• Anonym (Bbbb)

Första "bråket"

Jag och min pojkvän jag varit ihop med i 1,5 månad har haft vårt första bråk eller jag frågade bara några saker och det eskalerade från hans sida. Han tog det som att jag inte litar på honom bara för jag frågade osv och att jag typ sårar hans känslor. Han säger hur han får kyssa mig, röra mig osv men hur jag inte litar på honom.
    Han betedde sig även konstigt idag och jag frågade varför han är elak, då säger han att han beteer sig så som mina tankar om honom, att jag inte förtjänar bra beteende om jag inte litar på honom. Allt detta för jag ställde några frågor och att hans handlingar med tiden kommer visa om jag kan lita på honom.
    Manipulerar han eller vad är det frågan om? För jag tycker allt detta känns konstigt. Att "straffa" mig på det sättet.

• Svar på tråden Första "bråket"
  • Anonym (Varningsklocka)

GÖR SLUT! Ta varningen på allvar!

• Anonym (Bbbb)
    Anonym (Varningsklocka) skrev 2024-11-24 22:09:29 följande:

Jag har bara sagt att hans handlingar kommer visa om jag kan lita på honom. Han säger hela tiden att han vill ha någon som litar på honom. Han förstår inte vad jag menar och det gör mig ledsen men han säger att han blir ledsen? Blir helt förvirrad av denna situation.

• Anonym (Varningsklocka)
    Anonym (Bbbb) skrev 2024-11-24 22:12:41 följande:
    Jag har bara sagt att hans handlingar kommer visa om jag kan lita på honom. Han säger hela tiden att han vill ha någon som litar på honom. Han förstår inte vad jag menar och det gör mig ledsen men han säger att han blir ledsen? Blir helt förvirrad av denna situation.

Han utsätter dig för manipulation och det han gör räknas som psykisk misshandel. GÖR SLUT.
  • Anonym (?)

Vad var det för frågor dy ställde?

• Tow2Mater
    Anonym (Bbbb) skrev 2024-11-24 22:12:41 följande:

Låter som du behandlar honom illa. Så säger man inte till någon utan att ha en bra orsak. Klart han blir ledsen.
  • Anonym (Bbbb)
    Tow2Mater skrev 2024-11-24 22:35:15 följande:
    Låter som du behandlar honom illa. Så säger man inte till någon utan att ha en bra orsak. Klart han blir ledsen.
    Visste inte att kommunicera och ställa frågor i en relation är att behandla någon illa. Jag har självklart en anledning till varför jag ställer de.
  • Anonym (Jesus Josefsson)
    Anonym (Bbbb) skrev 2024-11-24 23:15:39 följande:
    Visste inte att kommunicera och ställa frågor i en relation är att behandla någon illa. Jag har självklart en anledning till varför jag ställer de.
    Av någon anledning vill du inte skriva vilka frågor du ställde? Frågor kan formuleras på ett konfrontativt och elakt sätt. Ibland är frågor bara tecken på omtanke.
  • Tow2Mater
    Anonym (Bbbb) skrev 2024-11-24 23:15:39 följande:
    Att säga 'hans handlingar kommer visa om jag kan lita på honom'är inte kommunikation, det är nedlåtande och anklagande envägskommandering.

Vilken anledning till dina frågor?
  • Anonym (Bbbb)
    Tow2Mater skrev 2024-11-24 23:33:14 följande:
    Att säga 'hans handlingar kommer visa om jag kan lita på honom'är inte kommunikation, det är nedlåtande och anklagande envägskommandering.

Vilken anledning till dina frågor?
    Ja matchar hans handlingar med hans ord så kan jag lita på honom. Det är så det funkar, vi pratade allmänt om det, sånt tema.
  • Tow2Mater
    Anonym (Bbbb) skrev 2024-11-24 23:37:09 följande:
    Ja matchar hans handlingar med hans ord så kan jag lita på honom. Det är så det funkar, vi pratade allmänt om det, sånt tema.
    Om du i en diskussion om allmänna saker sager en sådan sak visar du ju att du inte litar på honom och aldrig har gjort. Det är inte snällt alls. Det normala är att lita på sin partner.
Svar på tråden Första "bråket"