• Aducia

BF Oktober 2025

Hej

Jag har skapat en Facebookgrupp där vi som har BF i oktober 2025 kan gå med. Sök på den på Facebook. Och vill ni hellre följas åt här i denna tråd, shoot! 

Och grattis allihopa!

N 2019 - L 2020 - I 2023
  • Svar på tråden BF Oktober 2025
  • Väntarpå4an
    Anonym (Äntligen planerad bebis) skrev 2025-02-11 06:43:00 följande:
    Då ska jag göra så ist så slipper man tänka att man har glömt att ta på kvällen ☺️ hehe

Hur gamla är dina andra barn? ❤️ 
    Precis, så lätt att glömma som det är redan😅

De är 15, 14 och 8 år ❤️ (I år). Vilken/vilka åldrar har du? 
  • Nueslyn
    Väntarpå4an skrev 2025-02-11 18:09:03 följande:
    Precis, så lätt att glömma som det är redan😅

De är 15, 14 och 8 år ❤️ (I år). Vilken/vilka åldrar har du? 
    Anonym (Äntligen planerad bebis) skrev 2025-02-11 08:28:50 följande:
    Mina barn är blir iår

14 år flicka 
    13år flicka  änglabarn
    12år pojke 
    10år flicka 
    7år pojke  

Min sambo barn blir
    15år pojke
    14år flicka 
    10år flicka 
    7år flicka 

Stor familj när alla är hemma ❤️

Kul att se att fler väntar sladdis. Jag är beräknad 22/10 med (förhoppningsvis) nr 3. Har en son på 14 och en dotter på 11. Känns overkligt och kommer nog göra ett bra tag till. 
  • Nueslyn
    Anonym (Lyrka) skrev 2025-02-10 22:18:18 följande:

Juste! Undrar också när ni hör av er till bm, speciellt ni med mf/ma i bagaget? Jag vill helst inte ta ut något i förskott men hade såklart varit skönt om man får ett tidigt ultraljud. I VGR där jag bor är första besöket online, funderar på om man kan skippa det. Fick ju liksom den infon för bara ett par månader sen.

Har inget mf/ma i bagaget men jag väntar till v 6 innan jag ringer bm, mest med tanke på min ålder (36) och risken för missfall. Vågar inte heller ta ut något i förskot. 

• Väntarpå4an
    Nueslyn skrev 2025-02-11 18:26:33 följande:
    Anonym (Äntligen planerad bebis) skrev 2025-02-11 08:28:50 följande:
    Mina barn är blir iår

14 år flicka 
    13år flicka  änglabarn
    12år pojke 
    10år flicka 
    7år pojke  

Min sambo barn blir
    15år pojke
    14år flicka 
    10år flicka 
    7år flicka 

Stor familj när alla är hemma ❤️

Kul att se att fler väntar sladdis. Jag är beräknad 22/10 med (förhoppningsvis) nr 3. Har en son på 14 och en dotter på 11. Känns overkligt och kommer nog göra ett bra tag till. 
    Känner samma. Jag hade dessutom bestämt mig för att vara klar. Ganska länge har jag känt så men sen träffade jag min nuvarande sambo som inte har några barn och helt plötsligt kändes det så självklart med en till❤️ 
    Men jag har så svårt att förstå att jag ska ha en liten igen😅 
  • Anonym (Lyrka)

Hur tänker ni med tidigt ultraljud? Är det något ni kommer be om hos barnmorskan? Jag tror att min barnmorska kommer att säga nej, trots ma i vintras. Är också väldigt kluven till hur jag ska tänka. Vet ju att det är en ögonblicksbild och sttt allt kan hända, kanske vävs in i falsk trygghet. Så svårt! Hur tänker ni andra?

• Nueslyn
    Väntarpå4an skrev 2025-02-12 05:58:41 följande:
    Känner samma. Jag hade dessutom bestämt mig för att vara klar. Ganska länge har jag känt så men sen träffade jag min nuvarande sambo som inte har några barn och helt plötsligt kändes det så självklart med en till❤️ 
    Men jag har så svårt att förstå att jag ska ha en liten igen😅 
    Jag har sagt flera år att jag inte ska ha fler. Men började öppna upp för tanken för nåt år sedan att om jag träffar något så är inte den dörren helt stängd, var liksom öppen för båda alternativen. Men när jag träffade min nuvarande man som inte heller har barn så var det också självklart med en till ❤️. Tog digitalt idag som visade gravid 2-3 så det kändes skönt, har bim idag. Ska inte testa mer nu om jag inte börjar blöda eller något annat händer. Håller tummarna för oss alla i tråden 🙏🏻
  • Lilloppan
    Anonym (Lyrka) skrev 2025-02-12 07:24:11 följande:

Hur tänker ni med tidigt ultraljud? Är det något ni kommer be om hos barnmorskan? Jag tror att min barnmorska kommer att säga nej, trots ma i vintras. Är också väldigt kluven till hur jag ska tänka. Vet ju att det är en ögonblicksbild och sttt allt kan hända, kanske vävs in i falsk trygghet. Så svårt! Hur tänker ni andra?

Jag kommer att få göra tidigt ultraljud pga tidigare komplikationer, tycker det känns skönt att få veta att graviditeten sitter rätt och att få en bekräftelse på att det faktiskt är nåt där inne. 
  • Nueslyn

Jag kommer inte göra något innan KUB. Mina förra graviditeter var jag så ung så KUB gjordes aldrig. Då gjorde jag tidigt ultraljud för annars hade jag fått vänta till RUL och det kändes extremt långt. Men kan säga att det inte stillade min oro särskilt mycket, oroade mig hela tiden för nya saker. Så nu har jag valt att inte göra eftersom jag ändå ska göra KUB och det är efter v 12 som missfallsrisken minskar avsevärt. Men tycker absolut att du ska prata om din oro med barnmorskan och se vad hon säger. Sen har du alltid möjligheten att gå privat och göra ultraljud. Om du är väldigt orolig så kanske det är bättre att ta en titt så kanske det stillar din oro {#emotions_dlg.flower}

• Väntarpå4an

Jag har bokat in privat ul i v.8+0. Är också jätte orolig. Har haft två mf på raken så vill bara kunna se så allt är bra. Tror det kommer stilla min oro lite grann iaf. Sen kommer vi göra KUB med tanke på min ålder. 
  • Väntarpå4an
    Nueslyn skrev 2025-02-12 08:00:58 följande:
    Jag har sagt flera år att jag inte ska ha fler. Men började öppna upp för tanken för nåt år sedan att om jag träffar något så är inte den dörren helt stängd, var liksom öppen för båda alternativen. Men när jag träffade min nuvarande man som inte heller har barn så var det också självklart med en till ❤️. Tog digitalt idag som visade gravid 2-3 så det kändes skönt, har bim idag. Ska inte testa mer nu om jag inte börjar blöda eller något annat händer. Håller tummarna för oss alla i tråden 🙏🏻
    Ibland vänder livet helt enkelt ❤️❤️
    Jag har fortsatt att ta stickor för att se att de ökar. Kommer ta veckan ut iaf. Jag har bim imorgon. Funderar på att köpa sånt digitalt som visar veckor också för att se att det slår över till 2-3 
Svar på tråden BF Oktober 2025