• Aducia

BF Oktober 2025

Hej

Jag har skapat en Facebookgrupp där vi som har BF i oktober 2025 kan gå med. Sök på den på Facebook. Och vill ni hellre följas åt här i denna tråd, shoot! 

Och grattis allihopa!

N 2019 - L 2020 - I 2023
  • Svar på tråden BF Oktober 2025
  • Vahol

Hej!

Gravid här med mitt andra barn. Tror jag är i v. 7+3, men får veta exakt nästa vecka när jag går på tidigt ultraljud. I så fall är bf 4/10! 

Till skillnad från förra graviditeten så är jag såååå otroligt trött, har aldrig varit med om något liknande. Somnar med sonen kl 19:30 varje kväll haha. Konstant illamående, men så länge jag äter varannan timme är det lugnt. Bara väntar och längtar tills första trimestern är över och man kan andas ut lite. 
    Kul att få hänga med er alla dom här kommande månaderna! Skrattande

• Mirrorball
    Mirrorball skrev 2025-02-19 12:08:56 följande:

Någon som gjort VUL än i typ vecka 8? Är så himla nervös. Det här är första graviditeten och vi har försökt i 8 månader. Är över 30 och känner bara oro just nu.

Blev bakåtflyttat en vecka så är i början på vecka 7. Man såg en liten rund grej men ska tillbaka om ett par veckor och följa upp!
  • Mossgrön
    Mirrorball skrev 2025-02-19 17:30:17 följande:
    Blev bakåtflyttat en vecka så är i början på vecka 7. Man såg en liten rund grej men ska tillbaka om ett par veckor och följa upp!
    Gjorde du VUL idag? Spännande! Kunde man se hjärtslaget? 🥹
  • Mirrorball
    Mossgrön skrev 2025-02-19 17:48:22 följande:
    Gjorde du VUL idag? Spännande! Kunde man se hjärtslaget? 🥹
    Ja det gjorde jag! Vi tittade inte riktigt på det men ska tillbaka om ett par veckor och titta på det men enligt den som gjorde UL sa att det är något levande där men tidigt. Kändes overkligt att se något där även om man hade hoppats på att vara längre fram haha!
  • Mevolution
    Mirrorball skrev 2025-02-19 12:08:56 följande:

Någon som gjort VUL än i typ vecka 8? Är så himla nervös. Det här är första graviditeten och vi har försökt i 8 månader. Är över 30 och känner bara oro just nu.

Jag gjorde VUL idag och såg ett tickande hjärta Hjärta 7+4 såg det ut som sa gynekologen
  • Mirrorball
    Mevolution skrev 2025-02-19 20:55:52 följande:
    Jag gjorde VUL idag och såg ett tickande hjärta Hjärta 7+4 såg det ut som sa gynekologen
    Åh! Grattis!! Jag trodde jag var i 7+4 idag men är 6+0/1/2. Jag ångrar att jag inte frågade om man kan se hjärtat ticka men fick ett om några veckor igen då jag haft oregelbunden cykel och inte vet helt 100! 😅 Men om jag tittar på NC så är 6+0-4 mer rimligt! 
  • Annisennn

Hej, får jag hoppa in här?
    Testade positivt för några dagar sen så är beräknad 30/10.
    Har två barn sedan innan

• Annisennn
    Björkskogen skrev 2025-02-19 04:42:08 följande:

Hur sover ni så här i början? 
    Sedan i fredags har jag vaknat 3.30-4.tidigt men ändå överkomligt. 
    Men idag vaknade jag kl 02 och kan jävlar inte somna om. Klarvaken, som att klockan är 7-8 på morgon 😭
    Jag verkar redan öva inför nattvak 😂 

Inte alls bra, vaknar mellan 01.30 och 03.30 varenda morgon hittills. Somnar om från 06-07.30 ibland
  • Björkskogen
    Annisennn skrev 2025-02-20 11:25:05 följande:
    Inte alls bra, vaknar mellan 01.30 och 03.30 varenda morgon hittills. Somnar om från 06-07.30 ibland
    Jobbigt har nästan samma. Men måste åka på jobbet kl 6 🥲
  • Anonym (Tredje)

Sover bra på nätterna men vaknar vid 06.30 och är Skit trött men kan inte somna om (dom nu när barnen är sjuk) så går runt dyng trött på dagarna 

Svar på tråden BF Oktober 2025