• cloudberry79

Riktigt OVANLIGA namn i er släkt?

Har ni några riktigt, riktigt ovanliga namn i er släkt (alltså bakåt i ledet, inte era egna barns namn) som kommit upp i diskussionerna om ert eget barns namn? Min gammelmorfar hette VITALIS och det var ju rätt.. udda men ändå roligt. Dock fick sonen heta Leif VIDAR, så han har namnsdag idag!

LFG WOTLK
  • Svar på tråden Riktigt OVANLIGA namn i er släkt?
  • Blixtlås

Tror det var typ mormors mor som hette Indina i andranamn. Aldrig hört det innan . Tycker det är fint, så antagligen kommers en ev framtida dotter få det i andranamn :)

• LsH

Erie (uttalas Ejre) Morfars bror heter så, han är döpt efter den där sjön i Kanada. 

• Amidina

Längre bak på mormors sida fanns en kvinna som hette Olu, det tycker iaf jag är udda. Tungan ute

• Axan

Min Mormor hette Rara, så på lördag döps vår dotter till Rara Milla ( Milla som tilltalsnamn), bara några få i Sverige som heter så tydligen!

• Ann Lee
    MariaOchNiklas skrev 2013-03-05 10:01:08 följande:
    Farfar hette Gideon i andranamn. Fint men tror väldigt ovanligt.
    Känner en 2-åring som heter det i förnamn
    Säg till i en tråd om du vill komma in på min sida så lägger jag till dig i adressboken!
  • Lindsey Egot the only one

LsH

Eller USA!
    Lake Eire ligger mellan USA och Kanada.

• Charleyy

Min mormors bror hette Hertug ( uttalas herty) Sen längre bak i släkten har jag Botel, Gumme, Kjerta och Oliva bla..

Svar på tråden Riktigt OVANLIGA namn i er släkt?