• Anonym (TS)

Vill han inte ligga med mig??

Har dejtat en jättegullig kille ett tag nu, han uppvaktar mig och gör allt för att visa hans intresse för mig. Men han har aldrig försökt få mig i säng än, inte ens pratat om sex. Varför vill han ha mig utan att ha sex med mig??

• Svar på tråden Vill han inte ligga med mig??
  • Anonym (Aa)
    Anonym (Herregud) skrev 2024-12-02 22:54:16 följande:

Och nej, jag är inte alltid på kvinnornas sida, men när jag ser att personer (i detta fall äldre män) försöker trycka ner TS och hennes utseende, då säger jag vad jag tycker.

Vart kan man läsa när någon trycker ned ts utseende?

Du är inte någon talesman för kvinnor.
    Möjligvis för tjocka kvinnor ( ja det är lite elakt skrivet) men det är sant 

Anonym (Herregud) skrev 2024-12-02 20:22:35 följande:
    Att du inte vet hur man visar intresse utan att röra personen säger mycket om dig.
    Jaha så du hade inget argument.
    Du behöver inte bli ledsen för att inte alla män vill ligga med ett och alla.

Man ger det några ggr och finns det inget synbart intresse från kvinnan så går man vidare.
  • Anonym (Kille32)

Vet inte hur den killen tänker men jag själv är ganska noga med vem jag hoppar i säng med. Vill verkligen känna efter om det är någon jag vill ha ett förhållande med innan vi börjar sexa.

• Tecum
    molly50 skrev 2024-12-02 21:41:12 följande:
    Jag håller med om att det var nedlåtande kommentarer.
    Men jag tycker inte att alla kvinnor på FL ska behöva ställas till svars för vad några individer skriver i en tråd.
    Det har du rätt i, det finns många vettiga kvinnor här. Du är en av dem. Tyvärr är de väldigt tysta när det skrivs nedlåtande om män, och i synnerhet de elaka kommentarerna om oerfarna män stör mig.

I många trådar dras män över en kam utan att någon kvinna reagerar. Inte förrän det påpekas i alla fall. Och jag dras ibland med i jargongen här.
  • Tecum
    Anonym (Herregud) skrev 2024-12-02 22:03:51 följande:
    Du kanske ska sluta dra alla över en kam?
    Jag försöker sluta men ibland rinner sinnet. Och jag är då inte värre än någon annan, hur många trådar finns det inte som drar alla män över en kam?

Jag är också trött på könskriget, men det tycks vara FL:s livsluft. Det är bara att se vilka trådar som har mest inlägg...

Håller du med Molly och mig om att de inlägg jag nämnde var nedlåtande och elaka?
  • Anders1970
    Anonym (Herregud) skrev 2024-12-02 12:54:07 följande:
    Nej. Om han genuint undrade det (vilket jag starkt tvivlar på, då det verkar vara en trend här att trycka ner kvinnors utseende) så kunde Anders istället frågat TS om hon upplever killen som attraherad av henne. Istället vill Anders ha detaljer om utseende och att han sedan ska sitta där som en domare över TS utseende. Där har du problemet. Om ni inte förstår att frågans utformning kan upplevas som motbjudande, så har vi två problem här.

Jösses vilket sidospår och tjafs mellan olika användare det vart av mitt inlägg.

Det var INTE meningen att ni skulle gå head to head mot varandra pga. mitt inlägg, få be om ursäkt om jag uppviglade till detta. Det var ej min avsikt.

Det hela är enkelt och utan alla läskiga insinuationer. Så andas o agera vuxet.

Som man frågar får man svar. Att fråga om killen är "attraherad av henne" blir ju båda ja o nej. Ja han uppvaktar henne, Nej han tar inga steg till sex eller ens prata kring/om det. Detta känner vi och frågeställaren ju redan till.

Att fråga henne (TS) om hon anser sig vara "snygg" blir ju rätt självklart "Jag anses både snygg och sexig av många män" (som man frågar får man svar)

Så därför gjorde jag inte det, då det blir bias-svar.

Vad skrev jag? Jo: "Beskriv i korthet hur du ser ut, längd o vikt m.m. Att ha sex bygger ju på fysiskt attraktion och trygghet."

Ett svar skulle kunna varit "norm lång o vikt samt ser ut som folk gör mest", det är inte utlämnade.

Jag fick ett svar: "Du tror han skulle uppvakta mig om han tyckte jag var ful och osexig?" Svaret blir nog att man kan dejta/uppvakta någon som man är nyfiken på men som attraktionen inte lossnar för. Kanske det som har hänt denna gång? Eller att man landat in i vän och goszonen.

Det blir dumt att kleta på mig åsikter eller annat jag ej sagt eller har menat. Kommer inte bemöta då jag inte tror på forumtjafs. Detta biter så dåligt på mig.

Sedan har vi inte kommit längre än att just längd, vikt samt utseende är rätt inledningsvis styrande. Jag beklagar detta och det gäller båda könen.

Väldigt många inlägg på forumet handlar om "varför är det så här, varför blev det så här, varför görs det så här". Och då den som skriver i hög grad är delaktig så ligger ofta mer än 50% av svaret hos personen själv.

Nu tror jag vi inte får klarhet för än TS använder tipset av bla. Postman: "Du kanske inte tydligt signalerar att du är öppen för sex. Har du försökt ta initiativ till sex?"

Svaret TS gav till Postman är ju rätt intressant: "Nej, jag har inte gjort det än. Är mest van att killar tar initiativet och det brukar de göra väldigt tidigt. Men jag är inte främmande för att göra det, bara undrar just nu varför han inte gör nåt alls, har aldrig upplevt det tidigare."

Så innan man ens testat att själv agera och vara proaktiv så går man till ett online forum och frågar "fölket" "Varför vill han ha mig utan att ha sex med mig?"

Just detta säger enormt mycket om vår samtid, jag tänker kopplingen till Elsa Månsson ?Gift vid första ögonkastet", samtiden avbildad i katastrofala färger.

Övrigt om man skall gå på TS så anses hon både snygg och sexig av många män, även att killar tidigt mot henne tar initiativet till sex. Ändå är vi här... Jaja.

Så vi får sitta på händerna tills TS återkommer, om hon nu gör så. 

PS. Tråden handlar om att samverka med TS som bevisligen söker stöd, inte att tjafsa med mig eller andra forum deltagare. Kram.

• ClumsySmurf
    molly50 skrev 2024-12-02 21:41:12 följande:
    Jag håller med om att det var nedlåtande kommentarer.
    Men jag tycker inte att alla kvinnor på FL ska behöva ställas till svars för vad några individer skriver i en tråd.
    Om man ska diskutera hur långt män kommit 2024 för de inte har kommit längre än de gjort tycker jag vi också ska diskutera hur långt kvinnor har kommit.
    Anonym (Herregud) skrev 2024-12-02 12:17:46 följande:
    Anonym (Mia) skrev 2024-12-02 07:48:30 följande:
    Jag blir mörkrädd när män ber kvinnor beskriva sina kroppar detaljerat med motiveringen att andra män skulle ha samma preferenser som deras. Har vi inte kommit längre 2024?
    Haha, tänkte precis samma. Anders 50 plus sitter på nätet och frågar kvinnor om längd, vikt och utseende och frågar sig om vi inte kommit längre 2024. Skrattade rakt ut.
    Tecum skrev 2024-12-02 17:04:53 följande:
    Haha, tänkte precis samma. Anders 50 plus sitter på nätet och frågar kvinnor om längd, vikt och utseende och frågar sig om vi inte kommit längre 2024. Skrattade rakt ut.
    Jag tror inte heller att det hänger på utseendet. Men ni kvinnor är inte bättre, ni hånar killen för att han är oerfaren och tafatt och tycket synd om TS ifall han är oskuld. Har vi inte kommit längre 2024 än att man ska håna manliga oskulder?

• molly50
    Tecum skrev 2024-12-03 15:51:24 följande:
    Det har du rätt i, det finns många vettiga kvinnor här. Du är en av dem. Tyvärr är de väldigt tysta när det skrivs nedlåtande om män, och i synnerhet de elaka kommentarerna om oerfarna män stör mig.

I många trådar dras män över en kam utan att någon kvinna reagerar. Inte förrän det påpekas i alla fall. Och jag dras ibland med i jargongen här.
    Tack! Det värmer att höra.

Jag reagerar också på att såväl kvinnor som män dras över en kam.
    Och jag tycker inte heller att det är ok att tala/skriva nedlåtande om oerfarna män.
    Jag har varit med om oerfarna män själv och jag ser det som ett privilegium att han vill ge mig sin oskuld.
    Och det ger ju också mig chansen att lära upp honom så att det blir bra för oss båda.
    Jag har,i så fall,sämre erfarenheter av erfarna män som bara tänker på sin egen njutning och är porrskadade.
  • molly50
    ClumsySmurf skrev 2024-12-03 17:45:29 följande:
    Om man ska diskutera hur långt män kommit 2024 för de inte har kommit längre än de gjort tycker jag vi också ska diskutera hur långt kvinnor har kommit.
    Anonym (Mia) skrev 2024-12-02 07:48:30 följande:
    Jag blir mörkrädd när män ber kvinnor beskriva sina kroppar detaljerat med motiveringen att andra män skulle ha samma preferenser som deras. Har vi inte kommit längre 2024?

Var skrev jag något om att diskutera hur långt män eller för den delen kvinnor har kommit?
    Det jag skrev var att jag inte tycker att alla kvinnor ska behöva stå till svars för vad ett fåtal skriver.
    Jag skulle t ex själv aldrig skriva på ett nedlåtande sätt om någon och vill då inte heller bli sammankopplad med sådana som gör det.
  • ClumsySmurf
    molly50 skrev 2024-12-03 17:58:34 följande:
    Var skrev jag något om att diskutera hur långt män eller för den delen kvinnor har kommit?
    Det jag skrev var att jag inte tycker att alla kvinnor ska behöva stå till svars för vad ett fåtal skriver.
    Jag skulle t ex själv aldrig skriva på ett nedlåtande sätt om någon och vill då inte heller bli sammankopplad med sådana som gör det.
    Jag har inte påstått att du sagt det, jag citerade inläggen där "Har vi inte kommit längre" började, det var inte dina.

Att svara "inte kommit längre 2024" med "Men ni kvinnor är inte bättre" är inte riktigt samma sak som att tycka att du ska stå till svars för vad ett fåtal skriver.
    Det var riktat till personen som skrev "inte kommit längre 2024"

• molly50
    ClumsySmurf skrev 2024-12-03 23:36:27 följande:
    Jag har inte påstått att du sagt det, jag citerade inläggen där "Har vi inte kommit längre" började, det var inte dina.

Att svara "inte kommit längre 2024" med "Men ni kvinnor är inte bättre" är inte riktigt samma sak som att tycka att du ska stå till svars för vad ett fåtal skriver.
    Det var riktat till personen som skrev "inte kommit längre 2024"
    Nej,men eftersom det var mig du citerade så tolkade jag det som att du menade så.
Svar på tråden Vill han inte ligga med mig??