BF Oktober 2025
Hej
Jag har skapat en Facebookgrupp där vi som har BF i oktober 2025 kan gå med. Sök på den på Facebook. Och vill ni hellre följas åt här i denna tråd, shoot!
Och grattis allihopa!
Hej
Jag har skapat en Facebookgrupp där vi som har BF i oktober 2025 kan gå med. Sök på den på Facebook. Och vill ni hellre följas åt här i denna tråd, shoot!
Och grattis allihopa!
Juste! Undrar också när ni hör av er till bm, speciellt ni med mf/ma i bagaget? Jag vill helst inte ta ut något i förskott men hade såklart varit skönt om man får ett tidigt ultraljud. I VGR där jag bor är första besöket online, funderar på om man kan skippa det. Fick ju liksom den infon för bara ett par månader sen.
Har inget mf/ma i bagaget men jag väntar till v 6 innan jag ringer bm, mest med tanke på min ålder (36) och risken för missfall. Vågar inte heller ta ut något i förskot.
Hur tänker ni med tidigt ultraljud? Är det något ni kommer be om hos barnmorskan? Jag tror att min barnmorska kommer att säga nej, trots ma i vintras. Är också väldigt kluven till hur jag ska tänka. Vet ju att det är en ögonblicksbild och sttt allt kan hända, kanske vävs in i falsk trygghet. Så svårt! Hur tänker ni andra?
Hur tänker ni med tidigt ultraljud? Är det något ni kommer be om hos barnmorskan? Jag tror att min barnmorska kommer att säga nej, trots ma i vintras. Är också väldigt kluven till hur jag ska tänka. Vet ju att det är en ögonblicksbild och sttt allt kan hända, kanske vävs in i falsk trygghet. Så svårt! Hur tänker ni andra?
Jag kommer inte göra något innan KUB. Mina förra graviditeter var jag så ung så KUB gjordes aldrig. Då gjorde jag tidigt ultraljud för annars hade jag fått vänta till RUL och det kändes extremt långt. Men kan säga att det inte stillade min oro särskilt mycket, oroade mig hela tiden för nya saker. Så nu har jag valt att inte göra eftersom jag ändå ska göra KUB och det är efter v 12 som missfallsrisken minskar avsevärt. Men tycker absolut att du ska prata om din oro med barnmorskan och se vad hon säger. Sen har du alltid möjligheten att gå privat och göra ultraljud. Om du är väldigt orolig så kanske det är bättre att ta en titt så kanske det stillar din oro