• xxmeyaxx

Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?

Sitter och letar lite på olika leksakssidor efter julklappar till min son, som är 1 år.. Han är ju väldigt förtjust i leksaksspisen som finns på dagis och därför har jag och Kenneth pratat lite smått om vi kanske ska köpa en sådan till honom i julklapp.

Och då börjar folk vråla: 
    "Neeeej! Du kan inte köpa en spiiiis till din son! Då blir han ju bög!"
    eller..
    "En spis? Är inte det lite väl tjejigt? Köp honom en blå bil istället.."
    eller så..
    "Ja, men om du nu måste köpa en spis till pojken, köp en svart. Inte en röd! Och köp lite manliga tillbehör med.. Inga förkläden eller sådant.."

Då blir jag ju orolig. Ska jag köpa något sådant här.. eller kommer jag riskera att min son blir bög då. Vet inte om jag skulle klara av en sådan sak. Gråter

Min extra hjärna försvann. Den rann ut med bröstmjölken. Tuttarna är tomma nu. Damn!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-08 21:26

Ny tråd, då den här snart går ur..
    www.familjeliv.se/Forum-5-154/m42155444.html
  • Svar på tråden Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?
  • Meria

Är du så mycket bättre själv då? Va? *säger upp medlemskapet på fl för att protestera mot spisköperiet till pojkar som pågår här*.

xxmeyaxx skrev 2008-12-10 11:07:53 följande:
    rosa strumpor, är du från vettet? det är ju dömt till homosexualitet
    ♥ Loke -06 & Lillebror v.40 ♥
  • miaelund

Hur ska framtiden se ut egentligen... Min dotter gillar att leka m bilarna på dagis o kastar bara dockorna i golvet

Maria, förlovad m Niklas, mamma t Saga f. 6/9-07, matte t Lisa o Greta.
  • almn
    Puma86 skrev 2008-12-10 11:08:21 följande:
    Jazza skrev 2008-12-10 11:01:51 följande: På vilket sätt tar ja d inte på allvar?Man får nog ta sig en tankeställare om man tänker på d sättet, lr ta reda på fakta hur d e egentligen är! Ett barn blir inte homosexuellt bara sådär helt plötsligt när dom blir äldre pga av hur man blivit upppostrad. D är en sexuell läggning som man föds med men som man upptäcker först när man blir äldre! D spelar inte roll om man klär pojken i d mest pojkigaste kläder, ger honom "pojkiga" leksaker, lr förbjuder honom från nått man tycker är bögigt! Alla är sina egna personer och för en förälder att hindra sitt barn från att vara precis den den är är ju inte d minsta humant! Men visst är man så rädd och oinformerad så köp inget som kan klassas som "tjejigt" men tyvär så spelar d ingen roll.. är han bög så är han! D finns inget som kan ändra på d!
    Eller ta reda på fakta o titta vart tråden ligger
    Livet är en möjlighet, inte en plikt. almn.bloggspace.se
  • xxmeyaxx
    Shoegirl skrev 2008-12-10 11:04:51 följande:
    Shit. Nu när jag tänkter efter så rider ju min sambo. Kommer han lämna mig för en man? Fast jag är ju iofs ingenjör och snart teknisk doktor så det kanske tar ut varandra.
    lite manlig är du.
    nog större chans att du lämnar honom för en kvinna
    Min extra hjärna försvann. Den rann ut med bröstmjölken. Tuttarna är tomma nu. Damn!
  • Stjärnmamma

Ja, hi, hi .. Ett under att jag inte är lesbisk i sådana fall.. Lekte bara med pojkar och lego när jag var liten.

Det var bland det roligaste jag hört!!

Tänk vad jobbigt i sådana fall om man har både döttrar och söner, måste ha varsitt rum, skiljda leksakslåder, aldrig leka tillsammans.. Och gud förbjude att sonen skulle nudda en barnvagn..

Folk som säger sådana saker gör mig så arg (även jag har hört det när lillen ville ha en rosa sulky).. Det vi förhoppningsvis gör genom att ge pojkar traditionella "flickleksaker" är att vi kanske, kanske (tids nog) får till ett mer jämställt samhälle!

Ser bara positiva saker med att ge barnen likadana leksaker till båda könen!!

Nä, omgivningen kan inte påverka vem man blir kär i! Hur gärna man än kanske vill det..

• isema

Har inte läst hela tråden men: Ja förmodligen blir han bög

• almn

Ts Jag hoppas verkligen att du tänker över nu. En spis kan inte en pojke ha. KVittar vilken färg det är. Allt kommer bara leda till hemska dåliga saker! Laga mat ska inte POJKAR göra!

Livet är en möjlighet, inte en plikt. almn.bloggspace.se
  • Puma86

Sorry om d blev för "allvarligt" men ja blir automatiskt så jäkla upprörd när d gäller sånna här saker! Även om d e skämt lr allvar..

• Jazza

Puma86 skrev 2008-12-10 11:08:21 följande:

Jazza skrev 2008-12-10 11:01:51 följande:
    På vilket sätt tar ja d inte på allvar?Man får nog ta sig en tankeställare om man tänker på d sättet, lr ta reda på fakta hur d e egentligen är! Ett barn blir inte homosexuellt bara sådär helt plötsligt när dom blir äldre pga av hur man blivit upppostrad. D är en sexuell läggning som man föds med men som man upptäcker först när man blir äldre! D spelar inte roll om man klär pojken i d mest pojkigaste kläder, ger honom "pojkiga" leksaker, lr förbjuder honom från nått man tycker är bögigt! Alla är sina egna personer och för en förälder att hindra sitt barn från att vara precis den den är är ju inte d minsta humant! Men visst är man så rädd och oinformerad så köp inget som kan klassas som "tjejigt" men tyvär så spelar d ingen roll.. är han bög så är han! D finns inget som kan ändra på d!
    Eller titta efter var tråden ligger....
  • flingflong

Min son är också dömd till fördärvet.

Röd spis
    Dockvagn och docka i rosa kläder
    Ibland har han puder och rouge...

Livet tar oväntade vägar lite då och då, bäst att hänga med i svängarna
Svar på tråden Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?