och tillbaka till molande och idag som stickningar/dragande/tickande (svårt att förklara haha) blandat med molande. 
    Skrev så här tidigare idag till trueresulution: 

Nej inga känningar på mens. Men har sjukt ont i brösten, vaknade flera ggr i natt av dem. Såg en talgoxe utanför fönstret idag och blev alldeles tårögd, tyckte så synd om den (vi har -15). Det är ju något allvarligt fel på mig 😂 

Det kan va symtom, men även pms. Vi får se 😅
  • Anonym (K Anonym)
    Björkskogen skrev 2024-11-23 16:48:48 följande:
    Skrev så här tidigare idag till trueresulution: 

Nej inga känningar på mens. Men har sjukt ont i brösten, vaknade flera ggr i natt av dem. Såg en talgoxe utanför fönstret idag och blev alldeles tårögd, tyckte så synd om den (vi har -15). Det är ju något allvarligt fel på mig 😂 

Det kan va symtom, men även pms. Vi får se 😅
    Mina bröst var galet ömma förra graviditeten innan bim & efter, kunde inte ens röra dom då haha! Hoppas mensen uteblir! ☺️
  • Björkskogen
    Anonym (K Anonym) skrev 2024-11-23 17:00:20 följande:
    Mina bröst var galet ömma förra graviditeten innan bim & efter, kunde inte ens röra dom då haha! Hoppas mensen uteblir! ☺️
    Joj ag hade så oxå i början på alla 4 grav. Lägga armarna i kors nu är uteslutet, det är bara obehagligt ömt och ont 😅 
    Men litar inte på det ändå. vill inte inbilla mig att jag är gravid och sen kommer mensen. Det blir för jobbigt då. 
  • Anonym (K Anonym)
    Björkskogen skrev 2024-11-23 17:32:56 följande:
    Joj ag hade så oxå i början på alla 4 grav. Lägga armarna i kors nu är uteslutet, det är bara obehagligt ömt och ont 😅 
    Men litar inte på det ändå. vill inte inbilla mig att jag är gravid och sen kommer mensen. Det blir för jobbigt då. 
    Såklart, sikta in sig på att mensen kommer så blir man glatt överraskad 😉
  • Emzor1
    Väntarpå4an skrev 2024-11-23 12:19:02 följande:
    Pandan14 skrev 2024-11-23 10:35:06 följande:
    Min temp sjönk ganska mycket samma dag som jag fick fast gubbe på cb rosa ☺️ detta är tempkurvan när jag plussade 
    Tack för svar tjejer🙏
    Jag använder cb advance (lila). Nån som testat de flera ggr på samma dag? Typ morgon som man ska och sedan eftermiddag? 

Jag gjorde det, men testen hann ta slut innan jag fick fast gubbe så fick köpa stickor istället för att fylla ut😅 Tror det var att jag tog rosenrot som gjorde att ägglossningen blev sen - men gravid blev jag ju!🙏

Lycka till, håller tummarna 🤞❤️
  • Väntarpå4an
    Emzor1 skrev 2024-11-23 19:37:28 följande:
    Jag gjorde det, men testen hann ta slut innan jag fick fast gubbe så fick köpa stickor istället för att fylla ut😅 Tror det var att jag tog rosenrot som gjorde att ägglossningen blev sen - men gravid blev jag ju!🙏

Lycka till, håller tummarna 🤞❤️
    Åh grattis 🙏❤️
    Jag har börjat med rosenrot denna månaden också. Är 4e dagen med blinkande gubbe. Aldrig haft så länge blink heller. Tror du det kan vara rosenroten som gör det?
  • Emzor1
    Väntarpå4an skrev 2024-11-23 19:42:59 följande:
    Åh grattis 🙏❤️
    Jag har börjat med rosenrot denna månaden också. Är 4e dagen med blinkande gubbe. Aldrig haft så länge blink heller. Tror du det kan vara rosenroten som gör det?
    Ja men jag tror det var rosenroten, jag tog ägglossningstester förra månaden med även fast vi inte hade börjat försöka just för att få koll på min cykel. Då fick jag positivt ägglossningstest på cd14, denna gången på cd19 - däremot otroligt kraftiga ägglossningssmärtor som var över på eftermiddagen cd20 ☺️ förra månaden kände jag inte av min ägglossning alls och kan inte minnas att jag någonsin känt en såpass kraftig ägglossning heller 😉 
  • Väntarpå4an
    Emzor1 skrev 2024-11-23 19:49:35 följande:
    Ja men jag tror det var rosenroten, jag tog ägglossningstester förra månaden med även fast vi inte hade börjat försöka just för att få koll på min cykel. Då fick jag positivt ägglossningstest på cd14, denna gången på cd19 - däremot otroligt kraftiga ägglossningssmärtor som var över på eftermiddagen cd20 ☺️ förra månaden kände jag inte av min ägglossning alls och kan inte minnas att jag någonsin känt en såpass kraftig ägglossning heller 😉 
    Okej så spännande🙏 jag fortsätter att testa på, jag tycker jag har lite känningar men brukar känna mer än så här. Dock en hel del äl sekret redan, detta sen 3 dagar. Så jag trodde verkligen  att jag skulle ha fått fast gubbe redan. 
  • Anonym (Saltkatten)

ÄL+9 imorrn? hade tänkt att inte testa så tidigt den här gången men nu börjar suget komma 😆 Fick svagt,svagt positivt gravtest förra månaden på den dagen men tänkte att jag skulle skona mig själv från det igen för jag blev bara toknojjig och kunde verkligen inte tänka på något annat dom dagarna tills jag fick tydligt plus 😅🙈 

Fattar inte varför jag tror jag är gravid igen, har ju som egentligen inga symtom på det och kommer ju bli sååå besviken när testen inte visar nåt. Varför tänker jag såhär?! Blir galen på mig själv 😆

• NassaNisse

Hej hej! 

hoppar in här! 

bim på lördag om jag räknat rätt 
    en vecka sen ägglossning 
    första dagarn efter ägglossning hade jag som en brinnande/stickande känsla i vänster äggstock och har nu molande värk i vänstra ljumsken!!  

vad tror ni??? Hoppas så innerligt! 

Svar på tråden BIM November 2024