• mejram

No 'poo (hårvård utan schampo) och naturlig hudvård

Ännu en fortsättningstråd för oss no'poo-are -- vi som inte använder schampoo och vi som gillar naturliga alternativ till den kommersiella skönhetsindustrin.

För er nya och intresserade som vill sälla er till vår lilla familj så uppmanar jag er att läsa TS (+länkarna) i de gamla trådarna, där finns all information man behöver för att själv starta med de metoder man känner sig intresserade av.

Den urspungliga No'Poo tråden, med all info man behöver för att själv komma igång! --->
    Läs TS och länkarna!
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m23678129-1.html

Tråd 2:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m26433668-1.html

Tråd 3:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m29225742.html

Ursprungliga Skönhetsvårdstråden med alternativa hudvårdstips: LÄS TS!!!!
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m26627399.html

En tråd med våra rutiner:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m28536848.html

SUPERINPACKNINGEN (från LHC - rekommenderas!)
    "SMT" (Snowymoon's Moisture Treatment):
    www.longhaircommunity.com/forums/showthread.p...

Blogg med våra recept:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b95979.html

VÄLKOMNA!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-27 21:44
    Naturlig hud- och hårvård för baby/barn:
    www.familjeliv.se/Forum-3-28/m32543425.html

Superinpackningen SMT:s länk fungerar inte, men receptet finns i bloggen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-11 22:42
    En ny uppdaterad rutintråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33281687.html
  • Svar på tråden No 'poo (hårvård utan schampo) och naturlig hudvård
  • Finis
    ladydahmer skrev 2008-05-10 05:37:24 följande:
    jag pressar citronsaft. tillräckligt mycket för att dränka in hela håret. (mycket citroner!) sen låter jag håret torka i solen. upprepar vid behov.
    En till fråga...sliter det inte på håret?
  • Lady Dahmer

1. inte ljust, men lite solblekt. lite slingigt. ser naturligt ut. jag är mörk så jag får lite rödare toner.

2. ja det sliter givetvis på håret. enbart solen sliter ju! :)

vill jag ha ljusare så bleker jag det faktiskt, men jag har vääääldigt bra hårkvalité som kan ta en blekning och då behöver jag ändå göra superinpackningar regelbundet typ ett halvår efter. :-\

• Miu

jag var på apoteket och skulle köpa ricinoljan. Men dom sa att det var en beställningsvara. Konstigt. Är det så hos er också?

• W W
    Miu skrev 2008-05-10 16:08:29 följande:
    jag var på apoteket och skulle köpa ricinoljan. Men dom sa att det var en beställningsvara. Konstigt. Är det så hos er också?
    nope, här är det bara att gå in o köpa.. fanns tom ute i affären (i ett kylskåp, vissa här har fått fråga efter den då den funnits bakom disk) men det är väl olika på olika ställen då.. synd att man ska behöva vänta på den Fundersam
    My mind wanders, and sometimes leaves completely.
  • Miu

hm verkligen irriterande. Men vi har ett till apotek så jag får kolla där i veckan, annars så får jag väl beställa.

• spiritsinlove

Räcker det verkligen med 84 ml jojobaolja och 16 ml tiosol för att göra en bra sololja? Syftar på ett av recepten på Crearome..

• spiritsinlove

Kommit på att bara olivolja är rätt schyst för ansiktet..

Använt det nu när min jojoba varit slut..inte orkat mixa med neem och annat..
    Kanske fortsätter..huden blir ju bra.
    Vem var det som träffat/sett en gammal dam som knappt hade några rynkor som bara smörjt ansiktet med olivolja hela livet?
  • Miss T

spiritinlove
    Haha, då gäller det att börja NUUU, innan man börjat få några rynkor.

• spiritsinlove
    Miss T skrev 2008-05-11 14:41:23 följande:
    spiritinloveHaha, då gäller det att börja NUUU, innan man börjat få några rynkor.
    Tur att man är fri från det ännu så länge då Räcka ut tungan
    Förutom ett par stycken; men de vill jag ha Kyss
  • NoMatter

Jahapp, så har jag testat citron i håret, var på väg ut och sätta mig i solen för att få lite gratishjälp. Vad händer? Jo, solfan går i moln.

Jag tänker, alltså är jag.........kvinna.
Svar på tråden No 'poo (hårvård utan schampo) och naturlig hudvård