• cloudberry79

Riktigt OVANLIGA namn i er släkt?

Har ni några riktigt, riktigt ovanliga namn i er släkt (alltså bakåt i ledet, inte era egna barns namn) som kommit upp i diskussionerna om ert eget barns namn? Min gammelmorfar hette VITALIS och det var ju rätt.. udda men ändå roligt. Dock fick sonen heta Leif VIDAR, så han har namnsdag idag!

LFG WOTLK
  • Svar på tråden Riktigt OVANLIGA namn i er släkt?
  • STB88
    snarf skrev 2008-07-07 09:42:06 följande:
    Min dotters Farfar hette Uller. Har aldrig hört någon annan med det namnet.

Uller var min morfar. :)
  • Colisa

Ovanligast i vår släkt var en Cylinda, född vid förra sekelskiftet, som var den enda i Sverige med det namnet. Hennes syster Aurelia var också lite ovanlig, några hundra hette det.

• amorvincitomniia
    Colisa skrev 2012-09-09 23:28:30 följande:
    Ovanligast i vår släkt var en Cylinda, född vid förra sekelskiftet, som var den enda i Sverige med det namnet. Hennes syster Aurelia var också lite ovanlig, några hundra hette det.

Ååh Aurelia då tänker jag på den söta tjejen i Love actually :)
  • karenina81

Min morfar hette Haqvin (vilket min äldsta son har som tilltalsnamn idag, min andra son heter Severin)

• Apopan

Har ett superovanligt efternamn på mammas sida, som antagligen kommer dö ut med min mamma. Finns ett par släktingar i USA dom behållit namnet också (som är svenskt) men jag tror det stannat upp där med. Sammanlagt är det 6st levande med namnet idag.

• Ann Lee

Serafina och Eulalia hittade jag bakåt i släkten när jag letade...

Säg till i en tråd om du vill komma in på min sida så lägger jag till dig i adressboken!
Svar på tråden Riktigt OVANLIGA namn i er släkt?