• cloudberry79

Riktigt OVANLIGA namn i er släkt?

Har ni några riktigt, riktigt ovanliga namn i er släkt (alltså bakåt i ledet, inte era egna barns namn) som kommit upp i diskussionerna om ert eget barns namn? Min gammelmorfar hette VITALIS och det var ju rätt.. udda men ändå roligt. Dock fick sonen heta Leif VIDAR, så han har namnsdag idag!

LFG WOTLK
  • Svar på tråden Riktigt OVANLIGA namn i er släkt?
  • Miew

Min farmor hette Oddny, det heter minsta dottern i andranamn.
    Min moster heter Tella, det har jag inte hört någon annan heta.

• nokitus

Min pappa heter Hilding i andra namn, vilket min son också heter nu. Annars hette min farmor Elna, det hade jag aldrig hört förut...

• Lilas

Min dotter heter Sanda efter tidigare släktingar på min mans sida. Jag heter Theres i mellannamn, men min släkting hette Theodora, men tydligen såg mina föräldrar fel i kyrkans uppgifter..

• Kine
    Miew skrev 2015-08-29 10:00:11 följande:

Min farmor hette Oddny, det heter minsta dottern i andranamn.

Min moster heter Tella, det har jag inte hört någon annan heta.

Du vet att du har skrivit det tre gånger redan.....
  • nokitus
    Kine skrev 2015-08-29 10:46:55 följande:

Du vet att du har skrivit det tre gånger redan.....

Men hon vill väl bara understryka hur coolt oddny låter ifall någon missat det:P
  • Leonie88
    Lumut skrev 2008-07-02 00:33:07 följande:

Alvina 10år gammal och Thelise 1 år gammal som är mina kusinbarn :)

Min dotter heter Thelise född 2014, så fint.
  • Kine
    nokitus skrev 2015-08-29 10:55:03 följande:

Men hon vill väl bara understryka hur coolt oddny låter ifall någon missat det:P

Och det är coolt för att?
  • MsFry

I min släkt förekom namnen Axelina, Isidora, Helvy och Mebel bland kvinnorna för ett hundratal år sedan. Inget av dem har dock varit aktuellt för nuvarande generationer men jag tycker att de är rätt fina ändå.

Svar på tråden Riktigt OVANLIGA namn i er släkt?