• Anonym (HH)

Frun har tappat sexlust

Hej
    för typ 3 år var jag otrogen och min frun fick veta detta och blev lite problem men det löste sig till slut.
    efter det min fru har fått depression och vårt sexliv har förändrat totalt från 4 eller 5 gånger per vecka har blivit max 2 gånger per månad.
    frugan säger att hon har tappat intresse för sex och att även om hon tvingas sig att ha sex det går inte hon typ stop.
    hon vill gärna ha sexlust tillbaka men hon vet inte hur?
    är det någon som har haft samma upplevelse som kan hjälpa oss.
    min fru tar tabletter mot depression.
    tack för hjälpen.

• Svar på tråden Frun har tappat sexlust
  • Anonym (HH)
    Olsdotter skrev 2024-11-12 09:42:19 följande:
    Därför att med ett nyktert perspektiv är det långt ifrån säkert att ni båda anser det vara bästa vägen framåt att lägga ned den kraft som krävs på äktenskapet. Möjligheten att ni båda vill fortsätta tillsammans finns ändå.
    Vi vill fortsätta tillsammans och vi tror på vårt äktenskap.
    hon vill ge tid till sig själv att kunna gå ur depressionen och hon ska börja lita på mig igen.
    problemet att jag hade ingen anledningen att göra det så oavsett hur mycket kommer hon fråga mig tyvärr har inget svar det har hänt bara
  • Agda90
    Anonym (HH) skrev 2024-11-11 18:05:28 följande:
    För att jag var dum
    jag har en fru som är jättesnygg, fin kropp, hon är duktig på sex, inget att klaga på
    Alltså är det det enda din fru är? En snygg kropp och bra på sex?
    Du låter sjukt ytlig. 

Jag älskar min man för den underbara människa han är. Hans humor, hans varma omtänksamhet, hans förmåga att veta vad jag tänker / känner / behöver, hans sätt att hålla mig varm på nätterna när jag fryser... Alltså den listan kan jag göra hur lång som helst. Sen att han är oerhört snygg och sexig hade inte räckt för mig om inte det andra hade följt med.

Var är de djupare känslorna för din fru!? 
  • Olsdotter
    Anonym (HH) skrev 2024-11-12 09:53:19 följande:
    Vi vill fortsätta tillsammans och vi tror på vårt äktenskap.
    hon vill ge tid till sig själv att kunna gå ur depressionen och hon ska börja lita på mig igen.
    problemet att jag hade ingen anledningen att göra det så oavsett hur mycket kommer hon fråga mig tyvärr har inget svar det har hänt bara
    Det finns skäl till att du var otrogen. Alla människor har skäl till sina handlingar. Din upplevelse är att det bara hände, och ibland agerar vi utifrån inre processer vi inte själva uppfattar.

Målet är att du själv ska veta varför det hände och lära dig av ditt misstag. Då kommer du att ärligen kunna säga till dig själv att du inte kommer att göra om det, alternativt att du medvetet väljer att göra om det. Du kommer att kunna välja om du vill försätta dig i dylika situationer eller ej, och ha strategier för att hantera dig själv oavsett vilket valet blir.

Inställningen att otroheten "bara hände" innebär att du saknar ansvar för händelsen. Det i sin tur betyder att det kan hända igen, och det när som helst eftersom att "det bara händer".

Otrohet är ingen naturkraft. Det är en medveten handling.
  • Anonym (HH)
    Agda90 skrev 2024-11-12 09:53:48 följande:
    Alltså är det det enda din fru är? En snygg kropp och bra på sex?
    Du låter sjukt ytlig. 

Jag älskar min man för den underbara människa han är. Hans humor, hans varma omtänksamhet, hans förmåga att veta vad jag tänker / känner / behöver, hans sätt att hålla mig varm på nätterna när jag fryser... Alltså den listan kan jag göra hur lång som helst. Sen att han är oerhört snygg och sexig hade inte räckt för mig om inte det andra hade följt med.

Var är de djupare känslorna för din fru!? 
    Du får inte förstår mig, jag sa att min fru är snygg och har fin kropp och är bra på sex för att bara visa att hon var bra på sex sättet, ofta män är otrogen på grund av kvinna har inte lust eller inte fin kropp.
    Min bra är bra på allt därför älskar jag henne
  • Anonym (HH)
    Olsdotter skrev 2024-11-12 10:02:09 följande:
    Det finns skäl till att du var otrogen. Alla människor har skäl till sina handlingar. Din upplevelse är att det bara hände, och ibland agerar vi utifrån inre processer vi inte själva uppfattar.

Målet är att du själv ska veta varför det hände och lära dig av ditt misstag. Då kommer du att ärligen kunna säga till dig själv att du inte kommer att göra om det, alternativt att du medvetet väljer att göra om det. Du kommer att kunna välja om du vill försätta dig i dylika situationer eller ej, och ha strategier för att hantera dig själv oavsett vilket valet blir.

Inställningen att otroheten "bara hände" innebär att du saknar ansvar för händelsen. Det i sin tur betyder att det kan hända igen, och det när som helst eftersom att "det bara händer".

Otrohet är ingen naturkraft. Det är en medveten handling.
    Vill gärna vara ärlig med mig själv men vet jag inte varför, hur ska jag veta.
    Om du vill du kan skriva privat meddelande jag kan förklara hur allt gick kanske du kan hjälpa mig att förstår 
  • Olsdotter
    Anonym (HH) skrev 2024-11-12 10:25:54 följande:
    Vill gärna vara ärlig med mig själv men vet jag inte varför, hur ska jag veta.
    Om du vill du kan skriva privat meddelande jag kan förklara hur allt gick kanske du kan hjälpa mig att förstår 
    Du behöver gå till en psykolog för att reda ut varför du agerat som du gjort. Jag kan inte hjälpa dig med det över nätet, och jag vill inte heller.

Om även din nästa psykolog säger att hen inte kan hjälpa dig, så fråga gärna om hen kan rekommendera någon annan som kan vara lämplig!

Lycka till!
  • Anonym (HH)
    Olsdotter skrev 2024-11-12 10:34:37 följande:
    Du behöver gå till en psykolog för att reda ut varför du agerat som du gjort. Jag kan inte hjälpa dig med det över nätet, och jag vill inte heller.

Om även din nästa psykolog säger att hen inte kan hjälpa dig, så fråga gärna om hen kan rekommendera någon annan som kan vara lämplig!

Lycka till!
    Tack för alla tips och tack för hjälpen 
  • Olsdotter
    Anonym (HH) skrev 2024-11-12 11:10:27 följande:
    Tack för alla tips och tack för hjälpen 
    Ingen orsak, var så god!
  • Olsdotter

En reflektion du kan ta med dig i väntan på påbörjad terapi:

Många män är ovana vid att kvinnor uttrycker ett direkt begär efter dem. Sådant kan överrumpla en man, och väcka starka känslor av omedelbar och snabbt övergående stark attraktion. Speciellt om mannen är ovan kan upplevelsen bli att "det bara hände". Inte sällan blir omgivningen oförstående när otroheten uppdagas, inte minst den bedragna kvinnan, om/ när kvinnan mannen var otrogen med är långt mindre attraktiv än hans fru.

Nu vet jag inte om detta var fallet här, men du TS vet.

Oavsett orsak, så är medvetenhet om var det brast en förutsättning för förändring.

• Anonym (.............)

Vilken planet är du i från? Varenda människa vet väl att både depression och antidepressiva tabletter tar bort sexlusten. Du får ju skylla dig själv som fått henne deprimerad....

• Agda90
    Anonym (HH) skrev 2024-11-12 10:22:58 följande:
    Du får inte förstår mig, jag sa att min fru är snygg och har fin kropp och är bra på sex för att bara visa att hon var bra på sex sättet, ofta män är otrogen på grund av kvinna har inte lust eller inte fin kropp.
    Min bra är bra på allt därför älskar jag henne
    Nej, jag har inte missförstått. Du är ytlig och verkar inte veta vad kärlek är. 
Svar på tråden Frun har tappat sexlust