• cloudberry79

Riktigt OVANLIGA namn i er släkt?

Har ni några riktigt, riktigt ovanliga namn i er släkt (alltså bakåt i ledet, inte era egna barns namn) som kommit upp i diskussionerna om ert eget barns namn? Min gammelmorfar hette VITALIS och det var ju rätt.. udda men ändå roligt. Dock fick sonen heta Leif VIDAR, så han har namnsdag idag!

LFG WOTLK
  • Svar på tråden Riktigt OVANLIGA namn i er släkt?
  • Candelavern

Jag har någon lite längre bak på farmors(eller var det farfars? ) sida som hette Elva för hon föddes klockan elva... Då kan man ju också undra hur det står till med fantasin Fast lite gulligt ändå tycker jag...

• Erics mamma

Vad sägs om Helgun (mamman Gun och pappan Helge), Ragnhild, Vilhelmina (som den norländska staden).

• NeMeAr

Min morfar hette  STERNER i tilltalsnamn lite ovanligt

Mamma till väldens goaste pojkar Neo 030622 och Melvin 060905
  • H H
    aprilsill skrev 2008-07-06 07:28:32 följande:
    Tre Ninja enbart på FL nu, det ni! Sammanträffande
    ja det finns ju bara 50 i sverige
    men det är världens vackraste namn
  • MansonDust

H H skrev 2008-07-06 16:09:28 följande:

ja det finns ju bara 50 i sverigemen det är världens vackraste namn
    Ja bland annat.
  • Vill ha bebbe

Min pappa heter bland annat Hermod i andra namn. Min farmor hette Edla och min farfar hette Bror. Lite udda namn kan jag tycka

• 76Åsa

Jag släktforskar en del och har hittat namnet Serafia. Det var inte helt ovanligt förr. Ganska fint.
    Hittade även en Tolft, kan tänka att han var nr 12 i barnaskaran.

• TanjaS

Min morfar hette Bror och hans tvillingsyster Syster ;0) Min mormor hette Rut och min farmor Ester (två bibelböcker) men ovanliga namn har vi syskon..
    Frank Ivar Eugen, Jens Berner, Tanja Rose Marie, Linn Gabrielle och Odd-Martin. Tanja är inte helt ovanligt men jag hört flera gånger de som frågat vilket land jag kommer ifrån... NÅRRLANN! :0)

Sten-Ivar hette en farbror jag hade... Det är inte helt vanligt jue... Men mest konstiga namnet hade nog en bekant jag åkte buss med i en stad somjag pluggade på han hette Bengt-Ingvar...

Men de mest roligaste namnet jag vet är korospondenten i tv. Kjell- Albin Abrahamsson!!!! Tänk er hans mamma ropa in han på mat! Kjell-Albin kom in och ät ;0)

Svar på tråden Riktigt OVANLIGA namn i er släkt?