• xxmeyaxx

Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?

Sitter och letar lite på olika leksakssidor efter julklappar till min son, som är 1 år.. Han är ju väldigt förtjust i leksaksspisen som finns på dagis och därför har jag och Kenneth pratat lite smått om vi kanske ska köpa en sådan till honom i julklapp.

Och då börjar folk vråla: 
    "Neeeej! Du kan inte köpa en spiiiis till din son! Då blir han ju bög!"
    eller..
    "En spis? Är inte det lite väl tjejigt? Köp honom en blå bil istället.."
    eller så..
    "Ja, men om du nu måste köpa en spis till pojken, köp en svart. Inte en röd! Och köp lite manliga tillbehör med.. Inga förkläden eller sådant.."

Då blir jag ju orolig. Ska jag köpa något sådant här.. eller kommer jag riskera att min son blir bög då. Vet inte om jag skulle klara av en sådan sak. Gråter

Min extra hjärna försvann. Den rann ut med bröstmjölken. Tuttarna är tomma nu. Damn!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-08 21:26

Ny tråd, då den här snart går ur..
    www.familjeliv.se/Forum-5-154/m42155444.html
  • Svar på tråden Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?
  • siamusen
    Shoegirl skrev 2009-03-05 17:09:08 följande:
    Oupplysta människor är det absolut synd om. *håller med*
    Och så jäkla onödigt. Ikea har flera jättebilliga lampor. Är väl bara att ta bussen dit liksom eller samåka med nagon annan som ândå ska dit.
  • lokisse
    siamusen skrev 2009-03-05 18:12:31 följande:
    Och så jäkla onödigt. Ikea har flera jättebilliga lampor. Är väl bara att ta bussen dit liksom eller samåka med nagon annan som ândå ska dit.
    jag vill med behöver massor med riktigt ljusa lampor här i mit mörker
    De omnibus rebus et nonullis aliis
  • Senap
    siamusen skrev 2009-03-05 18:12:31 följande:
    Det kanske finns en marknad att sälja svart? Eller vitt?
    Hur blir det egentligen med lampor? *förvirrad*
    Plupps mamma skrev 2009-03-05 17:43:23 följande:
    Klart man kan skämta om homosexuallitet. Precis som man kan skämta om allt annat. men det är skillnad på att driva med någon eller något. När uppsåtet är att förlöjliga då är det inte ett skämt i mona ögon. Skämta ska man göra men utan att trampa någon på fötterna. Och fördomarna är inte utrotade. De finns mitt framför oss. Det är de som inte tillhör en minoritetsgrupp som inte ser de bara.
    Du drar det väldigt för långt om du på något sätt tror att jag förlöjligar min son genom att stödja hans läggning. Oavsett spisar
    My sugar is raw
  • Vipera
    JenniferBeckman skrev 2009-03-05 18:05:44 följande:
    Vipera: vilken religiös tro tillhör du då? När du skriver som du gör!
    Vilken religion, nu blev det svårt...
    Påven säger att bögar är onaturliga trots att han erkänner allt på jorden som guds skapelse. Alltså erkänner han även brio och deras tillverkning av leksaksspisar utan att de märks med varningstext enligt socialstyrelsens budskap.
    Så jag är nog delvis protestantisk lutheran med ett förlåtande blinkande öga åt bögar och brio...{#lang_emotions_cool}
    Saken är ju den att i sandlådan märker man ju ingen skillnad, men vänta till de små växer upp{#lang_emotions_wink}
    Vill ha en dotter men ännu hellre, ett barn...
  • xxmeyaxx
    Svar på #1378
    Tror? Vi vet.

Socialstyrelsen har papper om det t.o.m.
    « Feel the magic of Meya »
  • Manchester
    Vipera skrev 2009-03-05 19:10:21 följande:
    Vilken religion, nu blev det svårt... Påven säger att bögar är onaturliga trots att han erkänner allt på jorden som guds skapelse. Alltså erkänner han även brio och deras tillverkning av leksaksspisar utan att de märks med varningstext enligt socialstyrelsens budskap. Så jag är nog delvis protestantisk lutheran med ett förlåtande blinkande öga åt bögar och brio... Saken är ju den att i sandlådan märker man ju ingen skillnad, men vänta till de små växer upp
    Vadå inte märks i sandlådan? Det är väl hur tydligt som helst att vissa pojkar (min t ex) väljer hinken med Disney-prinsessor och alltid tar den röda spaden hellre än den blå. Menar du att det inte skulle betyda något? Man tar sig för pannan...
  • xxmeyaxx
    Manchester skrev 2009-03-05 22:40:17 följande:
    Vadå inte märks i sandlådan? Det är väl hur tydligt som helst att vissa pojkar (min t ex) väljer hinken med Disney-prinsessor och alltid tar den röda spaden hellre än den blå. Menar du att det inte skulle betyda något? Man tar sig för pannan...
    jag är på..
  • Mysan59

Jag har inte läst alla inläggen bara TS, men skulle han bli bög för att han får en röd spis i julklapp?! Hahaha, det var det dummaste jag hört!

Och än sen, om han växer upp och talar om att han är bög? Vad göra annat än acceptera.

Man BLIR väl inte bög eller lebb, det är väl nåt man föds som, eller?

• xxmeyaxx
    Mysan59 skrev 2009-03-05 22:44:47 följande:
    Jag har inte läst alla inläggen bara TS, men skulle han bli bög för att han får en röd spis i julklapp?! Hahaha, det var det dummaste jag hört!Och än sen, om han växer upp och talar om att han är bög? Vad göra annat än acceptera.Man BLIR väl inte bög eller lebb, det är väl nåt man föds som, eller?
    Varför är det dumt? Socialstyrelsens rapporter visar klart och tydligt att t.o.m. färgen på spisen av avgörande!
Svar på tråden Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?