• Aducia

BF Oktober 2025

Hej

Jag har skapat en Facebookgrupp där vi som har BF i oktober 2025 kan gå med. Sök på den på Facebook. Och vill ni hellre följas åt här i denna tråd, shoot! 

Och grattis allihopa!

N 2019 - L 2020 - I 2023
  • Svar på tråden BF Oktober 2025
  • Anonym (Äntligen planerad bebis)
    Lilloppan skrev 2025-02-14 19:38:29 följande:

Denna känslan!

Denna känsla är underbara 🥰

Nu har man mkt fundering, när ska man ringa bm för inskrivning nu när jag är 36+ när jag ändå inte behövde komma in tidigare med andra graviditet när man var yngre senare vid vecka 12 ungefär men nu när man är äldre så vad som händer nu 🙈  skäms för att fråga ❤️

• Nueslyn
    Anonym (Äntligen planerad bebis) skrev 2025-02-14 21:15:57 följande:

Nu har man mkt fundering, när ska man ringa bm för inskrivning nu när jag är 36+ när jag ändå inte behövde komma in tidigare med andra graviditet när man var yngre senare vid vecka 12 ungefär men nu när man är äldre så vad som händer nu 🙈  skäms för att fråga ❤️

Är också 36 och jag tänkte vänta tills nästa vecka då jag är i v 6, men känner ingen stress över det mer än att hitta en bra barnmorskemottagning. Hade dock lite panik med mina andra då båda va oplanerade och då ringde jag typ direkt 😅.
    Nueslyn skrev 2025-02-14 21:32:39 följande:
    Är också 36 och jag tänkte vänta tills nästa vecka då jag är i v 6, men känner ingen stress över det mer än att hitta en bra barnmorskemottagning. Hade dock lite panik med mina andra då båda va oplanerade och då ringde jag typ direkt 😅.
    Ok tror jag väntar till 8+
    Går in till v6 5+0 imrogon ❤️
  • Väntarpå4an
    Mirrorball skrev 2025-02-14 19:17:35 följande:
    Mina var svaga länge men sedan körde jag digitalt där jag först hade 1-2v, sedan 2-3v och till sist 3+!
    Mimmimuh skrev 2025-02-14 12:15:19 följande:
    Jag tycker det ser fint ut i stegringen och hade inte oroat mig då de för varje dag ser lite starkare ut Glad
    Tack för era tankar och stöd❤️ jag ska försöka känna mig mer lugn
  • Väntarpå4an
    Nueslyn skrev 2025-02-14 21:32:39 följande:
    Jag har tid nästa vecka 5+4 också 36+ mest för här är det ett onlinebesök först innan det riktiga och jag vill försöka få till ett tidigt ultraljud 
  • Nueslyn
    Anonym (Äntligen planerad bebis) skrev 2025-02-14 21:44:59 följande:
    Ok tror jag väntar till 8+
    Går in till v6 5+0 imrogon ❤️
    Jag hade velat ha mitt första besök när jag är runt v 8-10, så man hinner med att bokas in på KUB osv. Vet att vården är ansträngd och att det kan vara svårt att få tider så vill inte råka gå för långt för KUB 🥰. Annars hade jag nog också väntat lite längre. 
  • Nueslyn
    Väntarpå4an skrev 2025-02-14 23:22:25 följande:
    Jag har tid nästa vecka 5+4 också 36+ mest för här är det ett onlinebesök först innan det riktiga och jag vill försöka få till ett tidigt ultraljud 
    Gud va skönt med onlinebesök. Det hoppas jag att min mottagning kan erbjuda också 🥰. Hoppas du har möjlighet att få ett tidigt ultraljud ❤️
  • Meddelande borttaget
  • Väntarpå4an
    Nueslyn skrev 2025-02-15 08:17:59 följande:
    Gud va skönt med onlinebesök. Det hoppas jag att min mottagning kan erbjuda också 🥰. Hoppas du har möjlighet att få ett tidigt ultraljud ❤️
    Jag kommer göra KUB iaf och vill få till det v 12 så fort det går😅
    Onlinebesöken är faktiskt riktigt dåliga 🙈 man träffar en random bm som går igenom allt man redan vet om alkohol och droger osv 🤣
Svar på tråden BF Oktober 2025