• Anonym (TS)

Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!

Jag måste erkänna att jag tyckt att SD har haft sina poänger i att vi måste diskutera minskad invandring pga av kostnaden och svårigheter med integration. Men SD:s reaktion i spåren av flyktingkatastrofen i Europa har fått mig att inse att SD-toppen trots sina fina ord om att "hjälpa på plats" och värna om "svenskheten" bara är vidriga människor som inte har ett uns av medmänsklighet. 

Jag läste texten nedan i DN (har förkortat den) och kollade upp det hon skriver, allt stämmer och ALDRIG kommer igen överväga att rösta på SD! De visar sin rätt sida i hur de talar om utsatta människor. 

"I krisens spår fullkomligt väller hatet fram i och runt Sverigedemokraterna. När bilden på den drunknade treåringen Alan Kurdi, uppspolad med ansiktet ner i sanden, blev en världsnyhet vinklade den SD-kopplade hatsajten Avpixlat det till att pojkens öde berodde på att hans pappa bara var ute efter "ett nytt vitt leende" i Sverige. Detta efter att pappans syster berättat att tänderna dragits ut under IS-tortyr. 
    Joachim Hägg, gruppledare för SD på Lidingö, jämför på Twitter tyskarnas varma välkommnande av flyktingarna som nu anländer med österrikarnas välkommnande av nazister vid Hitlers annektering 1938. 
    Men den so mtror att hatet bara syns i partiets utkanter tror fel. Bland annat sprider riksdagsledamoten Kent Ekeroth på Twitter budskapet att människors flykt enbart är muslimers sätt att invandera Europa. När han blir ifrågasatt svarar han: "Flyr? De kommer ju fr säkra länder. Väl medvetna om att de tar sig t Sve för att leva på välfärden. Ni e lättlurade." 
    Dag ut och dag in misstänkliggörs och förlöjligas de män, kvinnor och barn som flyr. 
    Att argumentera för minskad invandring är i sig inte främlingsfientligt. Men att raljera och hetsa mot flyktingar är det definitivt. SD kan tala om sin nya image och påstådda nolltolerans. Men i kriser samlas vi - och i SD är det runt främlingsfientligheten." 

Amanda Björkman - ledarskribent på DN

• Svar på tråden Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!
  • Justus Veritas
    Anonym (Fast) skrev 2015-09-09 19:43:28 följande:
    Jag mindes fel. Men det var inte poängen. Har kollat UG nu. Det är ganska intressant att många säger att de är emot invandring när de tror att ingen hör. Men det är klart. Gör man det öppet så är man ju rasist. Undrar just hur det diskuteras hemma i stugorna under middagen. När ingen annan hör.
    Efter en lång yrkeserfarenhet inom både finans- och industriväsendet så vet jag exakt hur det diskuteras runt kaffeborden. Och det långt innan SD var påtänkta.
  • Anonym (jösses)
    Justus Veritas skrev 2015-09-09 19:17:36 följande:

Undrar om personen någonsin vet vad den menar med vad den skriver.

Kan vi inte börja utrusta inläggen med IQ-mätare?

Då skulle du aldrig få posta ens
  • Anonym (helo)

Det människor verkar missa med att rösta på sd är att deras kvinnosyn är helt jävla fel även deras familjepolitik.
    Alla hänger upp sig på att få mindre invandring, men missar det viktigaste!
    Kommer sd upp i topp så försvinner pappa dagarna och kvinnosynen blir densamma som på 40- talet! 
    Skriker man hora till en oskyldig kvinna på stan? 

Jag hatar ordet jämställdhet, men jag anser att man som pappa ska kunna vara hemma med sitt barn och att man ska respektera kvinnor, precis som kvinnor ska respektera män! 

• ölburk2
    Gert skrev 2015-09-09 19:42:46 följande:
    En vacker tanke, men det fungerar inte så i verkligheten. Den stora majoriteten lever under förfärliga förhållanden i flyktingläger. Varför tar Sverige biståndet som skulle gå till dem och lägger i stället pengarna på att finansiera migrationen? De rika flyktingarna kommer till Europa medan de allra fattigaste bor kvar. 

Varför agerar inte Sverige humanitärt mot den stora majoriteten flyktingar som finns kvar i lägren?

Sen undrar jag om du tycker att det är OK att IS-terrorister tar sig in i Sverige för att här vänta på att utföra attacker. Vill du ha en gränspolis och säkerhet i flyktingmottagandet över huvud taget?
    Om du istället för att sitta här, tog dig tid att lyssna på vad som sägs på de nyhetskanaler som finns i massor på Nätet eller via Sat-Tv så hade du aldrig behövt fråga.
    Då hade du vetat att flyktinglägren är lika osäkra som att stanna kvar, grupper som kristna kan inte stanna i flyktinglägren, inte heller de inkallade som inte vill ut å mörda, folk med pengar som fått sina företag eller arbetsplater förstörda köper sig en resa till XXX ställe. Familjer med barn vill skydda sina barn å gör allt för att de ska få leva tryggt å få tillgång till skolgång, ja det finns massor med anledningar varför det inte går att hjälpa i enbart flyktingläger.
    Dessutom är idag många läger körda i botten, dom kan inte härbärgera fler, oavsett hur mycket hjälp som skulle pytsas in,
    Som jag skrev, katastrofer väljer inte sina offer, lika lite som offren gör samma val under sin flykt.
    Å det är hela städer/samhällen å länder som brakat ihop å där det råder fullständigt kaos, fungerande logistik är en omöjlighet, hjälpa på plats fungerar högst begränsat.

Dessutom hörde jag att man reviderat upp siffran 60 milj flyktingar till 70 milj, som om 7 ggr Sveriges inv plötsligt skulle ge sig iväg åt alla håll, hur i h-vete tror du någon skulle kunna håll nån exakt koll på en sån mängd människor på flykt.

Nää vi får göra så gott vi kan i det här akuta skedet, ett skede som högst troligt kommer att bli långt värre än idag.., samarbeta å lägga politik å käbbel åt sidan, det finns inte tid vänta.
    Agerar vi inte nu på alla fronter å med gemensam kraft, ja då kommer du få se på en katastrof fullt i klass med ett 3:e Världskrig.

Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
  • auster

Få vill rösta på SD och inte heller jag. Men tyvärr är det helt nödvändigt för att få ner asylimmigrationen.

Just nu beräknar Boverket att Sverige till följd av asylinvandring behöver bygga motsvarande ett nytt Stockholm. Bistånd och migration kostar runt 100 000 miljoner kronor i statsbudgeten. Till det kommer kommunernas kostnader. Det enorma kostnader, samtidigt som välfärden och vårt samhälle krackelerar. Jag arbetar och betalar skatt för oss svenskar, inte för att Sverige ska bli världens socialkontor.

• Justus Veritas
    Anonym (jösses) skrev 2015-09-09 19:55:32 följande:
    Då skulle du aldrig få posta ens smile1.gif
    Det får du gärna tro :)
  • Justus Veritas
    auster skrev 2015-09-09 20:20:44 följande:
    Få vill rösta på SD och inte heller jag. Men tyvärr är det helt nödvändigt för att få ner asylimmigrationen. Just nu beräknar Boverket att Sverige till följd av asylinvandring behöver bygga motsvarande ett nytt Stockholm. Bistånd och migration kostar runt 100 000 miljoner kronor i statsbudgeten. Till det kommer kommunernas kostnader. Det enorma kostnader, samtidigt som välfärden och vårt samhälle krackelerar. Jag arbetar och betalar skatt för oss svenskar, inte för att Sverige ska bli världens socialkontor.
    Även om SD satt vid makten med 100% av rösterna skulle de
    A) inte kunna stoppa flyktingströmmarna (delvis pga vår urholkade militär) då dessa kommer ändå oavsett vem som sitter vid makten i ett land
    B) inte kunna minska på flyktingmottagandet till skälig nivå eftersom vi har krav på oss från EU
    C) behöva lämna EU pga EU:s flyktingmottagarkvot/tvång vilket i det långa loppet skulle göra Sverige ännu osäkrare
    D) inte kunna styra den här skutan åt rätt håll under en mandatperiod (4 år)
  • Analysera mera
    Gert skrev 2015-09-09 19:42:46 följande:

Varför tar Sverige biståndet som skulle gå till dem och lägger i stället pengarna på att finansiera migrationen?

Varför vill SD sänka biståndet?
    Svara mig inte med en hel uppsats, tack.
  • Anonym (Fast)
    Analysera mera skrev 2015-09-09 21:55:29 följande:

Varför vill SD sänka biståndet?

För att inte göra Sverige så attraktivt? Som Danmark.
  • Analysera mera
    Anonym (Fast) skrev 2015-09-09 19:43:28 följande:

Jag mindes fel. Men det var inte poängen. Har kollat UG nu. Det är ganska intressant att många säger att de är emot invandring när de tror att ingen hör. Men det är klart. Gör man det öppet så är man ju rasist. Undrar just hur det diskuteras hemma i stugorna under middagen. När ingen annan hör.

Du som sverigedemokrat vill väl säkert mena på att alla i Sverige är emot invandring, men att samhället konspirerar bort dessa åsikter.
    Svara mig inte med en hel uppsats, tack.
Svar på tråden Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!