• cloudberry79

Riktigt OVANLIGA namn i er släkt?

Har ni några riktigt, riktigt ovanliga namn i er släkt (alltså bakåt i ledet, inte era egna barns namn) som kommit upp i diskussionerna om ert eget barns namn? Min gammelmorfar hette VITALIS och det var ju rätt.. udda men ändå roligt. Dock fick sonen heta Leif VIDAR, så han har namnsdag idag!

LFG WOTLK
  • Svar på tråden Riktigt OVANLIGA namn i er släkt?
  • amorvincitomniia
    J K skrev 2012-11-23 20:48:59 följande:
    Min mans gammelfarmor hette Ilona, tycker det är så vackert! Det fick vår dotter heta (ISABELLA Irma Ilona), Irma efter min gammelfarmor :)
    Ååh Illona och Irmeli är två utav mina absoluta favoritnamn :) nästan som på dottern då!
  • ebk88

Sjul, Valerian, Nimrod, Vanik, Herse, Spjälle, Bolla.. Finns hur många som helst ;)

• ebk88

Dock diskuterade vi aldrig dom namnen seriöst till våra egna barn utan bara på skämt haha.

• Nattyrock

Min biologiska farmor heter Hannelore. Ovanligt så vitt jag vet. På mormors sida heter alla damerna i stil med Ajvy, Sivy, Gunvy osv.

• Ciliaja

Adelle 
    Nikitha  

The only thing worth stealing is a kiss from a sleeping child.
  • elyse

På min pappas sida fick sönerna namn från en bok som skildrade krig i Mongoliet. Hans farbröder hette Onn, Demar, Omar och Gain. Nilsson i efternamn. :) 

• evelinaeee
    Livetäenbiltvättmenjaharencyckel skrev 2012-02-10 08:25:35 följande:
    sen hade vi gammelfarfars fars tvillingbröder varg och björn
    otroligt härliga namn!
  • J K

amorvincitomniia: Ja det är fina namn! Hade aldrig ens hört namnet "Ilona" innan jag träffade min man, men det är SÅ vackert! :)

Svar på tråden Riktigt OVANLIGA namn i er släkt?