• xxmeyaxx

Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?

Sitter och letar lite på olika leksakssidor efter julklappar till min son, som är 1 år.. Han är ju väldigt förtjust i leksaksspisen som finns på dagis och därför har jag och Kenneth pratat lite smått om vi kanske ska köpa en sådan till honom i julklapp.

Och då börjar folk vråla: 
    "Neeeej! Du kan inte köpa en spiiiis till din son! Då blir han ju bög!"
    eller..
    "En spis? Är inte det lite väl tjejigt? Köp honom en blå bil istället.."
    eller så..
    "Ja, men om du nu måste köpa en spis till pojken, köp en svart. Inte en röd! Och köp lite manliga tillbehör med.. Inga förkläden eller sådant.."

Då blir jag ju orolig. Ska jag köpa något sådant här.. eller kommer jag riskera att min son blir bög då. Vet inte om jag skulle klara av en sådan sak. Gråter

Min extra hjärna försvann. Den rann ut med bröstmjölken. Tuttarna är tomma nu. Damn!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-08 21:26

Ny tråd, då den här snart går ur..
    www.familjeliv.se/Forum-5-154/m42155444.html
  • Svar på tråden Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?
  • Ekorrfamiljen

Oh ja! Men... blir den inte förstörd om den ligger där i asken. Ska det inte vara typ formaldehyd eller nåt för att förvara den på bästa sätt?

The confused squirrel strikes again...
  • Emmsan
    Ekorrfamiljen skrev 2009-02-23 15:40:32 följande:
    Oh ja! Men... blir den inte förstörd om den ligger där i asken. Ska det inte vara typ formaldehyd eller nåt för att förvara den på bästa sätt?
    hmm hahaha jo kanske jag får klura ut nåt där
  • Sciarlotta

Jag kan rapportera framgång sen i julas då sonen fick en svart leksaksspis. idag outade han och hans bäste vän på förskolan deras förhållande, de är kära samt pussas och kramas.

(4.0+2)/3 = 2 gånger bättre → Beta-tävling beta.familjeliv.se/Forum-5-163/m41743105.html
  • xxmeyaxx
    Sciarlotta skrev 2009-02-23 16:51:57 följande:
    Jag kan rapportera framgång sen i julas då sonen fick en svart leksaksspis. idag outade han och hans bäste vän på förskolan deras förhållande, de är kära samt pussas och kramas.
    haha där ser vi, teorin fungerar skarpt..
    min son är inte helt med på noterna än.

Hans kompis Liam pussade honom förra veckan. Men då blev Alexander arg.. en stund senare gav Alexander Liam en kram istället. Det räcker tydligen med sådana (än så länge)
    « Feel the magic of Meya »
  • Emmsan
    xxmeyaxx skrev 2009-02-23 17:24:47 följande:
    haha där ser vi, teorin fungerar skarpt.. min son är inte helt med på noterna än. Hans kompis Liam pussade honom förra veckan. Men då blev Alexander arg.. en stund senare gav Alexander Liam en kram istället. Det räcker tydligen med sådana (än så länge)
    jo men du vet ditt barn är ju smart han vill skynda lååångsamt o det är ju bra innan man inleder en relation
  • xxmeyaxx

Hm, det är en bra tanke Han vill inte förhasta sig. Se om Liam är en städad kille först.

« Feel the magic of Meya »
  • Plupps mamma

Herre min skapare! Finns det verkligen folk som år 2009 tror att man blir bög för att man får en spis när man är 1 år???? Snälla männsikor, skaffa kunskap!

• Snelson

Plupps mamma skrev 2009-03-05 16:49:01 följande:

Herre min skapare! Finns det verkligen folk som år 2009 tror att man blir bög för att man får en spis när man är 1 år???? Snälla männsikor, skaffa kunskap!
    Jag håller med dig! Snälla nån...
  • Senap
    Plupps mamma skrev 2009-03-05 16:49:01 följande:
    Vi har ju gjort det!
    Tror du socialstyrelsen bara super eller?
    My sugar is raw
Svar på tråden Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?