• Anonym (Antiextremist)

Antisionism är inte antisemitism

Antisionism och antisemitism är två totalt olika begrepp som borde oftare diskuteras.

Antisionism innebär motstånd mot den politiska rörelsen sionismen. Det finns olika typer av sionism. Antisionism innebär kritik av Israels politik och är inte fientligt inställd mot judar som folk. Man kritiserar tex att Israel anekterar palestinska områden, fördriver palestinier från deras hem, dödar så extremt mycket oskyldiga civila, den olagliga ockupationen, olagliga bosättningar inom palestinska områden, rasism och demonisering av araber eller som senast när folkmord och mord på palestinska barn i Gaza hyllas osv. Jag förstår tex inte heller att sionisterna hänvisar till bibliska citat för att idag göra anspråk till ett område där det lever ett annat folk. Det krockar fullständigt med mina moderna demokratiska värderingar.

Antisemitism, däremot, är fientlighet, hat eller fördomar mot judar som etnisk eller religiös grupp.

Men endå är det väldigt många israelvänner och sionister som blandar ihop dessa begrepp och anklagar folk för antisemitism, när man egentligen kritiserar tex hemska krigsbrott som begås av Israel. Försöker man på det sättet skrämma en till tystnad? Är vår yttrandefrihet hotad?
  • Svar på tråden Antisionism är inte antisemitism
  • Anonym (Antiextremist)
    FuckGoggleAskMe skrev 2025-01-28 19:32:03 följande:

Förinta palestinierna? IDF är inte så effektiva, det finns lite olika siffror förstås men ungefär lika många palestinier har fötts i Gaza som har dött sen kriget började.

Klassificering och demonisering av terrorister? Ja, det har nog förekommit. 

Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med din läsförståelse men jag förklara igen det jag skrev, du läste men inte förstod. Folkmord är avsiktliga, systematiska handlingar i syfte att helt eller delvis förinta en folkgrupp. Man behöver inte utplåna/förinta alla för att det ska räknas som mord.

Som du kan se här nedan, gör de israeliska politikerna ingen skillnad mellan civila och terrorister i Gaza. De anser uppenbarligen att det finns inga oskyldiga i Gaza. Inte ens barn är oskyldiga enligt dessa politiker.

Så här tycker de israeliska politiker:

President Isaac Herzog: "There are no innocent civilians in Gaza".

Netanyahu hetsar IDF till folkmord genom att utropa "You must remember what Amalek has done to you". 
    Och så här står det i Mosebok : "Now go, attack the Amalekites and totally destroy everything that belongs to them. Do not spare them put to death men and women, children and infants, cattle and sheep, camels and donkeys."

Defense Minister Yoav Gallant: "We are fighting human animals" och hotar att "eliminate everything in Gaza".

Minister Amichai Eliyahu föreslog att kasta atombomben på Gaza.

Bezalel Smotrich utropade att alla palestinier i Gaza är nazister. Han sa " there are two million nazis in Gaza".

Israeliska soldater sjunger glatt "no uninvolved civilians in Gaza".

Det är uppenbart att Israeliska politiker anser att de palestinska barn är inte oskyldiga. Tycker du samma sak som dessa politiker? Du kan ducka igen, det är ok 😂
  • Anonym (Antiextremist)
    FuckGoggleAskMe skrev 2025-01-28 19:38:44 följande:

Väldigt pedagogiska svar? Hahaha! Fem myror ?

Eftersom du har din egen definition på sionister och inbegriper sionistiska, hysteriska kristna i USA och extremister i Israel etc i den definitionen, är det nog enklast att du säger du till mig. 

Mer pedagogiskt kan man inte bli. Jag känner mig här som en lärare i första klass. Ingen kan läsa och ingen förstår vad jag skriver 🤣😂🤣

"...Sionister inbegriper sionistiska, hysteriska kristns..."
    Du skrev själva svaret. Ser du några likheter på de fetmarkerade orden? 😄
  • Anonym (Antiextremist)
    Anton Chigurh skrev 2025-01-28 20:35:52 följande:
    Din brist i svenska språket är................
    ..............................
    .............jag, som du förmodligen inte förstår varför, hittar förbanne mig INGET sätt att beskriva nämnda brist. 

Pinsamt. 

Sen dag ett. Alltså min dag ett på FAMILJELIV, har jag inte sett något mer pinsamt än dina inlägg.
    Vad det säger.....det låter jag ödmjukt betraktaren avgöra.

Mhv //Anton Hjärta
    Oj då. Vad tråkigt. Har det påverkat dig och ditt liv? Hoppas att du har överseende. 

Har du något att säga om det jag skriver? Eller förstår inte du heller min hemska svenska? 😯😂
  • FuckGoggleAskMe
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-01-28 20:50:02 följande:
    Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med din läsförståelse men jag förklara igen det jag skrev, du läste men inte förstod. Folkmord är avsiktliga, systematiska handlingar i syfte att helt eller delvis förinta en folkgrupp. Man behöver inte utplåna/förinta alla för att det ska räknas som mord.

Som du kan se här nedan, gör de israeliska politikerna ingen skillnad mellan civila och terrorister i Gaza. De anser uppenbarligen att det finns inga oskyldiga i Gaza. Inte ens barn är oskyldiga enligt dessa politiker.

Så här tycker de israeliska politiker:

President Isaac Herzog: "There are no innocent civilians in Gaza".

Netanyahu hetsar IDF till folkmord genom att utropa "You must remember what Amalek has done to you". 
    Och så här står det i Mosebok : "Now go, attack the Amalekites and totally destroy everything that belongs to them. Do not spare them put to death men and women, children and infants, cattle and sheep, camels and donkeys."

Defense Minister Yoav Gallant: "We are fighting human animals" och hotar att "eliminate everything in Gaza".

Minister Amichai Eliyahu föreslog att kasta atombomben på Gaza.

Bezalel Smotrich utropade att alla palestinier i Gaza är nazister. Han sa " there are two million nazis in Gaza".

Israeliska soldater sjunger glatt "no uninvolved civilians in Gaza".

Det är uppenbart att Israeliska politiker anser att de palestinska barn är inte oskyldiga. Tycker du samma sak som dessa politiker? Du kan ducka igen, det är ok 😂
    Intressant pedagogiskt grepp, upprepa allt 23 gånger och då hoppas att alla tror att det är ett hållbart argument. Att du antar att alla har ett minne som en guldfisk är ju också charmigt. 
  • ClumsySmurf
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-01-28 20:56:45 följande:
    Mer pedagogiskt kan man inte bli. Jag känner mig här som en lärare i första klass. Ingen kan läsa och ingen förstår vad jag skriver 🤣😂🤣

"...Sionister inbegriper sionistiska, hysteriska kristns..."
    Du skrev själva svaret. Ser du några likheter på de fetmarkerade orden? 😄
    det finns en gemensam nämnare

alla andra 😂

• Anonym (Antiextremist)
    ClumsySmurf skrev 2025-01-28 21:10:59 följande:
    det finns en gemensam nämnare

alla andra 😂
    Alla andra = sionister 😂
  • Anonym (Antiextremist)
    FuckGoggleAskMe skrev 2025-01-28 21:09:25 följande:
    Intressant pedagogiskt grepp, upprepa allt 23 gånger och då hoppas att alla tror att det är ett hållbart argument. Att du antar att alla har ett minne som en guldfisk är ju också charmigt. 
     När du medvetet förvränger och missförstår det jag skriver, fimns det bara ett sätt att påvisa det...att upprepa. Jag visade, återigen, mycket tydligt att du förvrängde det jag skrev. 

Och du duckade igen cccc 😂
  • FuckGoggleAskMe
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-01-28 21:46:39 följande:
     När du medvetet förvränger och missförstår det jag skriver, fimns det bara ett sätt att påvisa det...att upprepa. Jag visade, återigen, mycket tydligt att du förvrängde det jag skrev. 

Och du duckade igen cccc 😂
    Du inser antagligen inte att du gör pro-palestinska rörelsen en stor otjänst genom dina underliga inlägg och underliga pedagogiska grepp. Bra, fortsätt så! Jag tror att du fått många att inse att Israel står på de godas sida. 
  • Anonym (Antiextremist)
    FuckGoggleAskMe skrev 2025-01-28 22:18:31 följande:
    Du inser antagligen inte att du gör pro-palestinska rörelsen en stor otjänst genom dina underliga inlägg och underliga pedagogiska grepp. Bra, fortsätt så! Jag tror att du fått många att inse att Israel står på de godas sida. 
    Oj då. Det var ovanligt välargumenterat av dig 😮😂👍
  • Tow2Mater

Trump stoppade idag $50 miljoner av hårt arbetande amerikaners skattepengar att slängas på gratis kondomer i Gaza.

Men han kanske är i maskopi med Israel och egentligen vill det ska födas en massa fler barn som kan dödas?

Svar på tråden Antisionism är inte antisemitism