• Anonym (TS)

Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!

Jag måste erkänna att jag tyckt att SD har haft sina poänger i att vi måste diskutera minskad invandring pga av kostnaden och svårigheter med integration. Men SD:s reaktion i spåren av flyktingkatastrofen i Europa har fått mig att inse att SD-toppen trots sina fina ord om att "hjälpa på plats" och värna om "svenskheten" bara är vidriga människor som inte har ett uns av medmänsklighet. 

Jag läste texten nedan i DN (har förkortat den) och kollade upp det hon skriver, allt stämmer och ALDRIG kommer igen överväga att rösta på SD! De visar sin rätt sida i hur de talar om utsatta människor. 

"I krisens spår fullkomligt väller hatet fram i och runt Sverigedemokraterna. När bilden på den drunknade treåringen Alan Kurdi, uppspolad med ansiktet ner i sanden, blev en världsnyhet vinklade den SD-kopplade hatsajten Avpixlat det till att pojkens öde berodde på att hans pappa bara var ute efter "ett nytt vitt leende" i Sverige. Detta efter att pappans syster berättat att tänderna dragits ut under IS-tortyr. 
    Joachim Hägg, gruppledare för SD på Lidingö, jämför på Twitter tyskarnas varma välkommnande av flyktingarna som nu anländer med österrikarnas välkommnande av nazister vid Hitlers annektering 1938. 
    Men den so mtror att hatet bara syns i partiets utkanter tror fel. Bland annat sprider riksdagsledamoten Kent Ekeroth på Twitter budskapet att människors flykt enbart är muslimers sätt att invandera Europa. När han blir ifrågasatt svarar han: "Flyr? De kommer ju fr säkra länder. Väl medvetna om att de tar sig t Sve för att leva på välfärden. Ni e lättlurade." 
    Dag ut och dag in misstänkliggörs och förlöjligas de män, kvinnor och barn som flyr. 
    Att argumentera för minskad invandring är i sig inte främlingsfientligt. Men att raljera och hetsa mot flyktingar är det definitivt. SD kan tala om sin nya image och påstådda nolltolerans. Men i kriser samlas vi - och i SD är det runt främlingsfientligheten." 

Amanda Björkman - ledarskribent på DN

• Svar på tråden Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!
  • Analysera mera
    Smecker skrev 2015-09-09 17:00:21 följande:

Sverigedemokrater och matte, du vet..

Jo, tack.
    Svara mig inte med en hel uppsats, tack.
  • Smecker
    Gert skrev 2015-09-09 16:37:19 följande:

Det skriver DN. Hahaha! Peter Wolodarski har gått ut med att DN ska ägna sig åt en agendasättande journalistik. Agendasättande mot SD alltså.

Varför skriver inte DN och andra svenska medier om att tusentals IS-krigare blandar ihop sig med flyktingströmmarna till Europa? Sån journalistik borde journalisterna ägna sig åt i stället för snyftreportage och hets mot SD.

Hade det varit sant så hade de skrivit det.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Justus Veritas
    Analysera mera skrev 2015-09-09 17:06:29 följande:
    Det är det ingen som påstått heller.
    Analysera Mera påstod det.

"
    Analysera mera skrev 2015-09-09 16:44:50 följande:
    Enligt lagen är det helt OK att hetsa mot SD.
    "

"ok att hetsa mot SD", dvs partiet och de som röstar på det.

Det är INTE okej att hetsa mot någon pga dens politiska tillhörighet. Enkelt som det.
  • Analysera mera
    Justus Veritas skrev 2015-09-09 17:12:09 följande:

Analysera Mera påstod det.

""

"ok att hetsa mot SD", dvs partiet och de som röstar på det.

Det är INTE okej att hetsa mot någon pga dens politiska tillhörighet. Enkelt som det.

Googla ordet "läsförståelse", tack.

Du tycker alltså att "hetsa mot SD" och "hetsa, förfölja och hata enskilda SD-sympatisörer", är samma sak. Intressant.
    Svara mig inte med en hel uppsats, tack.
  • tobbe01

På Youtube finns ett härligt avsnitt av UG "rasismen i valstugorna"! Rekommenderas. Sanningen kryper fram när kameran är dold. hahahahahahahaha man kan bara konstatera att man kanske inte ska döma ut ett parti pga enstaka partirepresentanter. Jag skrattar och skäms när jag ser detta UG.
    HEJA JIMMIE!!!!

• Anonym (x)
    Smecker skrev 2015-09-09 17:10:18 följande:
    Haha, du är inte måttligt naiv du
  • ölburk2

Jag rekommenderar alla att läsa SD:s partiprogram som finns beskrivit i boken nedan, som även innhåller anvisningar hur SD ska ta makten.

http://gooo.se/Qeb I denna bok finner ni allt ni vill veta om SD:s rätta agenda, å som ni även kommer att märka, är SD:s partiprogram in till förväxling likt innehållet i den.

Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
  • Gert
    Analysera mera skrev 2015-09-09 16:44:50 följande:
    Enligt lagen är det helt OK att hetsa mot SD.
    Ja, men varför ägnar sig journalister åt detta?
    Give ´em Hell!
  • Nerfherder
    Gert skrev 2015-09-09 17:47:09 följande:

Ja, men varför ägnar sig journalister åt detta?

Lätt byte, nere för räkning
  • Gert
    Smecker skrev 2015-09-09 17:10:18 följande:
    Nu är det sant att IS-krigare gömmer sig i flyktingströmmarna. 4.000 IS-krigare som har utgett sig för att vara flyktingar har tagit sig in i Europa.

www.express.co.uk/news/world/555434/Islamic-State-ISIS-Smuggler-THOUSANDS-Extremists-into-Europe-Refugees

www.westernjournalism.com/islamic-state-uses-refugee-crisis-to-smuggle-4000-jihadist-gunmen-into-europe/

Du verkar också tro att media bara skriver det som är sant. Mer fel kan du inte ha. Lyssna på den här SR-reportern som säger att medias uppgift är inte att beskriva verkligheten. Public Service i sitt esse!

Give ´em Hell!
Svar på tråden Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!