• Anonym (TS)

Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!

Jag måste erkänna att jag tyckt att SD har haft sina poänger i att vi måste diskutera minskad invandring pga av kostnaden och svårigheter med integration. Men SD:s reaktion i spåren av flyktingkatastrofen i Europa har fått mig att inse att SD-toppen trots sina fina ord om att "hjälpa på plats" och värna om "svenskheten" bara är vidriga människor som inte har ett uns av medmänsklighet. 

Jag läste texten nedan i DN (har förkortat den) och kollade upp det hon skriver, allt stämmer och ALDRIG kommer igen överväga att rösta på SD! De visar sin rätt sida i hur de talar om utsatta människor. 

"I krisens spår fullkomligt väller hatet fram i och runt Sverigedemokraterna. När bilden på den drunknade treåringen Alan Kurdi, uppspolad med ansiktet ner i sanden, blev en världsnyhet vinklade den SD-kopplade hatsajten Avpixlat det till att pojkens öde berodde på att hans pappa bara var ute efter "ett nytt vitt leende" i Sverige. Detta efter att pappans syster berättat att tänderna dragits ut under IS-tortyr. 
    Joachim Hägg, gruppledare för SD på Lidingö, jämför på Twitter tyskarnas varma välkommnande av flyktingarna som nu anländer med österrikarnas välkommnande av nazister vid Hitlers annektering 1938. 
    Men den so mtror att hatet bara syns i partiets utkanter tror fel. Bland annat sprider riksdagsledamoten Kent Ekeroth på Twitter budskapet att människors flykt enbart är muslimers sätt att invandera Europa. När han blir ifrågasatt svarar han: "Flyr? De kommer ju fr säkra länder. Väl medvetna om att de tar sig t Sve för att leva på välfärden. Ni e lättlurade." 
    Dag ut och dag in misstänkliggörs och förlöjligas de män, kvinnor och barn som flyr. 
    Att argumentera för minskad invandring är i sig inte främlingsfientligt. Men att raljera och hetsa mot flyktingar är det definitivt. SD kan tala om sin nya image och påstådda nolltolerans. Men i kriser samlas vi - och i SD är det runt främlingsfientligheten." 

Amanda Björkman - ledarskribent på DN

• Svar på tråden Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!
  • Gert
    Nerfherder skrev 2015-09-09 17:53:45 följande:
    Lätt byte, nere för räkning
    Vad menar du med nere för räkning?
    Give ´em Hell!
  • Gert
    ölburk2 skrev 2015-09-09 17:34:38 följande:
    Jag rekommenderar alla att läsa SD:s partiprogram som finns beskrivit i boken nedan, som även innhåller anvisningar hur SD ska ta makten.

gooo.se/Qeb I denna bok finner ni allt ni vill veta om SD:s rätta agenda, å som ni även kommer att märka, är SD:s partiprogram in till förväxling likt innehållet i den.
    Du fick med mycket i det inlägget. Folihattsvarning, Godwin´s law och en länk som går till pirate bay som förmedlar upphovsrättsskyddat material.
    Give ´em Hell!
  • Analysera mera
    Gert skrev 2015-09-09 17:47:09 följande:

Ja, men varför ägnar sig journalister åt detta?

Det gör de i högst skenbar utsträckning.
    Svara mig inte med en hel uppsats, tack.
  • ölburk2
    Gert skrev 2015-09-09 17:58:51 följande:
    Du fick med mycket i det inlägget. Folihattsvarning, Godwin´s law och en länk som går till pirate bay som förmedlar upphovsrättsskyddat material.
    Folk behöver upplysas så dom vet vad det är dom röstar på, få en massa aha-upplvelser när dom ser var SD hämtat sina ideér å hur SD:s agenda ser ut.
    Om du hellre vill så kan du ladda ner SD:s partiprogram från FlashBack, den ligger där på någon av dina idolsidor sen länge.

Sen är det inte heller upphovsskyddat material jag länkar till, då den svenska utgåvan saknar upphovsrätt, alltså ännu en lögn som försöker spridas från en SD anhängare.
    Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
  • Smecker
    Gert skrev 2015-09-09 17:54:37 följande:

Nu är det sant att IS-krigare gömmer sig i flyktingströmmarna. 4.000 IS-krigare som har utgett sig för att vara flyktingar har tagit sig in i Europa.

www.express.co.uk/news/world/555434/Islamic-State-ISIS-Smuggler-THOUSANDS-Extremists-into-Europe-Refugees

www.westernjournalism.com/islamic-state-uses-refugee-crisis-to-smuggle-4000-jihadist-gunmen-into-europe/

Du verkar också tro att media bara skriver det som är sant. Mer fel kan du inte ha. Lyssna på den här SR-reportern som säger att medias uppgift är inte att beskriva verkligheten. Public Service i sitt esse!

Du är verkligen rätt person att diskutera foliehattsvarning. Länkar till en av UKIPs största donatorer, och en sajt där drygt hälften av "nyheterna" är av sämre klass än Hänt Extra? Du får bevisa siffran 4000. Fakta, tack, inte påhittade "nyheter". Gertat, börjar du tappa det?
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Gert
    Smecker skrev 2015-09-09 18:23:10 följande:
    Du är verkligen rätt person att diskutera foliehattsvarning. Länkar till en av UKIPs största donatorer, och en sajt där drygt hälften av "nyheterna" är av sämre klass än Hänt Extra? Du får bevisa siffran 4000. Fakta, tack, inte påhittade "nyheter". Gertat, börjar du tappa det?
    Om uppgifterna stämmer eller inte lär framtiden utvisa. När kommer nästa halshuggning och islamistiska terrorattentat i Europa?

Vad säger du om SR-reportern?
    Give ´em Hell!
  • Anonym (jösses)

Undrar vart superrassen tog vägen

• Smecker
    Gert skrev 2015-09-09 18:27:40 följande:

Om uppgifterna stämmer eller inte lär framtiden utvisa. När kommer nästa halshuggning och islamistiska terrorattentat i Europa?

Vad säger du om SR-reportern?

Du menar att du sprider uppgifter som du vet om att du inte har en aning om ifall de är korrekta eller inte? Ja det är väl så man skall se på dina inlägg framöver.

Men för att återgå till dig:
    Gert skrev 2015-09-09 17:54:37 följande:

Nu är det sant att IS-krigare gömmer sig i flyktingströmmarna. 4.000 IS-krigare som har utgett sig för att vara flyktingar har tagit sig in i Europa.

Du påstår att det är sant. Bevisa det.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Anonym (Fast)
    tobbe01 skrev 2015-09-09 17:22:58 följande:

På Youtube finns ett härligt avsnitt av UG "rasismen i valstugorna"! Rekommenderas. Sanningen kryper fram när kameran är dold. hahahahahahahaha man kan bara konstatera att man kanske inte ska döma ut ett parti pga enstaka partirepresentanter. Jag skrattar och skäms när jag ser detta UG.

HEJA JIMMIE!!!!

Jaaa, alla som klagar på SD borde se det avsnittet av UG. 2007 tror jag det var. Väldigt intressant att höra vad dom säger när dom tror att ingen annan hör. O nekar fast det blir uppspelat, haha.
  • Gert
    Smecker skrev 2015-09-09 18:46:34 följande:
    Du menar att du sprider uppgifter som du vet om att du inte har en aning om ifall de är korrekta eller inte? Ja det är väl så man skall se på dina inlägg framöver.

Men för att återgå till dig:

Du påstår att det är sant. Bevisa det.
    Jag har inte sett uppgifter som bestrider uppgifterna. Har du?

Är det verkligen osannolikt att IS försöker etablera sig i Europa? Nej, till och med svensk media har gått ut med det och terrorexperter har sagt det.

www.dn.se/nyheter/varlden/tidning-is-har-lager-i-bosnien/

Vill du inte uttala dig om SR-reporterns erkännande att medias uppgift inte är att beskriva verkligheten?
    Give ´em Hell!
Svar på tråden Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!