• Anonym (TS)

Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!

Jag måste erkänna att jag tyckt att SD har haft sina poänger i att vi måste diskutera minskad invandring pga av kostnaden och svårigheter med integration. Men SD:s reaktion i spåren av flyktingkatastrofen i Europa har fått mig att inse att SD-toppen trots sina fina ord om att "hjälpa på plats" och värna om "svenskheten" bara är vidriga människor som inte har ett uns av medmänsklighet. 

Jag läste texten nedan i DN (har förkortat den) och kollade upp det hon skriver, allt stämmer och ALDRIG kommer igen överväga att rösta på SD! De visar sin rätt sida i hur de talar om utsatta människor. 

"I krisens spår fullkomligt väller hatet fram i och runt Sverigedemokraterna. När bilden på den drunknade treåringen Alan Kurdi, uppspolad med ansiktet ner i sanden, blev en världsnyhet vinklade den SD-kopplade hatsajten Avpixlat det till att pojkens öde berodde på att hans pappa bara var ute efter "ett nytt vitt leende" i Sverige. Detta efter att pappans syster berättat att tänderna dragits ut under IS-tortyr. 
    Joachim Hägg, gruppledare för SD på Lidingö, jämför på Twitter tyskarnas varma välkommnande av flyktingarna som nu anländer med österrikarnas välkommnande av nazister vid Hitlers annektering 1938. 
    Men den so mtror att hatet bara syns i partiets utkanter tror fel. Bland annat sprider riksdagsledamoten Kent Ekeroth på Twitter budskapet att människors flykt enbart är muslimers sätt att invandera Europa. När han blir ifrågasatt svarar han: "Flyr? De kommer ju fr säkra länder. Väl medvetna om att de tar sig t Sve för att leva på välfärden. Ni e lättlurade." 
    Dag ut och dag in misstänkliggörs och förlöjligas de män, kvinnor och barn som flyr. 
    Att argumentera för minskad invandring är i sig inte främlingsfientligt. Men att raljera och hetsa mot flyktingar är det definitivt. SD kan tala om sin nya image och påstådda nolltolerans. Men i kriser samlas vi - och i SD är det runt främlingsfientligheten." 

Amanda Björkman - ledarskribent på DN

• Svar på tråden Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!
  • Dasking
    Smecker skrev 2015-10-03 17:47:10 följande:
    "Sitt eget"? Jag grupperar absolut personer efter deras filosofi och/eller grupptillhörighet. Rasister och sverigedemokrater med anhang har en egen fin grupp.
    och där skets det i det blå skåpet... Du förstår ju inte ens vad jag syftar på. Du gör ju precis på det sättet som du anklagar rasister att göra. Delar in, grupperar, och generaliserar precis som en rasist. 
  • Rutgers
    Smecker skrev 2015-10-03 17:49:01 följande:
    BRÅ har ytterst bra statistik.
    Nä, det har de inte. Dessutom har de slutat med etnicitet.

• FDFMGA
    Anonym (fråga) skrev 2015-10-03 17:39:53 följande:

Tydligen så tycker du att våldtäkt är okey om du anser att vi ska ha hit fler våldtäktsmän och pedofiler.

Sanningen för dom våldtagna är att dom skulle INTE bli det om vi inte hade hållit en självmordsinvandringspolitik.

Nått såna som dig förminskar, tredje valarbetare på plats så jag ställer frågan till dig också, får du betalt av sd att valarbeta eller du gör det ideellt?

Inte alls.

Vi Sverigevänner anser inte att brottet är grövre eller lindrigare beroende på om det är en invandrare eller en svenskfödd som är gärningsmannens.

Vi Sverigevänner anser också att människor är individer medan SD-klanen står utanför den västerländska kulturen och ser på människor utifrån tänkta gruppegenskaper.

Ja, jag har noterat att du ställer frågan i varje inlägg. Nej, jag är inte betald av SD. Tvärtom så händer det allt som oftast  att SD-klanen inboxar mig små budskap om vad som ska hända sådana som mig när SD kommer till makten.

Inte mycket att bry sig om, anser jag. SD har ju ett budskap som främst appellerar till sådana krakar som hotar anonymt.

Dessutom förvånar det mig inte att sverigedemokrater har en outvecklad eller snedvriden rättsuppfattning. Ser man till de olika partiernas riksdagsledamöter så har ju SD-gruppen en skyhög kriminell överrepresentation.

Skrämmande att brottsligheten har fått fotfäste i riksdagen i och med att SD är representerade där.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • todo nada
    FDFMGA skrev 2015-10-03 18:46:33 följande:

Inte alls.

Vi Sverigevänner anser inte att brottet är grövre eller lindrigare beroende på om det är en invandrare eller en svenskfödd som är gärningsmannens.

Vi Sverigevänner anser också att människor är individer medan SD-klanen står utanför den västerländska kulturen och ser på människor utifrån tänkta gruppegenskaper.

Ja, jag har noterat att du ställer frågan i varje inlägg. Nej, jag är inte betald av SD. Tvärtom så händer det allt som oftast  att SD-klanen inboxar mig små budskap om vad som ska hända sådana som mig när SD kommer till makten.

Inte mycket att bry sig om, anser jag. SD har ju ett budskap som främst appellerar till sådana krakar som hotar anonymt.

Dessutom förvånar det mig inte att sverigedemokrater har en outvecklad eller snedvriden rättsuppfattning. Ser man till de olika partiernas riksdagsledamöter så har ju SD-gruppen en skyhög kriminell överrepresentation.

Skrämmande att brottsligheten har fått fotfäste i riksdagen i och med att SD är representerade där.

För att inte tala på synen flertal har på flyktingar.

www.expressen.se/kvallsposten/sd-ledamot-liknar-flyktingar-vid-djur/

Vad säger SD sympatisörerna om detta? Denna man sitter som ledamot för SD i fullmäktige...

Alla som så tappert diskuterar för att SD inte är ett rasistiskt parti, är det inte jobbigt när de som är högt uppsatta inom partiet sätter käppar i hjulen på er? Genom att ÖVERTYDLIGT om och om igen visa motsatsen?
  • Smecker
    Rutgers skrev 2015-10-03 18:08:30 följande:

Nä, det har de inte. Dessutom har de slutat med etnicitet.

Vad har etnicitet för värde för personen som blir våldtagen?

Enligt BRÅ så är antalet anmälda våldtäkter ner 8% första halvåret 2015.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Smecker
    Dasking skrev 2015-10-03 17:54:14 följande:

och där skets det i det blå skåpet... Du förstår ju inte ens vad jag syftar på. Du gör ju precis på det sättet som du anklagar rasister att göra. Delar in, grupperar, och generaliserar precis som en rasist. 

Delar jag in, grupperar och generaliserar utefter ras/etnicitet/härkomst, precis som en rasist? Du får gärna visa mig var.
  • Smecker
    FDFMGA skrev 2015-10-03 18:46:33 följande:

Inte alls.

Och sedan hotar de oss Sverige-vänner för att vi inte vill att vårt älskade land skall styras av kriminella element.
  • Dasking
    Smecker skrev 2015-10-03 19:21:38 följande:
    Delar jag in, grupperar och generaliserar utefter ras/etnicitet/härkomst, precis som en rasist? Du får gärna visa mig var.
    Gör det dig till en bättre människa för att du gör just det med alla du inte kallar Sverigevänner? Spelar det någon roll varför man pissar på folk?

Jag är född i Sverige, gjort min skolplikt, skaffat mig en utbildning, gjort min värnplikt samt jobbat i 30 år utan sjukskrivning och betalat en jävla massa skatt. Jag förbehåller mig rätten att säga vad jag vill. Jag är så jävla svensk man kan bli och du är en människa som med larvig enkelhet sorterar in alla som inte tycker som du som rasister/fascister/nazister. Jag är född i Sverige och kommer dö i Sverige och du är ingen Sverigevän.
  • Världsmedborgare

Jag har svårt att hitta nåt typiskt svenskt hos SD, det enda dom gör är att sprida en förljugen och skev bild av Sverige, en bild av Sverige som aldrig ö.h.t existerat.

• FDFMGA
    Smecker skrev 2015-10-03 19:24:34 följande:
    Och sedan hotar de oss Sverige-vänner för att vi inte vill att vårt älskade land skall styras av kriminella element.
    Ja, det är bedrövligt.

Dessutom verkar det som detta svenskfientliga klientel menar att vi Sverigevänner inte ska få säga vad vi tycker, som att de anser att alla ska tvingas hålla med SD-generalen Åkesson.

Ja, dessa svenskfientliga element vill reducera oss svenskar till Åkessons nickedockor.

Jag måste erkänna att jag ibland blir  bekymrad över att människor som vuxit upp med demokratin, som borde vara stolta över vårt fina land i stället spottar på vårt fosterland, i vissa fall inte ens drar sig för att bita den hand som föder dem.

Jag undrar vad Sverigefientligheten egentligen är en projektion av, personliga tillkortakommanden skulle jag tro, misslyckanden avseende kvinnor, arbete, självförverkligande tycker jag mig ana när jag läser sverigedemokraters betraktelser.

Jag minns en sverigedemokrat som här på FL ondgjorde sig över att till och med ensamstående mammor avvisar honom för att han är sverigedemokrat, han menade att de som blivit ratade av sina män och nu är lämnade med deras avkomma inte borde ha rätt att avvisa en man som vill ha lite kul med dem.

Det förvånar mig heller inte att SD-riksdagsgruppen är så enormt överrepresenterad avseende kriminalitet - och då är ju detta bara toppen på isberget.

Men något som jag bedömer som mycket positivt är att vi demokrater i allt större utsträckning vägrar låta buset kladda på våra symboler. Först var det svenska flaggan som vi tog tillbaka från SD-klientelet och nu står allt fler upp och förklarar att de verkliga Sverigevännerna är de som älskar sitt land här och nu, precis som det är - ofullkomligt men också mycket häftigt.

Sverigefiendernas hycklande om att det är de som är Sverigevänner skulle få en person som förklarar att hen älskar sin partner för den partnern skulle ha kunnat vara om partnern inte hade varit som hen är - ja den personen skulle i jämförelse med en sverigedemokrat framstå som relativt omtänksam.

Man ska benämna saker och ting vid deras rätta namn, en yxa för en yxa, en spade för en spade och en sverigedemokrat för en Sverigefiende.

Allt som är centralt för svenska värderingar drar de ner i smutsen.

Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
Svar på tråden Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!