• Anonym (TS)

Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!

Jag måste erkänna att jag tyckt att SD har haft sina poänger i att vi måste diskutera minskad invandring pga av kostnaden och svårigheter med integration. Men SD:s reaktion i spåren av flyktingkatastrofen i Europa har fått mig att inse att SD-toppen trots sina fina ord om att "hjälpa på plats" och värna om "svenskheten" bara är vidriga människor som inte har ett uns av medmänsklighet. 

Jag läste texten nedan i DN (har förkortat den) och kollade upp det hon skriver, allt stämmer och ALDRIG kommer igen överväga att rösta på SD! De visar sin rätt sida i hur de talar om utsatta människor. 

"I krisens spår fullkomligt väller hatet fram i och runt Sverigedemokraterna. När bilden på den drunknade treåringen Alan Kurdi, uppspolad med ansiktet ner i sanden, blev en världsnyhet vinklade den SD-kopplade hatsajten Avpixlat det till att pojkens öde berodde på att hans pappa bara var ute efter "ett nytt vitt leende" i Sverige. Detta efter att pappans syster berättat att tänderna dragits ut under IS-tortyr. 
    Joachim Hägg, gruppledare för SD på Lidingö, jämför på Twitter tyskarnas varma välkommnande av flyktingarna som nu anländer med österrikarnas välkommnande av nazister vid Hitlers annektering 1938. 
    Men den so mtror att hatet bara syns i partiets utkanter tror fel. Bland annat sprider riksdagsledamoten Kent Ekeroth på Twitter budskapet att människors flykt enbart är muslimers sätt att invandera Europa. När han blir ifrågasatt svarar han: "Flyr? De kommer ju fr säkra länder. Väl medvetna om att de tar sig t Sve för att leva på välfärden. Ni e lättlurade." 
    Dag ut och dag in misstänkliggörs och förlöjligas de män, kvinnor och barn som flyr. 
    Att argumentera för minskad invandring är i sig inte främlingsfientligt. Men att raljera och hetsa mot flyktingar är det definitivt. SD kan tala om sin nya image och påstådda nolltolerans. Men i kriser samlas vi - och i SD är det runt främlingsfientligheten." 

Amanda Björkman - ledarskribent på DN

• Svar på tråden Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!
  • Nerfherder
    Gert skrev 2015-09-09 18:53:40 följande:

Jag har inte sett uppgifter som bestrider uppgifterna. Har du?

Är det verkligen osannolikt att IS försöker etablera sig i Europa? Nej, till och med svensk media har gått ut med det och terrorexperter har sagt det.

www.dn.se/nyheter/varlden/tidning-is-har-lager-i-bosnien/

Vill du inte uttala dig om SR-reporterns erkännande att medias uppgift inte är att beskriva verkligheten?

Du brukar ju inte tro på SR, varför gör du det nu?
  • Gert
    Nerfherder skrev 2015-09-09 19:01:01 följande:
    Du brukar ju inte tro på SR, varför gör du det nu?
    SR är det mediet som tror mest på, men även det förtroendet håller på att urholkas. Det här var ett erkännande från en reporter och inte en nyhetsartikel.
    Give ´em Hell!
  • Smecker
    Gert skrev 2015-09-09 18:53:40 följande:

Jag har inte sett uppgifter som bestrider uppgifterna. Har du?

Är det verkligen osannolikt att IS försöker etablera sig i Europa? Nej, till och med svensk media har gått ut med det och terrorexperter har sagt det.

www.dn.se/nyheter/varlden/tidning-is-har-lager-i-bosnien/

Vill du inte uttala dig om SR-reporterns erkännande att medias uppgift inte är att beskriva verkligheten?

Intressant. Så det är så källkritik fungerar, du slänger ur dig ett påstående som då skall tas för sanning eftersom du hävdar att det är sant, oavsett om du kan bevisa det eller inte, tills någon/något bestrider uppgifterna? Du har inte så många högskolepoäng, märker jag.

Länken till DN-artikeln bevisar inget. "Den extrema jihadistgruppen Islamiska staten (IS) har etablerat ett starkt fäste i Europa, uppger tidningen Sunday Mirror. I en by i Bosnien tros gruppen ha ett träningsläger." Märk väl, DN refererar något som Sunday Mirror påstår "tros". Svensk media har alltså inte "gått ut" med att det är sant. Var så god och försök igen.

Vi tar det en gång till. Du påstår:
    Gert skrev 2015-09-09 17:54:37 följande:

Nu är det sant att IS-krigare gömmer sig i flyktingströmmarna. 4.000 IS-krigare som har utgett sig för att vara flyktingar har tagit sig in i Europa.

Vi pratar inte som sannolikheter, utan om något som du hävdar är sant. Bevisa det.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Analysera mera
    Anonym (Fast) skrev 2015-09-09 18:49:00 följande:

Jaaa, alla som klagar på SD borde se det avsnittet av UG. 2007 tror jag det var. Väldigt intressant att höra vad dom säger när dom tror att ingen annan hör. O nekar fast det blir uppspelat, haha.

IQ- samt matematiknivån hos sverigedemokrater, alltså... 2002 var det. År 2007 återstod det 3 år till nytt riksdagsval.
    Svara mig inte med en hel uppsats, tack.
  • Justus Veritas
    Gert skrev 2015-09-09 17:55:55 följande:
    Vad menar du med nere för räkning?
    Undrar om personen någonsin vet vad den menar med vad den skriver.

Kan vi inte börja utrusta inläggen med IQ-mätare?
  • Gert
    Smecker skrev 2015-09-09 19:14:18 följande:
    Intressant. Så det är så källkritik fungerar, du slänger ur dig ett påstående som då skall tas för sanning eftersom du hävdar att det är sant, oavsett om du kan bevisa det eller inte, tills någon/något bestrider uppgifterna? Du har inte så många högskolepoäng, märker jag.

Länken till DN-artikeln bevisar inget. "Den extrema jihadistgruppen Islamiska staten (IS) har etablerat ett starkt fäste i Europa, uppger tidningen Sunday Mirror. I en by i Bosnien tros gruppen ha ett träningsläger." Märk väl, DN refererar något som Sunday Mirror påstår "tros". Svensk media har alltså inte "gått ut" med att det är sant. Var så god och försök igen.

Vi tar det en gång till. Du påstår:

Vi pratar inte som sannolikheter, utan om något som du hävdar är sant. Bevisa det.
    Du är rolig du. Du påstår på allvar att jag ska bevisa att Islamiska Satan har skickat sina krigare till Europa. Skrattande

Jag nöjer mig med att citera terrorforskaren Hans Brun i samma artikel: ”Jag är inte förvånad och skulle hålla det för troligt att de finns på flera platser i Europa”.
    Give ´em Hell!
  • Smecker
    Gert skrev 2015-09-09 19:20:48 följande:

Du är rolig du. Du påstår på allvar att jag ska bevisa att Islamiska Satan har skickat sina krigare till Europa. 

Jag nöjer mig med att citera terrorforskaren Hans Brun i samma artikel: ?Jag är inte förvånad och skulle hålla det för troligt att de finns på flera platser i Europa?.

Gertat, hur är det med svenskan? "Skulle hålla det för troligt" betyder inte att något är sant, bara att det skulle kunna vara det. Eventuellt skulle kunna vara sant. Kanske skulle kunna vara sant.

Vi tar det en gång till:
    Gert skrev 2015-09-09 17:54:37 följande:

Nu är det sant att IS-krigare gömmer sig i flyktingströmmarna. 4.000 IS-krigare som har utgett sig för att vara flyktingar har tagit sig in i Europa.

Du hävdar själv att det är sant att 4000 IS-krigare som har utgett sig för att vara flyktingar har tagit sig in i Europa. Eftersom du själv hävdar att detta är sant, så förväntar jag mig att du skall bevisa att det är sant. Eller ljuger du oss rakt upp i ansiktet, Gertat?
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • ölburk2
    Gert skrev 2015-09-09 19:20:48 följande:
    Du är rolig du. Du påstår på allvar att jag ska bevisa att Islamiska Satan har skickat sina krigare till Europa. Skrattande

Jag nöjer mig med att citera terrorforskaren Hans Brun i samma artikel: ?Jag är inte förvånad och skulle hålla det för troligt att de finns på flera platser i Europa?.
    Nu är det ingen nyhet att IS finns i Europa, lika lite som det finns nazister å kommunister här. 
    Å jag är säker på att de även vandrar sida vid sida vid andra flyktingar som horor å madonnor.

Du vet, när en katastrof inträffar så drabbar de alla urskiljningslöst, den väljer inte sina offer.
    Så det är fullständigt ointressant ur humanitär synpunkt, vilka som kommer.
    En katastrof agerar man humanitärt å omedelbart på, lägger politik å käbbel åt sidan, man tar som medmänniska sitt ansvar, allt annat är fel.
    Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
  • Gert
    ölburk2 skrev 2015-09-09 19:35:21 följande:
    Nu är det ingen nyhet att IS finns i Europa, lika lite som det finns nazister å kommunister här. 
    Å jag är säker på att de även vandrar sida vid sida vid andra flyktingar som horor å madonnor.

Du vet, när en katastrof inträffar så drabbar de alla urskiljningslöst, den väljer inte sina offer.
    Så det är fullständigt ointressant ur humanitär synpunkt, vilka som kommer.
    En katastrof agerar man humanitärt å omedelbart på, lägger politik å käbbel åt sidan, man tar som medmänniska sitt ansvar, allt annat är fel.
    En vacker tanke, men det fungerar inte så i verkligheten. Den stora majoriteten lever under förfärliga förhållanden i flyktingläger. Varför tar Sverige biståndet som skulle gå till dem och lägger i stället pengarna på att finansiera migrationen? De rika flyktingarna kommer till Europa medan de allra fattigaste bor kvar. 

Varför agerar inte Sverige humanitärt mot den stora majoriteten flyktingar som finns kvar i lägren?

Sen undrar jag om du tycker att det är OK att IS-terrorister tar sig in i Sverige för att här vänta på att utföra attacker. Vill du ha en gränspolis och säkerhet i flyktingmottagandet över huvud taget?
    Give ´em Hell!
  • Anonym (Fast)
    Analysera mera skrev 2015-09-09 19:16:08 följande:

IQ- samt matematiknivån hos sverigedemokrater, alltså... 2002 var det. År 2007 återstod det 3 år till nytt riksdagsval.

Jag mindes fel. Men det var inte poängen. Har kollat UG nu. Det är ganska intressant att många säger att de är emot invandring när de tror att ingen hör. Men det är klart. Gör man det öppet så är man ju rasist. Undrar just hur det diskuteras hemma i stugorna under middagen. När ingen annan hör.
Svar på tråden Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!