• Aducia

BF Oktober 2025

Hej

Jag har skapat en Facebookgrupp där vi som har BF i oktober 2025 kan gå med. Sök på den på Facebook. Och vill ni hellre följas åt här i denna tråd, shoot! 

Och grattis allihopa!

N 2019 - L 2020 - I 2023
  • Svar på tråden BF Oktober 2025
  • Väntarpå4an
    Skabbecca skrev 2025-02-15 10:43:25 följande:

Vad roligt att hitta denna tråd. Hoppas att alla mår bra och att det känns bra i sin graviditet! Det är så spännande! Jag har också BF i oktober, den 13:e. Jag vill dock fråga en sak, har ni börjat berätta för familj och vänner om er graviditet? 🙂 

Jag har fått ett tyst missfall och sedan mola graviditet direkt efter (växte tumörer istället för ett foster, fick vänta månader innan vi fick försöka igen). Vi har dem gångerna berättat för vänner och familj, men denna gång har vi väntat för vi vill inte ge dem falska förhoppningar igen. Men jag berättade ändå till min kusin, för jag kunde knappt hålla mig när jag träffade henne. Men när jag berättade för henne så blev hon inte glad. Eller hon kanske inte gav någon större reaktion. Jag frågade henne om hon blev glad och hon sa bara "att det kan hända att du får missfall och vill inte fira i förväg". Jag blev väldigt ledsen över detta, ångrade totalt att jag berättade. För jag känner att man kan vara glad ändå, man ska inte tänka på det värsta som kan hända. Är det bara jag som är för känslig? Jag har kanske svårt när folk inte känner eller visar lycka för någon annan. Alla har såklart har rätt att reagera på sitt sätt, men jag kände inte mig supertaggad efter det. Förlåt för jag tar upp detta. Vill bara vara glad över att jag blev gravid igen efter sådan lång väntan och all smärta man gått i genom. 💔

Jag tycker verkligen inte du är känslig. Det där hade fått mig jätte ledsen. Om man kommit dit att man  kan glädjas så ska väl de som står en nära glädjas med en. Verkligen en super onödig kommentar. Jag tycker nästan att det var skuldläggande mot dig, att du kunde vara glad för denna graviditeten "redan". 

Lättare sagt än gjort, men försöker att inte ta åt dig❤️ det är bra och hälsosamt att du är glad för detta. Styrke kram
  • Skabbecca
    Väntarpå4an skrev 2025-02-15 16:59:00 följande:
    Jag tycker verkligen inte du är känslig. Det där hade fått mig jätte ledsen. Om man kommit dit att man  kan glädjas så ska väl de som står en nära glädjas med en. Verkligen en super onödig kommentar. Jag tycker nästan att det var skuldläggande mot dig, att du kunde vara glad för denna graviditeten "redan". 

Lättare sagt än gjort, men försöker att inte ta åt dig❤️ det är bra och hälsosamt att du är glad för detta. Styrke kram
    Tack så mycket för din kommentar. Känns bra att få det bekräftat att jag inte tänkte helt konstigt i denna situation. Eller hur, kändes väldigt onödigt och jag tycker man ska vara glad för sin graviditet. Blir lite försiktig nu med vilka människor jag kan dela mina lyckliga stunder med.

Tack, jag ska absolut försöka mer att inte ta åt mig!❤️ Kram fina du
  • Björkskogen

Hey Girls! Jag fick va med er 😭🥰 plussa igår på äl+8 👀 och idag är det starkare!! 
    Fortfarande i chock typ. Va helt säker på att det skulle va negativt igår, ack så fel jag hade 😂 
    BF blir  31 Oktober. 

• Väntarpå4an
    Skabbecca skrev 2025-02-15 18:38:57 följande:
    Tack så mycket för din kommentar. Känns bra att få det bekräftat att jag inte tänkte helt konstigt i denna situation. Eller hur, kändes väldigt onödigt och jag tycker man ska vara glad för sin graviditet. Blir lite försiktig nu med vilka människor jag kan dela mina lyckliga stunder med.

Tack, jag ska absolut försöka mer att inte ta åt mig!❤️ Kram fina du
    ❤️❤️❤️
  • Väntarpå4an
    Björkskogen skrev 2025-02-16 05:44:09 följande:

Hey Girls! Jag fick va med er 😭🥰 plussa igår på äl+8 👀 och idag är det starkare!! 
    Fortfarande i chock typ. Va helt säker på att det skulle va negativt igår, ack så fel jag hade 😂 
    BF blir  31 Oktober. 

Yaaaay såååå kul🥰❤️🥰❤️ Välkommen
  • Anonym (Äntligen planerad bebis)
    Björkskogen skrev 2025-02-16 05:44:09 följande:

BF blir  31 Oktober. 

Så underbart o grattis o välkommen in till oss ♥️
  • Mevolution
    Mirrorball skrev 2025-02-17 06:27:25 följande:

Hej!

Ska denna vecka på VUL och är nervös. Håller tummarna för fina besked.

Samma här, kommer då vara i vecka 7+6 om jag räknat rätt. Vi håller tummarna Solig
  • Anonym (Mitt första)

ÄNTLIGEN är jag gravid! Kan knappt tro det! Nu ska man ju inte ropa hej förrän man är över bäcken men jag kan inte låte bli att glädjas. 😊 

Jag har BF runt 19-20 oktober. 
    Hur gör ni med smörgåspålägg? Det är ju skvatt omöjligt att hitta skinka som förpackats för mindre än en vecka sedan. Går det bra att köpa i charken? Räknas det som att den förpackas först när den blir skivad?
    Tack i förväg för svar.
  • Anonym (389)
    Anonym (Mitt första) skrev 2025-02-17 19:21:32 följande:

ÄNTLIGEN är jag gravid! Kan knappt tro det! Nu ska man ju inte ropa hej förrän man är över bäcken men jag kan inte låte bli att glädjas. 😊 

Jag har BF runt 19-20 oktober. 
    Hur gör ni med smörgåspålägg? Det är ju skvatt omöjligt att hitta skinka som förpackats för mindre än en vecka sedan. Går det bra att köpa i charken? Räknas det som att den förpackas först när den blir skivad?
    Tack i förväg för svar.
    Hej! Och grattis till pluset! 😍

Jag hade samma "problem" i min första graviditet, tills jag läste att man kan frysa påläggen i 3 dygn så dör eventuella bakterier, sen är det bara att käka 😁.

Tur det för jag cravade salami 😅

Lycka till! 🌸
Svar på tråden BF Oktober 2025