• Aducia

BF Oktober 2025

Hej

Jag har skapat en Facebookgrupp där vi som har BF i oktober 2025 kan gå med. Sök på den på Facebook. Och vill ni hellre följas åt här i denna tråd, shoot! 

Och grattis allihopa!

N 2019 - L 2020 - I 2023
  • Svar på tråden BF Oktober 2025
  • Anonym (Lyrka)

Juste! Undrar också när ni hör av er till bm, speciellt ni med mf/ma i bagaget? Jag vill helst inte ta ut något i förskott men hade såklart varit skönt om man får ett tidigt ultraljud. I VGR där jag bor är första besöket online, funderar på om man kan skippa det. Fick ju liksom den infon för bara ett par månader sen.

• Anonym (Äntligen planerad bebis)
    Väntarpå4an skrev 2025-02-10 20:25:07 följande:
    Mina är 200 mikrogram 😊 enligt chatgpt ska man äta 400-500/dag så jag får ta en tablett till. Så bra att du skrev det, annars hade jag ätit hälften mot rekommenderat 🙈
    Bara köra en till tablett så blir det bra ☺️ tar en på morgonen o en åå kvällen men nu lär jag tänker så varför gör jag så 😴😂 lika bra ta båda ist

Tar oxå järn för är så trött o får säkert utöka som jag alltid fått gjort av alla mina graviditer så börja tidigt nu så kanske tröttheten släpper lite ☺️ 
  • Väntarpå4an
    Anonym (Lyrka) skrev 2025-02-10 22:18:18 följande:

Juste! Undrar också när ni hör av er till bm, speciellt ni med mf/ma i bagaget? Jag vill helst inte ta ut något i förskott men hade såklart varit skönt om man får ett tidigt ultraljud. I VGR där jag bor är första besöket online, funderar på om man kan skippa det. Fick ju liksom den infon för bara ett par månader sen.

Jag har haft två mf på raken och kände precis som du ska jag behöva ha ett tredje online besök igen (tillhör också vgr). Jag bokade iaf in mig nästa vecka just för jag vill försöka få till ett tidigt ul. 
  • Väntarpå4an
    Anonym (Äntligen planerad bebis) skrev 2025-02-10 22:20:08 följande:
    Bara köra en till tablett så blir det bra ☺️ tar en på morgonen o en åå kvällen men nu lär jag tänker så varför gör jag så 😴😂 lika bra ta båda ist

Tar oxå järn för är så trött o får säkert utöka som jag alltid fått gjort av alla mina graviditer så börja tidigt nu så kanske tröttheten släpper lite ☺️ 
    Haha nä det går nog lika bra att ta dom tillsammans 😊
    Jag kommer nog också behöva ta järn tillslut men väntar gärna in det, då min mage stannar helt på dom tabletterna 🤣
    Väntarpå4an skrev 2025-02-11 06:14:23 följande:
    Haha nä det går nog lika bra att ta dom tillsammans 😊
    Jag kommer nog också behöva ta järn tillslut men väntar gärna in det, då min mage stannar helt på dom tabletterna 🤣
    Då ska jag göra så ist så slipper man tänka att man har glömt att ta på kvällen ☺️ hehe

Hur gamla är dina andra barn? ❤️ 
  • Hopsanhejsan
    Anonym (Äntligen planerad bebis) skrev 2025-02-11 06:43:00 följande:
    Då ska jag göra så ist så slipper man tänka att man har glömt att ta på kvällen ☺️ hehe

Hur gamla är dina andra barn? ❤️ 
    Mitt andra barn är två. Läskigt
    Hopsanhejsan skrev 2025-02-11 08:09:31 följande:
    Mitt andra barn är två. Läskigt
    Mina barn är blir iår

14 år flicka 
    13år flicka  änglabarn
    12år pojke 
    10år flicka 
    7år pojke  

Min sambo barn blir
    15år pojke
    14år flicka 
    10år flicka 
    7år flicka 

Stor familj när alla är hemma ❤️

Tog ett test idag för var mer säker

bim +4

• Anonym (Anonym)

Hej! Har bf 8/10 och har sån mensvärk vilket gör mig jätteorolig. Till det hör att jag hade ömma bröst tidigare men det har bara försvunnit. Någon som känner igen sig? Har ett sent missfall bakom mig i september, MA i v 19 där fostret dött v 13.. jag håller på att bli galen :( 

• Mossgrön
    Anonym (Anonym) skrev 2025-02-11 10:05:27 följande:

Hej! Har bf 8/10 och har sån mensvärk vilket gör mig jätteorolig. Till det hör att jag hade ömma bröst tidigare men det har bara försvunnit. Någon som känner igen sig? Har ett sent missfall bakom mig i september, MA i v 19 där fostret dött v 13.. jag håller på att bli galen :( 

Beklagar ditt MA, det måste ha varit väldigt tufft. Kan du boka in ett tidigt UL för att lugna lite? Vad jag vet är det inte omöjligt att symptom kommer och går, och att mensvärk kan vara ett tidigt symptom (livmodern växer ju). Jag är själv i vecka  5+2 och har inga symptom alls. Hoppas du får klarhet och kan känna lite lugn snart. <3
Svar på tråden BF Oktober 2025