• Svar på tråden Skicka hem dess flyktingar
  • Voluptuous Shalimar
    Anonym (godmorgon) skrev 2015-10-26 19:49:40 följande:

Jaså? Bor du i Kanada då?

För Sverige befinner sig i akut tillstånd allt för många väljer att inte se.

www.expressen.se/kvallsposten/brand-pa-tva-sk.../

För att inte nämna tusentals brinnande bilar.

Grup0povåldtäkter, barbariska rån där man hugger ner offret bara för att denna var svensk och så vidare.

Jag finner det bissart att folk väljer att leva under en sten och blunda för verklighet än idag när välfärd avskaffas i vårt land.

Nej, Skåne. Rätt nära Malmö faktiskt. 
  • Drottningen70

Ju

Anonym (Ii) skrev 2015-10-26 16:38:16 följande:

Ja, vänd på busshelvetet och kör dom till gränsen och låt dom försvinna ut ur Sverige.

Men, det är så här det blir just för att svensken är så jävla mjäkig och vågar inte säga ifrån. Det har ju vart rasistiskt länge i Sverige nu, dvs allt som inte främjar invandringen anses som rasistiskt. Bara för att man inte tycker det är en bra idé att ta in miljontals med invandrare och flyktingar med en helt annan kulturell bakgrund så är man automatisk rasist, för det har de som vill framstå som PK på Facebook bestämt med sina PK inlägg för att fiska efter likes.

Resten av svenskarna, dvs de som inte håller med, står handfallna och bara tittar på och vågar inte säga ett skit utan går istället och uttrycker sin missnöjdhet som anonyma på diverse forum.

Hur tror ni det kommer se ut i Sverige om ett år från nu? Om två år? Fem? Tio? Tror ni verkligen att ni kommer få sjukersättning? Pension? Bidrag, ens barnbidrag? Hur kommer läkarvården se ut? Är ni beredda på att betala flera tusen i månaden på privata sjukförsäkringar, så som i USA? Betala flera tusen i månaden för privat pensionsbesparingar? Betala betydligt högre skatt? Ni som får barn, tror ni att ni kommer ens få en veckas betald föräldraledighet? Tror ni utbildning kommer vara gratis längre? Hur gillar ni tanken på obetald semester?

Alla kommer få mycket mindre över och det innebär svagare köpkraft, ekonomin kommer kollapsa, affärer stängas, jobb försvinna. Föreställ er den dagen ni inte kan åka till kanarieholmarna längre! Inte har råd med skidsemester i Åre. Vad kommer ni göra då ni inte har råd med mobiltelefon, internetservice, TV abonnemang. För det är dit detta kommer leda. Och ni får bo ihop med era vuxna barn livet ut, för det finns ingenstans för dom att ta vägen om ni nu inte tvingar ut dom att bo i tält.

Så istället för att dessa flyktingar bor i tältläger utanför sitt land, i skydd långt bort från oroligheterna och får mat, vatten och akuta nödvändigheter med hjälp av bistånd från Sverige och andra länder så kommer vi alla istället bo under eländiga omständigheter i Sverige. Vi får alla lida så som vi alla vore flyktingar. Kumbafuckingja!

Och det är inte lätt att anpassa sig då, som svensk, som är van sen födseln med ilandsbekvämligheter och rättigheter. Du kommer inte ens kunna skriva dina PK inlägg på Facebook längre om hur du minsann inte är rasist, du älskar alla och "tycker olika".

Sverige går under och det går snabbt nu.

Årets julhandel beräknas omsätta 70 miljarder kr.... Julhandeln....

Jo, vi är ett land på ruinens brant...70 miljarder.... Julhandel...
  • HenryIronstead
    Anonym (tröttnat) skrev 2015-10-26 09:39:59 följande:

Nu har det hänt IGEN flyktingar som vägrar kliva av bussen när de kommit till ettasylboende.
    Borde inte dessa människor skickas hem igen.
    Passar det inte så åk någon annan stans.

http://www.expressen.se/nyheter/asylsokande-vagrar-kliva-av-bussen/

Jo. Det är väl fjärde gången på kort tid nu? Ja det borde vara "kliv av bussen eller enkelbiljett hem".
    "ensamhush. el barnlösa par kan vackert akta på sig f att ge plats åt flyktingar som behöver bostäd. mer" - FL
  • HenryIronstead
    Drottningen70 skrev 2015-10-26 22:00:42 följande:

Ju

Inte här hos mig. Här hamnar alla matinköp och presentinköp för barn på ca 1500-2000 kr
    "ensamhush. el barnlösa par kan vackert akta på sig f att ge plats åt flyktingar som behöver bostäd. mer" - FL
  • Anonym (Ii)
    Drottningen70 skrev 2015-10-26 22:00:42 följande:

Ju

Läs på om ekonomi är du snäll. Och inse vad det innebär att ens halvera den summan. Läs på vad en stark köpkraft innebär för ett land. Sen bör man även länka till påståenden som ovan, annars anses det vara taget ur röven.
  • Anonym (lisa)

Haha! Har någon läst artikeln i ts? Dom är ju rädda för skogen och de vilda djuren!

• Anonym (S)
    Anonym (Ii) skrev 2015-10-26 22:13:47 följande:
    Läs på om ekonomi är du snäll. Och inse vad det innebär att ens halvera den summan. Läs på vad en stark köpkraft innebär för ett land. Sen bör man även länka till påståenden som ovan, annars anses det vara taget ur röven.
    http://www.dn.se/ekonomi/rekord-igen-julhandeln-omsatte-70-miljarder/

Här kan du läsa om vad julhandeln omsätter. Finns inga tecken på att den blir mindre i år.

Däremot känner jag många som kommer att dra ner på julklappar/julmat till sina familjer för att istället hjälpa nyanlända att få en värdig helg.
  • Anonym (Ii)
    Anonym (S) skrev 2015-10-26 22:26:03 följande:

www.dn.se/ekonomi/rekord-igen-julhandeln-omsatte-70-miljarder/

Här kan du läsa om vad julhandeln omsätter. Finns inga tecken på att den blir mindre i år.

Däremot känner jag många som kommer att dra ner på julklappar/julmat till sina familjer för att istället hjälpa nyanlända att få en värdig helg.

Ja, att säga en sak och att verkligen göra är två skilda saker. Ok att dra in på en eller annan klapp, men när det inte blir nåt över till klappar öht då är det nog inte så kul längre. Särskilt om man blivit uppsagd från arbetet för att ekonomin kraschat. Dessa flyktingar måste ju försörjas, de får inte arbeta men de måste ju äta. Och den kostnaden kommer från någonstans. Vi får se vad alla barnfamiljer säger när barnbidraget dras in samtidigt som skatterna höjs lavinartat. Detta är ingen planerad invandring och den sker väldigt drastiskt, vilket gör det ännu kostsammare. Dessutom utan minsta planering. Det är svenska folket som får stå för notan helt enkelt och det kommer bli drastisk förändring på levnadsstandarden för varje svensk, även uppe i de "högre klasserna".

Det kommer bli så att julklapparna kommer gå bakåt i tiden, gjorda med egna händer, pyssel och knåp. Inget fel med det förutom att det inte är nåt val längre, det är fel.

Detta är inte något någon svensk medborgare har fått Hannan talan om och det är inte svenskt. Vi lever i en demokrati, jag har betalat skatt till ett demokratiskt Sverige med glädje för att jag trott min röst väger lika tungt som andras. Men plötsligt så flyttar det in ett helt nytt och främmande land här och det rinner över. Bostadsbristen var redan överansträngd, nu kommer den bli omöjlig. Jag vill inte att mina barn ska behöva bo hos mig hela sina liv, tills den dagen jag dör och de får fortsätta bo ihop med mina barnbarn.

Det enda jag kan föreställa mig nu är att bygga bostäder av flyttcontainrar, vilket är väldigt snabbt och billigt och relativt enkelt. Vi har ju skog så det räcker, placera ut hela byar med dessa containrar (sök i tex Pinterest och se hur fint det faktisk kan bli) dra ut avlopp, vatten, el/värme och ta ingen hyra av folk som bor där, det bör räknas till allemansrätten. Driftkostnaderna får gå på självkostnadspris, dvs leverantörerna ska inte få gå med vinst på detta, som sagt, alla får vi offra nu och dra vårt strå till stacken, även elbolag osv. Det kommer fortfarande kosta skattebetalarna men mindre, om nu ingen får lov att profitera på denna massinvandring.

Detsamma för de som bedriver flyktinganläggningar, de ska inte heller få gå med vinst. Eftersom det är vi skattebetalare som betalar för dom, bör de drivas helt av staten utan mellanhänder. Politikerna får jobba med det vid sidan av, särskilt Löven.

Sen borde vi även ändra på det med att dessa flyktingar inte "får arbeta" och göra rätt för sig. Man kan bara inte leva som spädbarn i vuxen ålder och det finns alltid något som de kan uträtta.

Och dessa tiggare från Ungern bör nu bli hemskickade, det är inget krig i Ungern och det finns inga att tigga av heller. De har nog faktiskt bättre tur i sitt eget land att få slantar inom kort. Och det blir nog så att tiggarna flyr Sverige frivilligt ändå.

Det hemskaste med denna ström av flyktingar är att Isisceller slinker in i Sverige och kommer planera och utföra terrordåd. Ica och Konsumaffärer kommer sprängas i luften, tunnelbanor likaså. Många kommer få sätta liven till, även små barn. Och hatbrotten som i Trollhättan kommer mångfaldigas. Det är som om Sverige går emot en egen Harmageddon. Och vi alla kommer få känna på det, även alla flyktingkramare som inte tänker längre än lunchtid.

Jag sörjer verkligen mitt land.
  • Anonym (LSD)
    Anonym (Ii) skrev 2015-10-26 23:09:26 följande:

Ja, att säga en sak och att verkligen göra är två skilda saker. Ok att dra in på en eller annan klapp, men när det inte blir nåt över till klappar öht då är det nog inte så kul längre. Särskilt om man blivit uppsagd från arbetet för att ekonomin kraschat. Dessa flyktingar måste ju försörjas, de får inte arbeta men de måste ju äta. Och den kostnaden kommer från någonstans. Vi får se vad alla barnfamiljer säger när barnbidraget dras in samtidigt som skatterna höjs lavinartat. Detta är ingen planerad invandring och den sker väldigt drastiskt, vilket gör det ännu kostsammare. Dessutom utan minsta planering. Det är svenska folket som får stå för notan helt enkelt och det kommer bli drastisk förändring på levnadsstandarden för varje svensk, även uppe i de "högre klasserna".

Det kommer bli så att julklapparna kommer gå bakåt i tiden, gjorda med egna händer, pyssel och knåp. Inget fel med det förutom att det inte är nåt val längre, det är fel.

Detta är inte något någon svensk medborgare har fått Hannan talan om och det är inte svenskt. Vi lever i en demokrati, jag har betalat skatt till ett demokratiskt Sverige med glädje för att jag trott min röst väger lika tungt som andras. Men plötsligt så flyttar det in ett helt nytt och främmande land här och det rinner över. Bostadsbristen var redan överansträngd, nu kommer den bli omöjlig. Jag vill inte att mina barn ska behöva bo hos mig hela sina liv, tills den dagen jag dör och de får fortsätta bo ihop med mina barnbarn.

Det enda jag kan föreställa mig nu är att bygga bostäder av flyttcontainrar, vilket är väldigt snabbt och billigt och relativt enkelt. Vi har ju skog så det räcker, placera ut hela byar med dessa containrar (sök i tex Pinterest och se hur fint det faktisk kan bli) dra ut avlopp, vatten, el/värme och ta ingen hyra av folk som bor där, det bör räknas till allemansrätten. Driftkostnaderna får gå på självkostnadspris, dvs leverantörerna ska inte få gå med vinst på detta, som sagt, alla får vi offra nu och dra vårt strå till stacken, även elbolag osv. Det kommer fortfarande kosta skattebetalarna men mindre, om nu ingen får lov att profitera på denna massinvandring.

Detsamma för de som bedriver flyktinganläggningar, de ska inte heller få gå med vinst. Eftersom det är vi skattebetalare som betalar för dom, bör de drivas helt av staten utan mellanhänder. Politikerna får jobba med det vid sidan av, särskilt Löven.

Sen borde vi även ändra på det med att dessa flyktingar inte "får arbeta" och göra rätt för sig. Man kan bara inte leva som spädbarn i vuxen ålder och det finns alltid något som de kan uträtta.

Och dessa tiggare från Ungern bör nu bli hemskickade, det är inget krig i Ungern och det finns inga att tigga av heller. De har nog faktiskt bättre tur i sitt eget land att få slantar inom kort. Och det blir nog så att tiggarna flyr Sverige frivilligt ändå.

Det hemskaste med denna ström av flyktingar är att Isisceller slinker in i Sverige och kommer planera och utföra terrordåd. Ica och Konsumaffärer kommer sprängas i luften, tunnelbanor likaså. Många kommer få sätta liven till, även små barn. Och hatbrotten som i Trollhättan kommer mångfaldigas. Det är som om Sverige går emot en egen Harmageddon. Och vi alla kommer få känna på det, även alla flyktingkramare som inte tänker längre än lunchtid.

Jag sörjer verkligen mitt land.

Kanske är dags att sluta med dem där tabletterna snart...
  • Har gjort det
    Anonym (LSD) skrev 2015-10-26 23:30:27 följande:
    Kanske är dags att sluta med dem där tabletterna snart...
    Alternativt ta rätt tabletter...
Svar på tråden Skicka hem dess flyktingar