Ny i denna tråd. Är beräknad 27 aug.
Jag fyllde 40 förra året. Fick veta innan jul att jag var gravid, lite oplanerat.
Har en tuff bakgrund gällande graviditeter.
Första flickan vi väntade blev ett MO i vecka 18, samma vecka vi skulle gifta oss 2016. Vi blev gravida samma år igen med en pojke. Förlorade min pappa hastigt i december det året och sen i januari får jag svår havandeskapsförgiftning i vecka 20, förlorade barnet i vecka 23.
2018 blev vi gravida igen, denna gång med behandling med trombyl. Den gick mycket bättre och jag blev igångsatt pga havandeskapsförgiftning i vecka 38.
Sonen fyllde nyss 6 år ❤️
Nu med denna graviditeten var vi osäkra på om vi skulle behålla den, eftersom min läkare avrådde mig från att bli gravid pga högt blodtryck.
Vi varit i kontakt med spec.mödravården och efter det så har vi bestämt oss för att behålla barnet i alla fall.
Vi har mycket oro denna gång, får hålla tummarna på att det går lika bra som med förra.
Har problem nu med blödningar. Sökte akut för stor blödning för 1 månad, har tydligen lågt sittande placenta, så är sjukskriven just nu. Har haft bruna blödningar sedan 2 veckor tillbaka nu... känner inte bebis alls, så vet inte om moderkakan sitter o framvägg denna gång.