• cloudberry79

Riktigt OVANLIGA namn i er släkt?

Har ni några riktigt, riktigt ovanliga namn i er släkt (alltså bakåt i ledet, inte era egna barns namn) som kommit upp i diskussionerna om ert eget barns namn? Min gammelmorfar hette VITALIS och det var ju rätt.. udda men ändå roligt. Dock fick sonen heta Leif VIDAR, så han har namnsdag idag!

LFG WOTLK
  • Svar på tråden Riktigt OVANLIGA namn i er släkt?
  • Maverich

Min son heter Walde förresten, inte ett släktnamn men ett mycket ovanligt namn.

• Little

Min farmors syster hette Rode och det namnet har även jag som "mellannamn"..

• Little
    Maverich skrev 2008-07-07 09:44:15 följande:
    Vi har några härliga namn på min mammas sida. Alfonsina, Wilhelmina, Axelina m.m. Gärna ihop.
    Vilka härliga namna!!
  • Fräs77

Mormor hette: Agata
    Morfar: Eeli, finsk stavning
    Mannens farmor hette: Ragnhild
    Mannens morfar hette: Edvin, så skulle vårt barn ha hetat om det varit en pojke.
    En av mina mostrar har Wilhelmina, som mellannamn.

• Emsingen76

Min mans farmor heter Gull-Britt och det har yngsta dottern fått som andranamn. Farmor Gull-Britt blev så stolt...

• Amts

Min mormors syster hette Elva. Det har jag aldrig hört någon annan som heter.

• mermaid

Stefania har vi rätt långt bak på mammas sida. Inget vanlgit namn idag tror jag.
    Och mormor hette Hansy. Inte heller ett namn man stöter på alltför ofta...

• Rulltrappa

min morfar hette Alinder i andra förnamn. min farmor har Lizzie som tilltalsnamn. hade en avlägsen släkting vid namn Valentin (tredje förnamn).

Svar på tråden Riktigt OVANLIGA namn i er släkt?