• Anonym (HH)

Frun har tappat sexlust

Hej
    för typ 3 år var jag otrogen och min frun fick veta detta och blev lite problem men det löste sig till slut.
    efter det min fru har fått depression och vårt sexliv har förändrat totalt från 4 eller 5 gånger per vecka har blivit max 2 gånger per månad.
    frugan säger att hon har tappat intresse för sex och att även om hon tvingas sig att ha sex det går inte hon typ stop.
    hon vill gärna ha sexlust tillbaka men hon vet inte hur?
    är det någon som har haft samma upplevelse som kan hjälpa oss.
    min fru tar tabletter mot depression.
    tack för hjälpen.

• Svar på tråden Frun har tappat sexlust
  • Anonym (HH)
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-11-10 17:46:15 följande:
    1. Exakt, rätt uppfattat.
    2. Nej, inte allt. Inte våld eller kriminalitet heller. Säkert mer men inget jag kommer på just nu.
    Jag förstår nu hur du tänker och jag respekterar vad du säger.
    jag ska prata med henne och ger henne frihet om hon vill lämna mig.
    jag har gjort fel och jag måste ta konsekvenser och låta henne leva ett bra liv med en annan trogen man.
  • Kirenaj68
    Anonym (HH) skrev 2024-11-10 14:45:38 följande:
    Det klart att det viktigaste för mig är att hon ska må bra och inte behöver ta piller mot depression, jag är inte ut bara att hon ska få sexlust tillbaka.
    Var det ditt snedsteg som gjorde att hon hamnade i depressionen? Hon må älska dig fortfarande såpass att hon inte vill vara med någon annan man, men ett sår efter ett sviket förtroende kan vara svårläkt. Speciellt förtroenden baserat på kärlek. De "små problemen" efter snedsteget, som du beskrev dem, är nog inte lösta på långa vägar. Frågan är om ni ens har börjat bearbeta dem trots att du säger att "det löste sig till slut"......
  • Anonym (Mini)
    Anonym (HH) skrev 2024-11-10 18:09:21 följande:
    Jag förstår nu hur du tänker och jag respekterar vad du säger.
    jag ska prata med henne och ger henne frihet om hon vill lämna mig.
    jag har gjort fel och jag måste ta konsekvenser och låta henne leva ett bra liv med en annan trogen man.
    Grejen är att hon verkar känna känslor som säger att hon vill hålla fast vid dig till varje pris även fastän du inte är bra för henne. Det var därför jag skrev tidigare att om du bryr dig om henne så är det bättre att du lämnar för hennes bästa. Depression är inte att leka med, du har med största sannolikhet gett henne den.
  • Anonym (J)
    Anonym (HH) skrev 2024-11-06 09:14:49 följande:
    Har gett henne det alternativet men hon sa aldrig i livet, hon sa jag älskar dig och kan inte se mig med en annan man än du.
    Hon är trasig helt enkelt. Bygg upp förtroendet.  
  • Anonym (J)
    Anonym (Mini) skrev 2024-11-10 21:26:40 följande:
    Grejen är att hon verkar känna känslor som säger att hon vill hålla fast vid dig till varje pris även fastän du inte är bra för henne. Det var därför jag skrev tidigare att om du bryr dig om henne så är det bättre att du lämnar för hennes bästa. Depression är inte att leka med, du har med största sannolikhet gett henne den.
    Man håller sig fast ändå pga trasighet. Ofta läggs skulden på sig själv till varför mannen var otrogen. Tilliten försöker man få tillbaka. Likaså lusten. Men de är sammankopplade, här inte ett tvinga fram. Det enda ts kan göra är att vara snäll, bry sig, visa att han ångrar sig/känner dig dum och är ledsen för hur detta har skadat henne. Annars är det totalt omöjligt att läka från sånt. lönlöst.
  • Anonym (J)

Tycker synd om tjejen men samtidigt väljer hon att vara kvar. De antidepressiva gör ofta också så att lusten försvinner. 

• Anonym (A)
    Anonym (J) skrev 2024-11-10 21:35:58 följande:

Tycker synd om tjejen men samtidigt väljer hon att vara kvar. De antidepressiva gör ofta också så att lusten försvinner. 

Ja, det är ganska vanligt att sexlusten försvinner med antidepressiva 
  • Anonym (Mini)
    Anonym (J) skrev 2024-11-10 21:35:58 följande:

Ja, jag håller med dig om allt. 
  • Anonym (Yill)
    Anonym (HH) skrev 2024-11-10 08:31:01 följande:
    kanske hennes kärlek till mig gör att hon tvinga sig att gå ur  depression men jag använder aldrig barn för att tvinga henne stanna med mig eller jag säger inte till henne att det var bara en gång,  en gång eller flera gånger är samma för att jag gick bakom hennes rygg och har inte respekterat henne som fru.
    min fråga är varför blir jag uthängd på det sättet från alla?
    hade du kastat ut din man eller din om han eller hon var otrogen?
    Ja det hade jag. Jag accepterar inte att man är otrogen mot mig. Jag älskar min partner innerligt och jag hade blivit dödligt sjuk av sorg, förtvivlan och ilska om han var otrogen. Det finns inte en chans att jag hade kunnat vara med honom mer efter det. Det spelar ingen roll hur mycket jag älskar honom, ett sådant svek hade skapat ett alldeles för stort sår i mig.

Du har skapat ett sådant sår i din fru. Hur har du dessutom mage att försöka lappa ihop henne igen efter det, som om det är henne det är fel på?

Det är inget fel på din fru. Hon är helt frisk, för hon har fått en helt normal reaktion på grund av ett trauma som DU har orsakat. 
  • Anonym (Yill)

Sen kan ju din fru aldrig lita på att du aldrig kommer vara otrogen igen. För du kan ju bevisligen inte behärska dig. 

Svar på tråden Frun har tappat sexlust