• Anonym (TS)

Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!

Jag måste erkänna att jag tyckt att SD har haft sina poänger i att vi måste diskutera minskad invandring pga av kostnaden och svårigheter med integration. Men SD:s reaktion i spåren av flyktingkatastrofen i Europa har fått mig att inse att SD-toppen trots sina fina ord om att "hjälpa på plats" och värna om "svenskheten" bara är vidriga människor som inte har ett uns av medmänsklighet. 

Jag läste texten nedan i DN (har förkortat den) och kollade upp det hon skriver, allt stämmer och ALDRIG kommer igen överväga att rösta på SD! De visar sin rätt sida i hur de talar om utsatta människor. 

"I krisens spår fullkomligt väller hatet fram i och runt Sverigedemokraterna. När bilden på den drunknade treåringen Alan Kurdi, uppspolad med ansiktet ner i sanden, blev en världsnyhet vinklade den SD-kopplade hatsajten Avpixlat det till att pojkens öde berodde på att hans pappa bara var ute efter "ett nytt vitt leende" i Sverige. Detta efter att pappans syster berättat att tänderna dragits ut under IS-tortyr. 
    Joachim Hägg, gruppledare för SD på Lidingö, jämför på Twitter tyskarnas varma välkommnande av flyktingarna som nu anländer med österrikarnas välkommnande av nazister vid Hitlers annektering 1938. 
    Men den so mtror att hatet bara syns i partiets utkanter tror fel. Bland annat sprider riksdagsledamoten Kent Ekeroth på Twitter budskapet att människors flykt enbart är muslimers sätt att invandera Europa. När han blir ifrågasatt svarar han: "Flyr? De kommer ju fr säkra länder. Väl medvetna om att de tar sig t Sve för att leva på välfärden. Ni e lättlurade." 
    Dag ut och dag in misstänkliggörs och förlöjligas de män, kvinnor och barn som flyr. 
    Att argumentera för minskad invandring är i sig inte främlingsfientligt. Men att raljera och hetsa mot flyktingar är det definitivt. SD kan tala om sin nya image och påstådda nolltolerans. Men i kriser samlas vi - och i SD är det runt främlingsfientligheten." 

Amanda Björkman - ledarskribent på DN

• Svar på tråden Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!
  • Anonym (Atypisk)
    Solidaritet skrev 2015-10-07 09:19:44 följande:
    Berätta.
    Jag väljer mevetet att avstå från att lägga ord i munnen på någon (länka, källhänvisningar o.s.v), då jag tycker att alla bör söka sanningen själva, den kunskapen är idag på tok för dålig så den måste vi göra nåt åt.
  • Anonym (herre gud)

Detta är barockt.

Utländsk media och flertal länder har gått ut och öppet sagt det inte finns nån flyktingskris, detta är en pågående muslimsk invasion, bara en i mängden ska man kanske tillägga.

Vårt land är i ruiner redan, vi har inte råd med nått, vi har inga bostäder och ingen chans att bygga ikapp, vården är ett skämt, gamla blir utslängda från sina boenden för dom ska omvandlas till asylboenden, elever blir utslängda från studentlägenheter, barnen blir av med sina gympasalar så utbildningen försämras och säkerhet äventyras, våldet på gatan slår alla gränser.

Trots det så sitter en gäng här som i business as usual andan och snackar skit om det enda partiet som faktiskt vill få stopp på detta.

Nåja, vi får hoppas att KD tar sitt sketna ansvar för första gången i historien och återinför demokrati i landet.

• Solidaritet
    Anonym (Atypisk) skrev 2015-10-07 09:41:13 följande:
    Jag väljer mevetet att avstå från att lägga ord i munnen på någon (länka, källhänvisningar o.s.v), då jag tycker att alla bör söka sanningen själva, den kunskapen är idag på tok för dålig så den måste vi göra nåt åt.
    Det minsta en kan begära är väl åtminstone att SD-sektmedlemmar hittar på egna argument. Men eftersom källhänvisningar aldrig varit er starka sida förstår jag att du duckar här.

Allt annat skulle vara fullständigt okaraktäristiskt. 
  • Världsmedborgare
    Anonym (herre gud) skrev 2015-10-07 09:42:04 följande:

Detta är barockt.

Utländsk media och flertal länder har gått ut och öppet sagt det inte finns nån flyktingskris, detta är en pågående muslimsk invasion, bara en i mängden ska man kanske tillägga.

Vårt land är i ruiner redan, vi har inte råd med nått, vi har inga bostäder och ingen chans att bygga ikapp, vården är ett skämt, gamla blir utslängda från sina boenden för dom ska omvandlas till asylboenden, elever blir utslängda från studentlägenheter, barnen blir av med sina gympasalar så utbildningen försämras och säkerhet äventyras, våldet på gatan slår alla gränser.

Trots det så sitter en gäng här som i business as usual andan och snackar skit om det enda partiet som faktiskt vill få stopp på detta.

Nåja, vi får hoppas att KD tar sitt sketna ansvar för första gången i historien och återinför demokrati i landet.

Trams.
  • todo nada
    Anonym (herre gud) skrev 2015-10-07 09:42:04 följande:

Detta är barockt.

Det måste vara situationen i Syrien du beskriver..

(bild från Damaskus)

Titta noga på den bilden.

Sedan dessa: www.aftonbladet.se/nyheter/paflykt/article21355663.ab

Och dessa: darbarnensover.aftonbladet.se

Vilket folk var i nöd, och vilket land var det som låg i ruiner? Perspektiv är en bra sak, skaffa lite sådant!
  • Anonym (Atypisk)
    Solidaritet skrev 2015-10-07 10:10:49 följande:
    Det minsta en kan begära är väl åtminstone att SD-sektmedlemmar hittar på egna argument. Men eftersom källhänvisningar aldrig varit er starka sida förstår jag att du duckar här.

Allt annat skulle vara fullständigt okaraktäristiskt. 
    Du är medveten om att jag snodde svaret från "Världsmedborgare" rakt av va? Tydligen gäller inte samma regler för alla. 

Och nej, jag är ingen sverigedemokrat. Jag är en moderat som vill minska invandringen. 
  • Solidaritet
    Anonym (Atypisk) skrev 2015-10-07 10:59:02 följande:
    Du är medveten om att jag snodde svaret från "Världsmedborgare" rakt av va? Tydligen gäller inte samma regler för alla. 

Och nej, jag är ingen sverigedemokrat. Jag är en moderat som vill minska invandringen. 
    Ja, det var ju det jag skrev. 

Ah, du är en "moderat" som kanske "måste" rösta sd 2018. Jag fattar Flört
  • Anonym (Atypisk)
    Solidaritet skrev 2015-10-07 11:00:50 följande:
    Ja, det var ju det jag skrev. 

Ah, du är en "moderat" som kanske "måste" rösta sd 2018. Jag fattar Flört
    Du får tro precis vad du vill. Mina värderingar är moderata i allt väsentligt, förutom att partiledningen inte delar min åsikt om asylpolitiken. Vet många moderater som tycker som jag så jag är knappast unik och jag vänder mig kraftigt mot att det skulle vara nån slags taktik från SD-människor. 

Tyvärr är det ju så att invandringsfrågan delar upp Sverige i två läger. Jag tror att den nu förda politiken kommer att förstöra vårt land och därför måste jag agera mot den utvecklingen. 

Finns massor hos SD och deras politik som jag ogillar. Kent Ekroth är djupt obehaglig, Björn Söder är en idiot, deras kulturpolitik är ett skämt osv. 
  • Solidaritet
    Anonym (Atypisk) skrev 2015-10-07 13:18:07 följande:
    Du får tro precis vad du vill. Mina värderingar är moderata i allt väsentligt, förutom att partiledningen inte delar min åsikt om asylpolitiken. Vet många moderater som tycker som jag så jag är knappast unik och jag vänder mig kraftigt mot att det skulle vara nån slags taktik från SD-människor. 

Tyvärr är det ju så att invandringsfrågan delar upp Sverige i två läger. Jag tror att den nu förda politiken kommer att förstöra vårt land och därför måste jag agera mot den utvecklingen. 

Finns massor hos SD och deras politik som jag ogillar. Kent Ekroth är djupt obehaglig, Björn Söder är en idiot, deras kulturpolitik är ett skämt osv. 
    Du menar att invandringsfrågan "tvingar dig att rösta SD"? 
  • Anonym (Atypisk)
    Solidaritet skrev 2015-10-07 13:24:28 följande:
    Du menar att invandringsfrågan "tvingar dig att rösta SD"? 
    Förhoppningsvis inte. Mitt mål är att rösta M. Jag har dock vissa krav för att kunna göra det. 

Finns hopp. Ulf Kristersson uttalar sig så här: "Moderaterna varnar för att kostnaden för flyktingmottagandet ska gå ut över vården, skolan och omsorgen.

"Det här riskerar att bli gökungen som tränger ut allt annat ur välfärdsboet", sade partiets ekonomisk-politiske talesman Ulf Kristersson när han och Anna Kinberg Batra presenterade Moderaternas skuggbudget."

Däremot anser de att lösningen är sänkta trösklar till arbetsmarknaden. Men bara att de pratar om problemen som just problem och kommer med konkreta förslag tycker jag är positivt. Tror integrationen skulle kunna fungera med moderat politik. Man ställer krav, sätter åt bidragsfuskare, gör att de lättare får jobb osv osv. Vänsterpolitik och massinvandring är en särdeles usel kombination.

www.sydsvenskan.se/sverige/moderaterna-varnar-flyktingkostnaden-kan-bli-gokungen-som-tranger-ut-valfarde/
Svar på tråden Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!