• Anonym (TS)

Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!

Jag måste erkänna att jag tyckt att SD har haft sina poänger i att vi måste diskutera minskad invandring pga av kostnaden och svårigheter med integration. Men SD:s reaktion i spåren av flyktingkatastrofen i Europa har fått mig att inse att SD-toppen trots sina fina ord om att "hjälpa på plats" och värna om "svenskheten" bara är vidriga människor som inte har ett uns av medmänsklighet. 

Jag läste texten nedan i DN (har förkortat den) och kollade upp det hon skriver, allt stämmer och ALDRIG kommer igen överväga att rösta på SD! De visar sin rätt sida i hur de talar om utsatta människor. 

"I krisens spår fullkomligt väller hatet fram i och runt Sverigedemokraterna. När bilden på den drunknade treåringen Alan Kurdi, uppspolad med ansiktet ner i sanden, blev en världsnyhet vinklade den SD-kopplade hatsajten Avpixlat det till att pojkens öde berodde på att hans pappa bara var ute efter "ett nytt vitt leende" i Sverige. Detta efter att pappans syster berättat att tänderna dragits ut under IS-tortyr. 
    Joachim Hägg, gruppledare för SD på Lidingö, jämför på Twitter tyskarnas varma välkommnande av flyktingarna som nu anländer med österrikarnas välkommnande av nazister vid Hitlers annektering 1938. 
    Men den so mtror att hatet bara syns i partiets utkanter tror fel. Bland annat sprider riksdagsledamoten Kent Ekeroth på Twitter budskapet att människors flykt enbart är muslimers sätt att invandera Europa. När han blir ifrågasatt svarar han: "Flyr? De kommer ju fr säkra länder. Väl medvetna om att de tar sig t Sve för att leva på välfärden. Ni e lättlurade." 
    Dag ut och dag in misstänkliggörs och förlöjligas de män, kvinnor och barn som flyr. 
    Att argumentera för minskad invandring är i sig inte främlingsfientligt. Men att raljera och hetsa mot flyktingar är det definitivt. SD kan tala om sin nya image och påstådda nolltolerans. Men i kriser samlas vi - och i SD är det runt främlingsfientligheten." 

Amanda Björkman - ledarskribent på DN

• Svar på tråden Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!
  • Nerfherder
    Anonym (vakna för fan) skrev 2015-09-09 12:55:28 följande:

Vi har inte råd, vi har inga bostäder, vi har ingen vård vi har inget att erbjuda dom längre.

Läs inlägg 46 framför att framför godhets babblande.

Har du något att säga om TS, eller är du här för att ytterligare sabba SD:s rykte?
  • Anonym (vakna för fan)
    Anonym (Mm) skrev 2015-09-09 12:51:06 följande:
    Jag kommer inte ändra på mig till det sämre för att det bor fler människor i Sverige med olika kulturer. Jag kommer bara bli ett par erfarenheter rikare ??

Vår omgivning kommer ändras till det sämre, kolla bara på vad som händer i Tyskland och övriga eu, sen om du vill stå på brinnande ruiner som nån godghetsapostol får du väl göra det, jag tänkte öppna ögonen lite innan detta inträffar.

• Anonym (Fast)
    Anonym (Mm) skrev 2015-09-09 12:36:05 följande:

Människor blir inte farliga för det tror på en viss religion. Det är som att säga; tar du på dig skor innan du går hemifrån ja då är du våldstäcksman.

Fast det drar ju med sig en hel del som vi inte accepterar i Sverige : hedersmord, omskärelse, halalslakt, kvinnoförtryck osv ..
  • Anonym (jösses)

Vad är det för fel på er rabiata rasister?

• SpanskaFlugan
    Anonym (vakna för fan) skrev 2015-09-09 12:10:38 följande:
    Jag svarade inte på en avledande fråga för det fanns inget att svara på där. Norge är inte muslimskt och om du läser länkar jag har postat innan så är muslimer just nu faran.  

Din oförmåga att svara på frågan tolkar jag som att dina egentliga aversion är mot just muslimer. Hade jag frågat om du tagit emot bara norska flyktingar utan att specificera deras religion hade du svarat. Och troligen svarat "ja". Att du säger att "muslimer just nu är faran" visar bara på dina extrema fördomar och rasism (ja, jag kallar dig rasist för det är exakt det du är när du tillskriver negativa egenskaper till en heterogen grupp enbart baserat på deras religion). Att påstå att muslimerna är faran är ungefär lika korkat som att säga att män är farliga för att några få våldtar.
  • SpanskaFlugan
    Anonym (vakna för fan) skrev 2015-09-09 12:38:03 följande:
    Jag kan skicka 500 länkar du inte kommer titta på eller avfärda med floskler men det är bara slöseri med tid, kolla du på dokumentären hur det praktiskt yttrar sig, vad som händer med vår kultur när man låter muslimen ta över. Går fortare så. Alla frågor du har ställt är redan besvarade, med länkar eller text.  

Så istället för att ge oss din åsikt postar du länkar med tvivelaktiga källor och agenda? Kom med något eget för en gång skulle istället för att rapa upp propaganda du snappat upp på diverse skumma sajter. Vad är det som säger att det du länkar till är någon sorts "sanning"? Varför ska vi lita på dem när vi inte vet vilka som ligger bakom videon, hur den är redigerad, vinklad, exakt vad det är de filmar, kort sagt, allt det där seriösa nyhetsmedier är öppna med.
  • Anonym (Mm)
    Anonym (vakna för fan) skrev 2015-09-09 12:55:28 följande:

Vi har inte råd, vi har inga bostäder, vi har ingen vård vi har inget att erbjuda dom längre.

Läs inlägg 46 framför att framför godhets babblande.

Är det samhällets fel i allmänhet som gör att vi inte har bostäder? Varför inte bojkottar SD och lägga alla deras PR pengar på vården så har vi råd!
  • Anonym (Mm)
    Anonym (vakna för fan) skrev 2015-09-09 12:57:34 följande:

Vår omgivning kommer ändras till det sämre, kolla bara på vad som händer i Tyskland och övriga eu, sen om du vill stå på brinnande ruiner som nån godghetsapostol får du väl göra det, jag tänkte öppna ögonen lite innan detta inträffar.

Va? Hur sämre? Tänkte kanske om det vi blir många fler på en vecka men hur blir det sämre?

Vad är det med Tyskland? Jag ser bara ett land som tar emot flyktingar med öppna armar som har bra industrier och bra BNP.
  • Anonym (Mm)
    Anonym (Fast) skrev 2015-09-09 12:58:40 följande:

Fast det drar ju med sig en hel del som vi inte accepterar i Sverige : hedersmord, omskärelse, halalslakt, kvinnoförtryck osv ..

Och heregud vad mycket bra saker de tar med sig! De är öppna omtänksama och trevliga, hjälpsamma, tacksamma på ett vis som få svenskar jag har mött är.
  • Anonym (jösses)

Mata inte nivet vad!!!

Svar på tråden Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!