• cloudberry79

Riktigt OVANLIGA namn i er släkt?

Har ni några riktigt, riktigt ovanliga namn i er släkt (alltså bakåt i ledet, inte era egna barns namn) som kommit upp i diskussionerna om ert eget barns namn? Min gammelmorfar hette VITALIS och det var ju rätt.. udda men ändå roligt. Dock fick sonen heta Leif VIDAR, så han har namnsdag idag!

LFG WOTLK
  • Svar på tråden Riktigt OVANLIGA namn i er släkt?
  • MammaHela

Alice Lenny, Ade Lanse, Alvid Larde, Amry Leonie, Arvida Leontine

Alla dessa är syskon, Arvida är min gammelmormor

Domar Jon - gammal släktning från 1700-talet på min mormors sida

Guy - min farfar

Eugen

Teckla

Gun-May -  min faster

Liten - Ja han heter Liten Johansson, han blev nästan 80 år

Sonnye - lever nu, släkt på mammas sida

Dudley John-Hugo Arvid - min lillebrors namn

Edla

Napoleon

Gulli

Axelina

Rudi - min döda svärmor

Torborg

Jag tycker att det är lätt ovanliga namn de flesta av dessa =) 

• Ingridsmamma

Villard och Alfrida är nog de ovanligaste i vår släkt, tycker det är jättefina namn båda två :) 

• catwinter

Min faster var döpt till Ingvor i förstanamn men hon var missnöjd och bytte senare till sitt andranamn, Elisabeth.

Jag heter Ulrika Elise Cecilia men även om jag tycker både Elise och Cecilia är finare namn än Ulrika så älskar jag mitt tilltalsnamn. Det är JAG.

Men om jag flyttar utomlands (vilket jag faktiskt planerar att göra) så byter jag till Cilla. :D Det finns ingen på denna jord utanför Sverige och möjligtvis Tyskland som kan uttala Ulrika. :P

• Ida8903

Gamle farfars mamma Albina ( som jag troligtvis ska döpa min framtida dotter till) och min gamle farfar Valde (som min pojk heter). Eugenia från pappas släkt. Ganska ovanliga!!

• rosendal

På min pappas sida har ( hade) vi en farbror Adel.

På mammas sida är det ovanligaste Akvelina.

• tahira
    tahira skrev 2012-06-01 15:05:40 följande:
    Vitalis - det heter min son nu i "andranamn" 
    Efter sin pappa, sin farfar och sin farfars far, mfl.
    Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: londonsvenskar.com/tahira/
  • Flo

Många av namnen som finns med här var ju faktiskt vanliga namn på deras tid.
    Jag skrev ner några namn och tolkade det som att TS menar namn som är ovanliga idag?!  

Svar på tråden Riktigt OVANLIGA namn i er släkt?