Anonym (Mini) skrev 2024-11-11 08:50:37 följande:
TS, angående att ge en andra chans vid otrohet - även jag är en sån som aldrig har gett fler chanser efter det. Oavsett hur ont det har gjort har jag lämnat på studs. Tillit är grundfundamentet ett förhållande bygger på, utan det intakt finns inte längre en grund till att ha en relation.
Har sett många exempel på par i min närhet som gett en andra chans, i alla fallen har det blivit nya otroheter. När gränsen väl är passerad verkar det gå lättare att bryta förtroendet igen, partnern stannade ju vid första sveket.
En relation ska stärka en, inte göra en sjuk som vid en depression. En normal reaktion som någon skrev på ditt skadliga beteende. Läkningen efter ett uppbrott kan vara i åratal beroende på b la längden på förhållandet men en sak är säker, när den är gjord så mår folk riktigt bra till slut. Jämför det med att vara i ett kontant dåligt läge i en sargad relation.
Frågan är varför du inte förstår magnituden av vad du har gjort.
Exakt så är det. Har aldrig hört talas om att någon förlåtit på riktigt, bara valt att stanna ändå av hänsyn till t.ex. barn och ekonomi snarare än faktisk kärlek och tro på relationen. Och den otrogne får se att det gick att komma undan med det - då är tröskeln sänkt till nästa gång...