• Anonym (HH)

Frun har tappat sexlust

Hej
    för typ 3 år var jag otrogen och min frun fick veta detta och blev lite problem men det löste sig till slut.
    efter det min fru har fått depression och vårt sexliv har förändrat totalt från 4 eller 5 gånger per vecka har blivit max 2 gånger per månad.
    frugan säger att hon har tappat intresse för sex och att även om hon tvingas sig att ha sex det går inte hon typ stop.
    hon vill gärna ha sexlust tillbaka men hon vet inte hur?
    är det någon som har haft samma upplevelse som kan hjälpa oss.
    min fru tar tabletter mot depression.
    tack för hjälpen.

• Svar på tråden Frun har tappat sexlust
  • Anonym (Mini)

TS, angående att ge en andra chans vid otrohet - även jag är en sån som aldrig har gett fler chanser efter det. Oavsett hur ont det har gjort har jag lämnat på studs. Tillit är grundfundamentet ett förhållande bygger på, utan det intakt finns inte längre en grund till att ha en relation.

Har sett många exempel på par i min närhet som gett en andra chans, i alla fallen har det blivit nya otroheter. När gränsen väl är passerad verkar det gå lättare att bryta förtroendet igen, partnern stannade ju vid första sveket.

En relation ska stärka en, inte göra en sjuk som vid en depression. En normal reaktion som någon skrev på ditt skadliga beteende. Läkningen efter ett uppbrott kan vara i åratal beroende på b la längden på förhållandet men en sak är säker, när den är gjord så mår folk riktigt bra till slut. Jämför det med att vara i ett kontant dåligt läge i en sargad relation.

Frågan är varför du inte förstår magnituden av vad du har gjort.

• Anonym (Lisa)

Nej varför skulle hon vilja ligga med en man som saknar den mest grundläggande respekt för henne. För honom gick det ju lika bra att dela det mest intima med någon annan. Låter som ett hälsotecken att hon inte längre tänder på dig efter ett sånt svek. Ni bör bryta upp, tyvärr förstår hon det ännu inte i tankarna men det låter som att kroppen gör det. Det är nog bara inse att du har förstört det ni hade och det går aldrig att återfå detsamma. Du gör er bägge en tjänst genom att stå ditt kast och avsluta relationen så att hon får chansen att älskas och attraheras av en riktig man som tänder hennes lust igen.

• Anonym (Lisa)
    Anonym (Mini) skrev 2024-11-11 08:50:37 följande:

TS, angående att ge en andra chans vid otrohet - även jag är en sån som aldrig har gett fler chanser efter det. Oavsett hur ont det har gjort har jag lämnat på studs. Tillit är grundfundamentet ett förhållande bygger på, utan det intakt finns inte längre en grund till att ha en relation.

Har sett många exempel på par i min närhet som gett en andra chans, i alla fallen har det blivit nya otroheter. När gränsen väl är passerad verkar det gå lättare att bryta förtroendet igen, partnern stannade ju vid första sveket.

En relation ska stärka en, inte göra en sjuk som vid en depression. En normal reaktion som någon skrev på ditt skadliga beteende. Läkningen efter ett uppbrott kan vara i åratal beroende på b la längden på förhållandet men en sak är säker, när den är gjord så mår folk riktigt bra till slut. Jämför det med att vara i ett kontant dåligt läge i en sargad relation.

Exakt så är det. Har aldrig hört talas om att någon förlåtit på riktigt, bara valt att stanna ändå av hänsyn till t.ex. barn och ekonomi snarare än faktisk kärlek och tro på relationen. Och den otrogne får se att det gick att komma undan med det - då är tröskeln sänkt till nästa gång...
  • Anonym (HH)
    Kirenaj68 skrev 2024-11-10 21:02:12 följande:
    Var det ditt snedsteg som gjorde att hon hamnade i depressionen? Hon må älska dig fortfarande såpass att hon inte vill vara med någon annan man, men ett sår efter ett sviket förtroende kan vara svårläkt. Speciellt förtroenden baserat på kärlek. De "små problemen" efter snedsteget, som du beskrev dem, är nog inte lösta på långa vägar. Frågan är om ni ens har börjat bearbeta dem trots att du säger att "det löste sig till slut"......
    Vi älskar varandra så mycket jag har varit dum och var otrogen mot henne, efter det har vi pratat mycket om detta och hon sa att jag förlåter dig men skadan som är inåt tar tid, jag gör mitt bästa för att hjälpa henne att mår bättre.
    Hoppas att jag lyckas
  • Anonym (HH)
    Anonym (Mini) skrev 2024-11-10 21:26:40 följande:
    Grejen är att hon verkar känna känslor som säger att hon vill hålla fast vid dig till varje pris även fastän du inte är bra för henne. Det var därför jag skrev tidigare att om du bryr dig om henne så är det bättre att du lämnar för hennes bästa. Depression är inte att leka med, du har med största sannolikhet gett henne den.
    Eftersom hon tror fortfarande i vårt äktenskap så vill jag kämpa hård för att visa henne att jag gjorde fel och jag gör allt jag kan för att hon ska må bättre, jag vet att det kommer ta sin tid men jag är redo att vänta länge
  • Anonym (HH)
    Anonym (J) skrev 2024-11-10 21:35:58 följande:

Tycker synd om tjejen men samtidigt väljer hon att vara kvar. De antidepressiva gör ofta också så att lusten försvinner. 

Hoppas att vi kommer lyckas att hon ska må bättre
  • Anonym (HH)
    Anonym (Yill) skrev 2024-11-11 01:36:23 följande:
    Ja det hade jag. Jag accepterar inte att man är otrogen mot mig. Jag älskar min partner innerligt och jag hade blivit dödligt sjuk av sorg, förtvivlan och ilska om han var otrogen. Det finns inte en chans att jag hade kunnat vara med honom mer efter det. Det spelar ingen roll hur mycket jag älskar honom, ett sådant svek hade skapat ett alldeles för stort sår i mig.

Du har skapat ett sådant sår i din fru. Hur har du dessutom mage att försöka lappa ihop henne igen efter det, som om det är henne det är fel på?

Det är inget fel på din fru. Hon är helt frisk, för hon har fått en helt normal reaktion på grund av ett trauma som DU har orsakat. 
    Min fru är helt frisk det är jag som var dum och gjorde mot henne som hon känner nu och jag har skulden på mig till 100%
  • Anonym (HH)
    Anonym (Yill) skrev 2024-11-11 01:41:08 följande:

Sen kan ju din fru aldrig lita på att du aldrig kommer vara otrogen igen. För du kan ju bevisligen inte behärska dig. 

Tror mig att jag haft en bra läxa och kommer aldrig göra det igen, har skadat henne reellt nu måste jag bara kämpa gör henne.
  • Anonym (HH)
    Anonym (Mini) skrev 2024-11-11 08:50:37 följande:

Jag förstår exakt vad har jag gjort och har svarat till dig igår att jag ska meddela henne att det bästa för dig att du gå vidare med ditt liv
Svar på tråden Frun har tappat sexlust