• cloudberry79

Riktigt OVANLIGA namn i er släkt?

Har ni några riktigt, riktigt ovanliga namn i er släkt (alltså bakåt i ledet, inte era egna barns namn) som kommit upp i diskussionerna om ert eget barns namn? Min gammelmorfar hette VITALIS och det var ju rätt.. udda men ändå roligt. Dock fick sonen heta Leif VIDAR, så han har namnsdag idag!

LFG WOTLK
  • Svar på tråden Riktigt OVANLIGA namn i er släkt?
  • ssandraa

Min mamma heter Sibylle, jag har inte stött på någon annan som heter det.(förutom jag som har det som mellannamn) Någon som träffat en Sibylle?

• eeisor
    Svar på #159
    cloudberry79 skrev 2008-07-07 00:46:56 följande:
    Svar på #158 Förlåt!
    Du är förlåten för länge sedan!
    Lite "krigsskador" får man räkna med när man har den här klumpen hemma. Vem bryr sig om en spark i magen eller en tuss bortslitet hår?
  • Sciarlotta

Gottfrid

Både snittad och snippad
  • MansonDust

Min mormor heter Agneta. Det är väl ganska ovanligt nu förtiden.

• Millan83

Hehe, jag skrev och berättade om min farmor och någon mer verkar ha skrivit samtidigt! Min farmor var dock yngst i skaran så någon Dussina finns inte i min släkt! =)

ellam71 skrev 2008-07-02 21:50:36 följande:
    Nu tappade jag ... var det din farmor eller farmors syster??
  • Mosie
    MansonDust skrev 2008-07-07 08:19:24 följande:
    Min mormor heter Agneta. Det är väl ganska ovanligt nu förtiden.
    Min faster heter det, sa en generation till, men sen tror jag det inte ar sa manga :D

sen har vi ocksa en Gotthard (kallades Gotte)

och en Sibylla hade vi ocksa... och mormor heter Lempi.
  • Mogika

Min moster heter Ebon, har alrdig träffat på nån annan med det namnet! fast det finns 357st som har det som tilltalsnamn.

Stolt mamma till Wilda!
  • snarf

Min dotters Farfar hette Uller. Har aldrig hört någon annan med det namnet.

• Maverich

Vi har några härliga namn på min mammas sida. Alfonsina, Wilhelmina, Axelina m.m. Gärna ihop.

• Abessiniern

Min farfars mamma hette Bernhardina, det tror jag är ganska ovanligt, har inte hört någon mer som heter så. Jag tycker att det är lite fulsnyggt på något sätt. Skulle ha kunnat tänka mig det som andranamn till dottern. Men min man tycker att det är det fulaste namn han någonsin hört, så det var helt uteslutet.

Svar på tråden Riktigt OVANLIGA namn i er släkt?