• xxmeyaxx

Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?

Sitter och letar lite på olika leksakssidor efter julklappar till min son, som är 1 år.. Han är ju väldigt förtjust i leksaksspisen som finns på dagis och därför har jag och Kenneth pratat lite smått om vi kanske ska köpa en sådan till honom i julklapp.

Och då börjar folk vråla: 
    "Neeeej! Du kan inte köpa en spiiiis till din son! Då blir han ju bög!"
    eller..
    "En spis? Är inte det lite väl tjejigt? Köp honom en blå bil istället.."
    eller så..
    "Ja, men om du nu måste köpa en spis till pojken, köp en svart. Inte en röd! Och köp lite manliga tillbehör med.. Inga förkläden eller sådant.."

Då blir jag ju orolig. Ska jag köpa något sådant här.. eller kommer jag riskera att min son blir bög då. Vet inte om jag skulle klara av en sådan sak. Gråter

Min extra hjärna försvann. Den rann ut med bröstmjölken. Tuttarna är tomma nu. Damn!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-08 21:26

Ny tråd, då den här snart går ur..
    www.familjeliv.se/Forum-5-154/m42155444.html
  • Svar på tråden Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?
  • mammatill2härligavildar

Orkar inte läsa hela tråden.

Men jag måste nog anta att TS skämtar. Vaddå, e de bara homosexuella killar som lagar mat då eller??? Så dumt så det är inte sant.

Min lilla son kommer få både spis, förkläde och små bakredskap när han blir lite större (är bara 7mån nu). Han kommer få baka med oss o vara med när vi lagar mat. Och om han blir homosexuell så har jag jävligt svårt att tro att leksaksspisen o bakningen har spelat någon roll. Dessutom så älskar jag honom mest i världen oavsett vilken sexuell läggning han kommer ha. Det viktigaste  är att han mår bra och är lycklig.

• siamusen
    Mållgan skrev 2009-03-05 22:57:36 följande:
    Orkar inte läsa hela tråden. Men jag måste nog anta att TS skämtar. Vaddå, e de bara homosexuella killar som lagar mat då eller??? Så dumt så det är inte sant. Min lilla son kommer få både spis, förkläde och små bakredskap när han blir lite större (är bara 7mån nu). Han kommer få baka med oss o vara med när vi lagar mat. Och om han blir homosexuell så har jag jävligt svårt att tro att leksaksspisen o bakningen har spelat någon roll. Dessutom så älskar jag honom mest i världen oavsett vilken sexuell läggning han kommer ha. Det viktigaste  är att han mår bra och är lycklig.
    Ja, det är bara homosexuella killar som lagar mat. men du har rätt i att man tycer om dem ändå. De blir duktiga pa nagot annat ân hetero killar helt enkelt.
  • Sirendes

Låter ju heeelt idiotiskt :P vad känner du för folk? Min son har röda kläder på sig ofta, han älskar att leka med sin spis (i vår familj är det dessutom nästan uteslutande pappa som står för matlagningen, och han är inte "bög" heller) och hos dagmamman gick han med dockvagnen och pussade på dockan. Jag har låtit honom välja själv hela vägen, och jag kan se att han väljer BÅDE "tjejleksaker" och "kill-leksaker", men att det skulle påverka hans framtida sexuella läggning tror jag inte ett ögonblick på. Är inte det minsta orolig.

Ett av de MINST attraktiva drag jag sett hos killar jag varit tillsammans med har varit rädsla för att verka feminina. En kille som verkligen är trygg i sin identitet och sin manlighet vågar också släppa fram sina "kvinnliga" sidor utan att vara rädd för att framstå som kvinnlig! Det finns inget sexigt hos en macho man, då machoinställningen i alla fall jag sett bottnar i osäkerhet eller otrygghet.

• xxmeyaxx
    Orkar inte läsa hela tråden. Men jag måste nog anta att TS skämtar. Vaddå, e de bara homosexuella killar som lagar mat då eller??? Så dumt så det är inte sant. Min lilla son kommer få både spis, förkläde och små bakredskap när han blir lite större (är bara 7mån nu). Han kommer få baka med oss o vara med när vi lagar mat. Och om han blir homosexuell så har jag jävligt svårt att tro att leksaksspisen o bakningen har spelat någon roll. Dessutom så älskar jag honom mest i världen oavsett vilken sexuell läggning han kommer ha. Det viktigaste  är att han mår bra och är lycklig.
    som sag, jag tror inte. jag vet.
    läs socialstyrelsens rapport, inlägg 1417.
    « Feel the magic of Meya »
  • Teza73

Båda mina grabbar gick igenom en fas där dom under en period bara ville ha "tjejleksaker" typ, dockor, SPIS, pärlor å blabla you name it. detta då dom både innan å efter bara velat leka med bilar å gevär typ. Är ganska normal å dom fick d då en RÖD SPIS, inte e dom bögar för d, äldsta e 17 nu, å avgudar tjejer, 14åringen e fullständigt tjejfixerad, å älskar tuttar, hihi men ser fast dom inte tror d, haha

Så NÄÄ han bli inte bög av leksaker

Skulle han ändå visa sej va d när han blir stor, e han helt enkelt född så, man blir inte homosexuell, varken av val lr yttre påverkan, man är det bara oavsett, inget du kan påverka.

Har en bror som är bisexuell, och bögvänner å allt vad d e, dom har lärt mej en hel del om ämnet kan jag säga, men d med spisen visste jag ändå

Så oroa dej inte, ge grabben en spis, e ju skoj

Visst, äldsta grabben utbildar sej till kock nu, så fråga istället om du gör din son till kock om han får en spis, det är mycke troligare haha

Kram å lycka till

• xxmeyaxx
    Sirendes skrev 2009-03-05 22:59:43 följande:
    Låter ju heeelt idiotiskt :P vad känner du för folk? Min son har röda kläder på sig ofta, han älskar att leka med sin spis (i vår familj är det dessutom nästan uteslutande pappa som står för matlagningen, och han är inte "bög" heller) och hos dagmamman gick han med dockvagnen och pussade på dockan. Jag har låtit honom välja själv hela vägen, och jag kan se att han väljer BÅDE "tjejleksaker" och "kill-leksaker", men att det skulle påverka hans framtida sexuella läggning tror jag inte ett ögonblick på. Är inte det minsta orolig. Ett av de MINST attraktiva drag jag sett hos killar jag varit tillsammans med har varit rädsla för att verka feminina. En kille som verkligen är trygg i sin identitet och sin manlighet vågar också släppa fram sina "kvinnliga" sidor utan att vara rädd för att framstå som kvinnlig! Det finns inget sexigt hos en macho man, då machoinställningen i alla fall jag sett bottnar i osäkerhet eller otrygghet.
    hänvisar även dig till socialstyrelsens rapport, inlägg 1417.
    « Feel the magic of Meya »
  • mammatill2härligavildar
    siamusen skrev 2009-03-05 22:59:34 följande:
    Ja, det är bara homosexuella killar som lagar mat. men du har rätt i att man tycer om dem ändå. De blir duktiga pa nagot annat ân hetero killar helt enkelt.
    Haha, oj då. Snacka om att min kille lever i förnekelse. Här hemma är det han som står för matlagningskonsterna{#lang_emotions_laughing}. Eller kanske jag som lever i förnekelse, nu när jag lärt mig detta måste jag ju genast lämna honom och hitta mig en redig heterosexuell karl. Vilken otrolig tur att jag hittade denna tråd.
  • LaFontaine
    Min man lagar inte mat och han är inte bög så då måste det ju vara så. Eftersom som motsatsen är att matlagande män är bögar måste det ju också stämma.

Din son kommer inte bara bli bög, han kommer att bli en konditorbög!
  • LaFontaine
    Min man lagar inte mat och han är inte bög så då måste det ju vara så. Eftersom som motsatsen är att matlagande män är bögar måste det ju också stämma.

Din son kommer inte bara bli bög, han kommer att bli en konditorbög!
Svar på tråden Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?