• cloudberry79

Riktigt OVANLIGA namn i er släkt?

Har ni några riktigt, riktigt ovanliga namn i er släkt (alltså bakåt i ledet, inte era egna barns namn) som kommit upp i diskussionerna om ert eget barns namn? Min gammelmorfar hette VITALIS och det var ju rätt.. udda men ändå roligt. Dock fick sonen heta Leif VIDAR, så han har namnsdag idag!

LFG WOTLK
  • Svar på tråden Riktigt OVANLIGA namn i er släkt?
  • Perry the Platypus

Torsten och Hjördis heter min farbror och faster.

(¯`°?.¸ ღ♥ Inte riktigt på humör. ♥ღ¸.?°¯)
  • Sajjaa

Ninja heter min dotter:)

Men bakåt har vi: Sigfrida, Karelius, Melusina, Genoveva..

PippiLångstrump-namn de två sista tycker jag ;)

(Känner till både en Lenitha och en Käthe..)

• Merikarvia

Min morfar hette Paridon i andra namn. Min gammel farfar hette Kaliktus som tilltals namn. Farmor hette Seli Stefania. Fasters man heter Lorang. Elva Sistalia var det någon som hette hon skulle ha varit elfte och sista barnet, hennes bror hette Tolve för han var barn nr 12. Gammel farmors dopnamn var Rosberga Desideria.

• bookia

min mammas morfar hette KARLOTT AGAPETUS, stackars människa. :))

• aprilsill
    Sajjaa skrev 2008-07-05 23:50:43 följande:
    Ninja heter min dotter:)Men bakåt har vi: Sigfrida, Karelius, Melusina, Genoveva..PippiLångstrump-namn de två sista tycker jag ;)(Känner till både en Lenitha och en Käthe..)
    Tre Ninja enbart på FL nu, det ni! Sammanträffande
  • MansonDust

Det mest ovanliga är Rune. Men hur ovanligt är det egentligen ? Känns som ett ganska vanligt gubbnamn.

• MansonDust
    Sajjaa skrev 2008-07-05 23:50:43 följande:
    Ninja heter min dotter:)Men bakåt har vi: Sigfrida, Karelius, Melusina, Genoveva..PippiLångstrump-namn de två sista tycker jag ;)(Känner till både en Lenitha och en Käthe..)
    Min med.
Svar på tråden Riktigt OVANLIGA namn i er släkt?