• Swn

BF Augusti 2025

Hej!
    Startar en tråd för oss som har BF i augusti 2025. Så spännande resa detta ska bli!

man får gärna berätta lite om sig själva och när man är beräknad. Här kan vi dela med oss av erfarenheter och dela resan som vi är på med varandra. 

Lycka till alla! 

• Svar på tråden BF Augusti 2025
  • Ananans

Jag trodde baserat på min bild från v 13 att det var en tjej men fick veta igår att det var en pojke så jag ska nog inte gissa haha!

Princess27 skrev 2025-03-14 06:37:40 följande:

• Anonym (Mammatill2)

Någon här som kissat blod? Har kissat blod 3dagar nu och haft lite mer ont i nedre delen av magen,jag har inga vanliga tecken på uvi såsom svidande,  fick antibiotika mot uv i i onsdags men det har inte hjälpt, ska till läkarbesök i em igen men är ju orolig? Vad tror ni de kan bero på och kan ve va farligt för bebis? V20 nu😬😊

• Ananans
    Anonym (Mammatill2) skrev 2025-03-14 09:00:34 följande:

Någon här som kissat blod? Har kissat blod 3dagar nu och haft lite mer ont i nedre delen av magen,jag har inga vanliga tecken på uvi såsom svidande,  fick antibiotika mot uv i i onsdags men det har inte hjälpt, ska till läkarbesök i em igen men är ju orolig? Vad tror ni de kan bero på och kan ve va farligt för bebis? V20 nu😬😊

Jag har fått blod på pappret efter kiss en gång och även blött efter samlag en gång. Testades för uvi men hade inte det så antar att det inte är någon fara. Vad jag förstått är livmodertappen större och känsligare vid graviditet så det kan blöda lätt.

Men att kissa blod i 3 dagar bör ju din barnmorska vilja kolla upp lite mer? Jag skulle ha ringt dem!

• Anonym (Mammatill2)

De skickade mitt urin på odling i onsdags men inte fått något svar än. Jag ringde min barnmorska i onsdags med hon hänvisade bara till vårdcentralen, tyckte de va lite konstigt då jag ändå kissar blod och är gravid😅 

• Anonym (Nr1påväg)

Hej 

Var på RUL i onsdags och allt såg bra ut (vecka 19+5) :)

Detta är första barnet så är lite osäker om det är rörseler jag känt eller om det bara är inbillning.. Moderkakan sitter i framvägg så hon som gjorde RUL sa att det kan dröja ett tag till man känner av rörelsen på riktigt. 

Mår generellt bra förutom att jag känt mig lite yr och trött senaste veckorna. BM trodde det berodde på lågt blodtryck, så försöker äta lite oftare. 

BF omkring 1 augusti. 

• Laaaaajnea
    Arconia skrev 2025-03-13 20:39:40 följande:
    Så spännande! Glad Längtar också till RUL, har om en vecka. 
    Är det någon som känner rörelser? Jag har känt lite mer senaste veckan, men nu var det några dagar när jag inte längre kände något så tydligt så började fundera på om jag inbillat mig ändå. Men idag på kvällen kändes det så tydligt och syntes utanpå på magen! Kunde typ inte tro det ? Går precis in i vecka 19.. Trodde det var för tidigt
    Jag har känt rörelser sen vecka 15, ingen rörelse på utsidan av magen än (vecka 16+4 idag). Jag har min moderkaka i bakvägg. Med sonen hade jag i framvägg och kände inte rörelse förrän vecka 24. Var jätteledsen över det då, men han tog helt klart igen det resten av veckorna Skrattande
  • Anonym (Mammatill2)

vi ska få en till pojke!! Men tycker de är så svårt med namn😅
    vi har en pojk som heter hugo och en flicka som heter thea nu.
    har alltid gillat namnet theo men känns för likt thea?🤔 vill ni dela med er av namn förslag till pojke?🙈

• Ananans
    Anonym (Mammatill2) skrev 2025-03-17 20:40:49 följande:

vi ska få en till pojke!! Men tycker de är så svårt med namn😅
    vi har en pojk som heter hugo och en flicka som heter thea nu.
    har alltid gillat namnet theo men känns för likt thea?🤔 vill ni dela med er av namn förslag till pojke?🙈

Jag har också problem med pojknamn! 
    På min lista just nu finns:

Frans
    Olle
    Hugo
    Malte

men är inte helt såld på nån haha

• Biirna
    Ny i denna tråd. Är beräknad 27 aug.

Jag fyllde 40 förra året. Fick veta innan jul att jag var gravid, lite oplanerat.

Har en tuff bakgrund gällande graviditeter. 
    Första flickan vi väntade blev ett MO i vecka 18, samma vecka vi skulle gifta oss 2016. Vi blev gravida samma år igen med en pojke. Förlorade min pappa hastigt i december det året och sen i januari får jag svår havandeskapsförgiftning i vecka 20, förlorade barnet i vecka 23.
    2018 blev vi gravida igen, denna gång med behandling med trombyl. Den gick mycket bättre och jag blev igångsatt pga havandeskapsförgiftning i vecka 38.
    Sonen fyllde nyss 6 år ❤️

Nu med denna graviditeten var vi osäkra på om vi skulle behålla den, eftersom min läkare avrådde mig från att bli gravid pga högt blodtryck.
    Vi varit i kontakt med spec.mödravården  och efter det så har vi bestämt oss för att behålla barnet i alla fall. 

Vi har mycket oro denna gång, får hålla tummarna på att det går lika bra som med förra.

Har problem nu med blödningar. Sökte akut för stor blödning för 1 månad, har tydligen lågt sittande placenta, så är sjukskriven just nu. Har haft bruna blödningar sedan 2 veckor tillbaka nu... känner inte bebis alls, så vet inte om moderkakan sitter o framvägg denna gång. 
  • Anonym (Pojkmorsa)

Hur går det för er här? 
    Jag har varit på rul idag, allt ser normalt ut. Vecka 18+6
    Illamående har börjat avta men är så himla trött hela tiden. Lättirriterad. 

• Arconia
    Biirna skrev 2025-03-21 17:57:54 följande:
    Ny i denna tråd. Är beräknad 27 aug.

Jag fyllde 40 förra året. Fick veta innan jul att jag var gravid, lite oplanerat.

Har en tuff bakgrund gällande graviditeter. 
    Första flickan vi väntade blev ett MO i vecka 18, samma vecka vi skulle gifta oss 2016. Vi blev gravida samma år igen med en pojke. Förlorade min pappa hastigt i december det året och sen i januari får jag svår havandeskapsförgiftning i vecka 20, förlorade barnet i vecka 23.
    2018 blev vi gravida igen, denna gång med behandling med trombyl. Den gick mycket bättre och jag blev igångsatt pga havandeskapsförgiftning i vecka 38.
    Sonen fyllde nyss 6 år ❤️

Nu med denna graviditeten var vi osäkra på om vi skulle behålla den, eftersom min läkare avrådde mig från att bli gravid pga högt blodtryck.
    Vi varit i kontakt med spec.mödravården  och efter det så har vi bestämt oss för att behålla barnet i alla fall. 

Vi har mycket oro denna gång, får hålla tummarna på att det går lika bra som med förra.

Har problem nu med blödningar. Sökte akut för stor blödning för 1 månad, har tydligen lågt sittande placenta, så är sjukskriven just nu. Har haft bruna blödningar sedan 2 veckor tillbaka nu... känner inte bebis alls, så vet inte om moderkakan sitter o framvägg denna gång. 
    Åh vilken tuff resa, vad fint att du fått en fin son till slut. Och vad spännande att du blivit oplanerat gravid, vad fint! Hoppas att din graviditet går smidigt, det är jobbigt att behöva känna oro Hjärta Har du fått veta ännu vad blödningarna berott på? Har du hunnit gå på rul?
  • Arconia
    Anonym (Pojkmorsa) skrev 2025-04-01 15:15:13 följande:

Hur går det för er här? 
    Jag har varit på rul idag, allt ser normalt ut. Vecka 18+6
    Illamående har börjat avta men är så himla trött hela tiden. Lättirriterad. 

Vad skönt att allt ser bra ut! Jag har också varit på rul, samma här, det som bra ut. Moderkakan ligger i bakvägg och känner bebisen ofta nu. Ser fram emot när sparkarna blir tydligare längre fram i graviditeten!

Känner mig också lättirriterad periodvis, speciellt när det är mycket på jobbet eller att jag bara känner mig trött/orkeslös. Har också haft fruktansvärt ont i ena benet i nästan två månader efter att jag sträckte mig, övre låret. Och det har gjort det jobbigt att göra typ allt. Så då har jag också vart irriterad hehe. Men nu har det äntligen börjat bli lite bättre.Glad
Svar på tråden BF Augusti 2025