• xxmeyaxx

Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?

Sitter och letar lite på olika leksakssidor efter julklappar till min son, som är 1 år.. Han är ju väldigt förtjust i leksaksspisen som finns på dagis och därför har jag och Kenneth pratat lite smått om vi kanske ska köpa en sådan till honom i julklapp.

Och då börjar folk vråla: 
    "Neeeej! Du kan inte köpa en spiiiis till din son! Då blir han ju bög!"
    eller..
    "En spis? Är inte det lite väl tjejigt? Köp honom en blå bil istället.."
    eller så..
    "Ja, men om du nu måste köpa en spis till pojken, köp en svart. Inte en röd! Och köp lite manliga tillbehör med.. Inga förkläden eller sådant.."

Då blir jag ju orolig. Ska jag köpa något sådant här.. eller kommer jag riskera att min son blir bög då. Vet inte om jag skulle klara av en sådan sak. Gråter

Min extra hjärna försvann. Den rann ut med bröstmjölken. Tuttarna är tomma nu. Damn!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-08 21:26

Ny tråd, då den här snart går ur..
    www.familjeliv.se/Forum-5-154/m42155444.html
  • Svar på tråden Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?
  • JenLyckan

Det är väl klart han ska ha en spis om det är d han önskar sig det! Å huruvida det gör honom till bög eller inte , tror jag inte har med spisen att göra, han kan lika gärna bli stjärn kock!

• Senap
    JenLyckan skrev 2009-03-05 17:27:41 följande:
    Det är väl klart han ska ha en spis om det är d han önskar sig det! Å huruvida det gör honom till bög eller inte , tror jag inte har med spisen att göra, han kan lika gärna bli stjärn kock!
    Stjärnkockar är bögar *vet*
    My sugar is raw
  • Manchester
    JenLyckan skrev 2009-03-05 17:27:41 följande:
    Men målet kanske är att han blir bög _och_ stjärnkock!
  • Plupps mamma
    Shoegirl skrev 2009-03-05 17:24:52 följande:
    De har ju redan utrett frågan och kommit fram till att röda spisar ger homosexuella barn.Och Socialstyrelsen har ju liksom aldrig fel. *nickar vist*Jag och Ekorren (Vipera supportar så klart) håller på att bygga upp våra söners karriärer nu. La Vendel och Queen Samuel ska de heta.De har både spisar och dockor.Samuel sitter just nu och klistrar paljetter och glitter i full fart vilket jag tycker bådar gott inför deras karriärer som galadrottningar. Än så länge är det på papper men nästa inkör blir nog en symaskin... *planerar**stolt glittermamma*
    Kom ihåg detta, det du skrivit. Dina barn kanske kommer hem en dag och kliver ut ur "garderoben" då kanske detta skulle upplevas som ett hån mot honom eller henne. Det är vi vuxna som ger barnen värderingar. Det är vi vuxna som gör de fördomsfulla. Ett barn dömer inte. Om inte dess förälder lärt de att döma och att inte se alla människors lika rätt och värde. Livet är inget skämt. Men roligt ska man ha på vägen, men inte på andras bekostnad.
  • JenniferBeckman

Köp en spis du. Jag lekte med bilar när jag var liten och är lika tjejig än Tycker inte man ska klassifiera leksaker vilket som är pojk eller flickigt. Mer med kläder faktiskt!

• Manchester

Plupps mamma skrev 2009-03-05 17:31:12 följande:

Kom ihåg detta, det du skrivit. Dina barn kanske kommer hem en dag och kliver ut ur "garderoben" då kanske detta skulle upplevas som ett hån mot honom eller henne. Det är vi vuxna som ger barnen värderingar. Det är vi vuxna som gör de fördomsfulla. Ett barn dömer inte. Om inte dess förälder lärt de att döma och att inte se alla människors lika rätt och värde. Livet är inget skämt. Men roligt ska man ha på vägen, men inte på andras bekostnad.
    Klart att man kan skämta om det mesta! Vi har kompisar som själva är homosexuella och som skojar om att vår son lär "gå med i deras lag" om vi fortsätter att tillåta honom att sova i nattlinne och gå i högklackade skor. Visst kan det finnas saker som är så känsliga att det inte är läge för skämt, men homosexualitet är väl ändå så accepterat och självklart att man kan skoja om det? Alldeles särskilt om skämten går ut på att driva med de fördomar som har funnits och - möjligen - finns kvar någonstans i någon liten unken vrå?
  • lokisse

jag hade en spis som liten flicka och jag blev inte bög! vist jag tänder pa killar men det är man väll inte bög för att man gjör eller?

De omnibus rebus et nonullis aliis
  • Plupps mamma
    Manchester skrev 2009-03-05 17:39:41 följande:
    Plupps mamma skrev 2009-03-05 17:31:12 följande:
    Klart att man kan skämta om det mesta! Vi har kompisar som själva är homosexuella och som skojar om att vår son lär "gå med i deras lag" om vi fortsätter att tillåta honom att sova i nattlinne och gå i högklackade skor. Visst kan det finnas saker som är så känsliga att det inte är läge för skämt, men homosexualitet är väl ändå så accepterat och självklart att man kan skoja om det? Alldeles särskilt om skämten går ut på att driva med de fördomar som har funnits och - möjligen - finns kvar någonstans i någon liten unken vrå?
    Klart man kan skämta om homosexuallitet. Precis som man kan skämta om allt annat. men det är skillnad på att driva med någon eller något. När uppsåtet är att förlöjliga då är det inte ett skämt i mona ögon. Skämta ska man göra men utan att trampa någon på fötterna. Och fördomarna är inte utrotade. De finns mitt framför oss. Det är de som inte tillhör en minoritetsgrupp som inte ser de bara.
  • Vipera
    Shoegirl skrev 2009-03-05 17:02:58 följande:
    tror? vaddå tror?Vi vet!Eller tror du inte heller på socialstyrelsens rapport? *kättare*
    Jag och Ekorren är religiöst övertygade om att man kan göra sin son till bög genom att ge honom allt som gör en bög, som en spis, alltså är detta vår tro!
    Kättare är de som tror att de kan ge en pojke en leksaksspis utan att det skulle påverka hans sexualitet, snacka oupplyst!
    Vill ha en dotter men ännu hellre, ett barn...
  • lokisse
    Vipera skrev 2009-03-05 17:54:52 följande:
    Jag och Ekorren är religiöst övertygade om att man kan göra sin son till bög genom att ge honom allt som gör en bög, som en spis, alltså är detta vår tro!Kättare är de som tror att de kan ge en pojke en leksaksspis utan att det skulle påverka hans sexualitet, snacka oupplyst!
    det gjör att du tilhör en minderhet och du har din rätt till fri rligon humm hur ska jag nu kunna kritisera dig och fortsäta vara pk....
    De omnibus rebus et nonullis aliis
Svar på tråden Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?