• Anonym (TS)

Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!

Jag måste erkänna att jag tyckt att SD har haft sina poänger i att vi måste diskutera minskad invandring pga av kostnaden och svårigheter med integration. Men SD:s reaktion i spåren av flyktingkatastrofen i Europa har fått mig att inse att SD-toppen trots sina fina ord om att "hjälpa på plats" och värna om "svenskheten" bara är vidriga människor som inte har ett uns av medmänsklighet. 

Jag läste texten nedan i DN (har förkortat den) och kollade upp det hon skriver, allt stämmer och ALDRIG kommer igen överväga att rösta på SD! De visar sin rätt sida i hur de talar om utsatta människor. 

"I krisens spår fullkomligt väller hatet fram i och runt Sverigedemokraterna. När bilden på den drunknade treåringen Alan Kurdi, uppspolad med ansiktet ner i sanden, blev en världsnyhet vinklade den SD-kopplade hatsajten Avpixlat det till att pojkens öde berodde på att hans pappa bara var ute efter "ett nytt vitt leende" i Sverige. Detta efter att pappans syster berättat att tänderna dragits ut under IS-tortyr. 
    Joachim Hägg, gruppledare för SD på Lidingö, jämför på Twitter tyskarnas varma välkommnande av flyktingarna som nu anländer med österrikarnas välkommnande av nazister vid Hitlers annektering 1938. 
    Men den so mtror att hatet bara syns i partiets utkanter tror fel. Bland annat sprider riksdagsledamoten Kent Ekeroth på Twitter budskapet att människors flykt enbart är muslimers sätt att invandera Europa. När han blir ifrågasatt svarar han: "Flyr? De kommer ju fr säkra länder. Väl medvetna om att de tar sig t Sve för att leva på välfärden. Ni e lättlurade." 
    Dag ut och dag in misstänkliggörs och förlöjligas de män, kvinnor och barn som flyr. 
    Att argumentera för minskad invandring är i sig inte främlingsfientligt. Men att raljera och hetsa mot flyktingar är det definitivt. SD kan tala om sin nya image och påstådda nolltolerans. Men i kriser samlas vi - och i SD är det runt främlingsfientligheten." 

Amanda Björkman - ledarskribent på DN

• Svar på tråden Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!
  • Anonym (SD FTW)

SD kommer regera, vare sig du vill eller inte. Och jag är stolt SD:are.

• Analysera mera
    Anonym (SD FTW) skrev 2015-09-09 15:07:56 följande:

SD kommer regera, vare sig du vill eller inte. Och jag är stolt SD:are.

Om du tror de får 38 % 2018, så fine.
    Svara mig inte med en hel uppsats, tack.
  • Analysera mera
    Analysera mera skrev 2015-09-09 15:22:12 följande:

Om du tror de får 38 % 2018, så fine.

Förlåt, ökar 38 %-enheter vid valet 2018 menar jag.
  • Anonym (Beklämd)
    Anonym (TS) skrev 2015-09-09 09:16:05 följande:

Jag måste erkänna att jag tyckt att SD har haft sina poänger i att vi måste diskutera minskad invandring pga av kostnaden och svårigheter med integration. Men SD:s reaktion i spåren av flyktingkatastrofen i Europa har fått mig att inse att SD-toppen trots sina fina ord om att "hjälpa på plats" och värna om "svenskheten" bara är vidriga människor som inte har ett uns av medmänsklighet. 

Jag läste texten nedan i DN (har förkortat den) och kollade upp det hon skriver, allt stämmer och ALDRIG kommer igen överväga att rösta på SD! De visar sin rätt sida i hur de talar om utsatta människor. 

"I krisens spår fullkomligt väller hatet fram i och runt Sverigedemokraterna. När bilden på den drunknade treåringen Alan Kurdi, uppspolad med ansiktet ner i sanden, blev en världsnyhet vinklade den SD-kopplade hatsajten Avpixlat det till att pojkens öde berodde på att hans pappa bara var ute efter "ett nytt vitt leende" i Sverige. Detta efter att pappans syster berättat att tänderna dragits ut under IS-tortyr. 
    Joachim Hägg, gruppledare för SD på Lidingö, jämför på Twitter tyskarnas varma välkommnande av flyktingarna som nu anländer med österrikarnas välkommnande av nazister vid Hitlers annektering 1938. 
    Men den so mtror att hatet bara syns i partiets utkanter tror fel. Bland annat sprider riksdagsledamoten Kent Ekeroth på Twitter budskapet att människors flykt enbart är muslimers sätt att invandera Europa. När han blir ifrågasatt svarar han: "Flyr? De kommer ju fr säkra länder. Väl medvetna om att de tar sig t Sve för att leva på välfärden. Ni e lättlurade." 
    Dag ut och dag in misstänkliggörs och förlöjligas de män, kvinnor och barn som flyr. 
    Att argumentera för minskad invandring är i sig inte främlingsfientligt. Men att raljera och hetsa mot flyktingar är det definitivt. SD kan tala om sin nya image och påstådda nolltolerans. Men i kriser samlas vi - och i SD är det runt främlingsfientligheten." 

Amanda Björkman - ledarskribent på DN

Tack för ett klokt inlägg. Jag kan inte annat än instämma. Jag har också funderat på SD, främst för att jag tycker att de andra partierna är för mesiga med att förklara vad Sverige står för beträffande människors värde, jämställdhet med mera. Jag vill inte ha enklaver där levnadssättet går på tvärs mot vår kulturs.

Men reaktionen från många sverigedemokrater på flyktingkatastrofen, på enskilda individers öde, fyller mig med avsmak. Jag kan bara konstatera att de har tappat all mänsklighet. Det är vidrigt att läsa och höra reaktionerna.

Aldrig, aldrig SD för mig.
  • Gert

Det skriver DN. Hahaha! Peter Wolodarski har gått ut med att DN ska ägna sig åt en agendasättande journalistik. Agendasättande mot SD alltså.

Varför skriver inte DN och andra svenska medier om att tusentals IS-krigare blandar ihop sig med flyktingströmmarna till Europa? Sån journalistik borde journalisterna ägna sig åt i stället för snyftreportage och hets mot SD.

Give ´em Hell!
  • Analysera mera
    Gert skrev 2015-09-09 16:37:19 följande:

Det skriver DN. Hahaha! Peter Wolodarski har gått ut med att DN ska ägna sig åt en agendasättande journalistik. Agendasättande mot SD alltså.

Varför skriver inte DN och andra svenska medier om att tusentals IS-krigare blandar ihop sig med flyktingströmmarna till Europa? Sån journalistik borde journalisterna ägna sig åt i stället för snyftreportage och hets mot SD.

Enligt lagen är det helt OK att hetsa mot SD.
  • Justus Veritas
    Analysera mera skrev 2015-09-09 16:44:50 följande:
    Enligt lagen är det helt OK att hetsa mot SD.
    Stämmer ju inte för fem öre. Vi har religionsfrihet, yttrandefrihet, åsiktsfrihet och röstfrihet i detta land, vilket innebär att ingen ska förföljas pga vad den röstar på!!

REGERINGSFORMEN.
    Rättigheter och statens grunder Regeringsformens första kapitel slår fast statens grunder. Enligt denna bygger Sverige på folksuveränitetsprincipen med vilken representanter väljs genom en fri åsiktsbildning och allmän och lika rösträtt.

I regeringsformen slås även fast att statsmakten skall utövas med respekt för alla människors lika värde och individens frihet och värdighet. Individens personliga, ekonomiska, kulturella och sociala välfärd skall vara den offentliga maktens mål, till vilket hör rätten till arbete, bostad och utbildning, social omsorg och trygghet.

Från wikipedia
  • Smecker
    Anonym (vakna för fan) skrev 2015-09-09 12:07:58 följande:

Sen är jag heller ingen terrorist som har order att med alla medel tillgängliga ta mig in i eu och ställa till helvete.

Du talar som du har förstånd till. Varför skulle terrorister ägna sig åt så mycket vemödor för att ta sig hit när de kan fixa falska pass och en flygbiljett? Det här är verkligen amatörernas afton.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Smecker
    Analysera mera skrev 2015-09-09 12:26:26 följande:

Det är bra att du struntade i SD 2014.

Sverigedemokrater och matte, du vet..

Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Analysera mera
    Justus Veritas skrev 2015-09-09 16:54:19 följande:

Stämmer ju inte för fem öre. Vi har religionsfrihet, yttrandefrihet, åsiktsfrihet och röstfrihet i detta land, vilket innebär att ingen ska förföljas pga vad den röstar på!

Det är det ingen som påstått heller.
Svar på tråden Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!