• Anonym (Anithe)

Varför är det mest män som är rasister?

Jag har en  fundering som jag inte kan komma på. Varför är det så många mer män som skriver rasistiska kommentarer än kvinnor?

Är det för att män har sämre empati? Har kvinnor mer?

Är det för att män är mer missunsamma? Kvinnor vill dela med sig?

Är det för att män blir sämre uppfostrade? Kvinnor bättre?

Om man läser på forum & facebook är det övervägande gnäll från män och gubbstrutsar som gott på livets hårda skola.

Vad kan de bero på?
    Jag så trött på gnällen.

• Svar på tråden Varför är det mest män som är rasister?
  • Anonym (Kvinnligt?)
    Anonym (B) skrev 2025-02-04 21:05:56 följande:
    "Fakta" och påståenden om att "kvinnor stödjer kriminalitet" går inte ihop. Sen kan du fortsätta jiddra om hur faktabaserad du är.
    På förekommen anledning upprepar jag till dig:
    Hör gärna av dig igen när du skaffat fakta i stället för att häva ur dig okvädningar mot andra medlemmar, dina grovt generaliserande okvädningar som enbart är baserade på dina egna känslor.
  • Anonym (B)
    Anonym (Ringo Star) skrev 2025-02-04 21:09:42 följande:
    Du väljer att missförstå honom.

Rätt uppenbart att han menar att kvinnor generellt röstat för ökad flyktinginvandring vilket fått ökad kriminalitet som en konsekvens.

Rätt uppenbart att han tänker i två exakta poler att om någon röstat "vänster" (och är kvinna) så gör de det för att de stödjer kriminalitet (se personens tidigare inlägg)  

om någon röstat höger så landar de i rasisternas spektrum (med hänsyn till svar på trådstart, läs inläggen)

Inga nyanser alls. Antingen så landar du här eller där.

tydligen så handlar politiken i dennes värld enbart om invandring. (och män/kvinnor) Inte heller att invandringsfrågorna kan tacklas på olika sätt sett från olika synvinklar. 

• Anonym (Ringo Star)
    Anonym (B) skrev 2025-02-04 21:25:05 följande:

Rätt uppenbart att han tänker i två exakta poler att om någon röstat "vänster" (och är kvinna) så gör de det för att de stödjer kriminalitet (se personens tidigare inlägg)  

om någon röstat höger så landar de i rasisternas spektrum (med hänsyn till svar på trådstart, läs inläggen)

Inga nyanser alls. Antingen så landar du här eller där.

tydligen så handlar politiken i dennes värld enbart om invandring. (och män/kvinnor) Inte heller att invandringsfrågorna kan tacklas på olika sätt sett från olika synvinklar. 

Vi behöver inte spekulera. 

Användaren "Kvinnligt" kan få förklara sin ståndpunkt istället.
  • Anonym (Ringo Star)
    Börje P skrev 2025-02-04 21:19:23 följande:
    Så är det. Och enbart ett fruntimmer kan välja att stoppa en utvisning av en dömd utländsk förbrytare.
    www.expressen.se/gt/elin-ersson-stoppade-utvisning-av-domd-man-angrar-sig-inte/
    Finns sådana män också.  Förminska inte människor till deras kön. Det späder bara på ökad splittring mellan könen.

Vägen framåt är att män och kvinnor har bra relationer. På så vis uppnås många par och därefter många familjer med välmående barn. 
  • Anonym (B)
    Anonym (Ringo Star) skrev 2025-02-04 21:28:58 följande:
    Vi behöver inte spekulera. 

Användaren "Kvinnligt" kan få förklara sin ståndpunkt istället.
    Det har den gjort redan. Klicka i "visa endast"
  • Börje P
    Anonym (Ringo Star) skrev 2025-02-04 21:34:09 följande:
    Finns sådana män också.  Förminska inte människor till deras kön. Det späder bara på ökad splittring mellan könen.

Vägen framåt är att män och kvinnor har bra relationer. På så vis uppnås många par och därefter många familjer med välmående barn. 
    Visst finns det kärringar av båda könen.
    Men nog är det i allmänhet fruntimmer som styrs av känslor snarare än förnuft.
    Alltså: god, naiv, vänster = kvinna
    respektive: ond, realist, höger = man

Eller ännu enklare: kvinnor =  kattungar och gråtande barn
    män = motorcykel och älgstudsare
  • Anonym (B)
    Börje P skrev 2025-02-04 21:49:43 följande:
    Visst finns det kärringar av båda könen.
    Men nog är det i allmänhet fruntimmer som styrs av känslor snarare än förnuft.
    Alltså: god, naiv, vänster = kvinna
    respektive: ond, realist, höger = man

Eller ännu enklare: kvinnor =  kattungar och gråtande barn
    män = motorcykel och älgstudsare
    Det där är ett vanligt missförstånd, män och kvinnor har lika mycket känslor om saker och ting. 

Olika intressen, ja.
  • Anonym (Precis)
    Anonym (B) skrev 2025-02-04 21:59:06 följande:
    Det där är ett vanligt missförstånd, män och kvinnor har lika mycket känslor om saker och ting. 

Olika intressen, ja.
    Hur kan någon veta att män och kvinnor har lika mycket känslor?
  • Anonym (Anithe)
    Anonym (Ringo Star) skrev 2025-02-04 20:39:40 följande:
    Länder fungerar bäst med en stadig befolkning. Det här experimentet med stora mängder invandrare i ett land har visat sig skapa mängder av sociala och ekonomiska problem helt i onödan.

Jag menar i att ta in fler invandrare än vi redan har. Jag menar att försöka lösa de integrationsproblem vi har. Se på invandringen med positiva ögon. Det löses inte med gnäll och okunskap. 

Jag tycker man ska ta in när man kan hjälpa, inte mer än så. Men inte gnälla, bråka och vilja skicka tillbaks människor . Rasism löser inte problem, vänskap och vilja att lära känna varandra kan.

Svar på tråden Varför är det mest män som är rasister?