• xxmeyaxx

Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?

Sitter och letar lite på olika leksakssidor efter julklappar till min son, som är 1 år.. Han är ju väldigt förtjust i leksaksspisen som finns på dagis och därför har jag och Kenneth pratat lite smått om vi kanske ska köpa en sådan till honom i julklapp.

Och då börjar folk vråla: 
    "Neeeej! Du kan inte köpa en spiiiis till din son! Då blir han ju bög!"
    eller..
    "En spis? Är inte det lite väl tjejigt? Köp honom en blå bil istället.."
    eller så..
    "Ja, men om du nu måste köpa en spis till pojken, köp en svart. Inte en röd! Och köp lite manliga tillbehör med.. Inga förkläden eller sådant.."

Då blir jag ju orolig. Ska jag köpa något sådant här.. eller kommer jag riskera att min son blir bög då. Vet inte om jag skulle klara av en sådan sak. Gråter

Min extra hjärna försvann. Den rann ut med bröstmjölken. Tuttarna är tomma nu. Damn!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-08 21:26

Ny tråd, då den här snart går ur..
    www.familjeliv.se/Forum-5-154/m42155444.html
  • Svar på tråden Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?
  • Twixie
    Usch, ser framtiden framför mig hur sonen kommer hem och berättar...berättar... Att han hittat någon han älskar *Snyft*. För inte nog med att han gillar sin spis (med tillhörande DISKHO till ) han älskar även att hjälpa oss med maten i köket! Vad kommer detta sluta! Han gillar dessutom att städa också!!! Han kanske kommer växa upp och kunna laga mat och städa! Hur ska det gå för honom *skakar*
    (¯`°?.¸ ღ Melvin ღ¸.?°´¯) ♥ (¯`°?.¸ ღ Malte ღ¸.?°´¯)
  • Puma86

Jazza skrev 2008-12-10 11:12:07 följande:

Puma86 skrev 2008-12-10 11:08:21 följande:
    Eller titta efter var tråden ligger....
    Jag ser NU vart tråden ligger
  • primusbarn
    Ojojojoj! Min son har ju haft en sån spis i 2 år! Är det därför han är så bögig?
    Är det för sent nu? Kan man på något sätt lindra skadorna? Tänk om jag hade vetat det är tidigare, vad sjutton ska jag göra nu???
  • jenny b

herrgud gott folk, är ni galna????

ni vill inte er barn ska bli bögar för det är synd om barnen då???

men hallå tänk på er själva...

en son som är bög, den ulimata shoppingvännen, han kan laga mat (guld värt när man blir gammal), han kan hjälpa en med kläder när man inte vill klä sig i tantstädrockar om siså där 50 år...

VAKNA!!!! att mina pojkar ska bli bögar är det enda jag önskar mig av tomten....

• xxmeyaxx
    LAV0LINA skrev 2008-12-10 11:05:51 följande:
    I och för sig, det kanske han blir! En röd spis garanterar ju att han blir bög, men en blå har ju liksom killfärgen kvar så det är ju inte säkert att han då tar steget fullt ut... Köper du en rosa spis så blir han transsexuell, det har jag hört av min systers kompis hundtränares kusins farmor så det måste vara sant!!!
    då håller jag mig borta från rosa!
    Min extra hjärna försvann. Den rann ut med bröstmjölken. Tuttarna är tomma nu. Damn!
  • Kaiserdom

åååå nej!!! vad kommer då att bli av vår dotter?? hon ska bla få en snow-racer och bilar i julklapp!! och nu sitter hon och spikar på sin spikbräda!!! och en svart bobby-car har hon... har vi fördärvat henne?? hennes pappas planer för henne är ju att hon ska bli SVETSARE!!!!

~Rebecca 06-12-28~ ~syskon i feb -09~
  • zazla

xxmeyaxx skrev 2008-12-10 11:04:49 följande:

Du tror inte att han kan bli bisexuell då? Jag menar, en spis är ju ändå en spis.. oavsett färg
    Haha, "en person är en person oavsett hur stor den är" Eller vad han nu säger ( Horton hears a who). En bög är en bög osvsett färg på spisen

Äh, jag var inte på sandlådenivå idag
  • Kloka Tankar

HAHA ojojoj... varför har det inte blivit fel på mig som lekte med bilar när jag var liten eller min bror som jag tvingade på både dockor och barbies...?? Köp en spis du jag lovar han blir inte bög för det!! Jag anser det nyttigt!! Avskyr människor som säger sådant!!

• xxmeyaxx
    Puma86 skrev 2008-12-10 11:08:21 följande:
    Jazza skrev 2008-12-10 11:01:51 följande: På vilket sätt tar ja d inte på allvar?Man får nog ta sig en tankeställare om man tänker på d sättet, lr ta reda på fakta hur d e egentligen är! Ett barn blir inte homosexuellt bara sådär helt plötsligt när dom blir äldre pga av hur man blivit upppostrad. D är en sexuell läggning som man föds med men som man upptäcker först när man blir äldre! D spelar inte roll om man klär pojken i d mest pojkigaste kläder, ger honom "pojkiga" leksaker, lr förbjuder honom från nått man tycker är bögigt! Alla är sina egna personer och för en förälder att hindra sitt barn från att vara precis den den är är ju inte d minsta humant! Men visst är man så rädd och oinformerad så köp inget som kan klassas som "tjejigt" men tyvär så spelar d ingen roll.. är han bög så är han! D finns inget som kan ändra på d!
    nej, men min kusins farmors barnbarns kompis mamma har sagt att det är sant att de blir bögar med spisar!
Svar på tråden Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?