• xxmeyaxx

Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?

Sitter och letar lite på olika leksakssidor efter julklappar till min son, som är 1 år.. Han är ju väldigt förtjust i leksaksspisen som finns på dagis och därför har jag och Kenneth pratat lite smått om vi kanske ska köpa en sådan till honom i julklapp.

Och då börjar folk vråla: 
    "Neeeej! Du kan inte köpa en spiiiis till din son! Då blir han ju bög!"
    eller..
    "En spis? Är inte det lite väl tjejigt? Köp honom en blå bil istället.."
    eller så..
    "Ja, men om du nu måste köpa en spis till pojken, köp en svart. Inte en röd! Och köp lite manliga tillbehör med.. Inga förkläden eller sådant.."

Då blir jag ju orolig. Ska jag köpa något sådant här.. eller kommer jag riskera att min son blir bög då. Vet inte om jag skulle klara av en sådan sak. Gråter

Min extra hjärna försvann. Den rann ut med bröstmjölken. Tuttarna är tomma nu. Damn!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-08 21:26

Ny tråd, då den här snart går ur..
    www.familjeliv.se/Forum-5-154/m42155444.html
  • Svar på tråden Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?
  • Plupps mamma

Sunt förnuft och hbt kunskap borde kanske vara obligatoriska kurser i skolan?? ;)

• Senap
    Plupps mamma skrev 2009-03-05 16:54:02 följande:
    Sunt förnuft och hbt kunskap borde kanske vara obligatoriska kurser i skolan?? ;)
    Varför då? Vi har ju ett socialt skyddsnät som ger oss riktlinjer.
    My sugar is raw
  • Vipera

Vi som tror detta står enade i vår tro! Så som det är sagt, så skall det bliva. Köp en spis till din son och stå för det, vi gör så här hemma fullt medvetna om vad detta handlar om. Klart grabben skall bli bög{#lang_emotions_cool}

Vill ha en dotter men ännu hellre, ett barn...
  • Senap
    Vipera skrev 2009-03-05 17:01:14 följande:
    Vi som tror detta står enade i vår tro! Så som det är sagt, så skall det bliva. Köp en spis till din son och stå för det, vi gör så här hemma fullt medvetna om vad detta handlar om. Klart grabben skall bli bög
    tror? vaddå tror?
    Vi vet!
    Eller tror du inte heller på socialstyrelsens rapport? *kättare*
    My sugar is raw
  • Plupps mamma

Och vem bryr sig i vad socialstyrelsen säger eller inte säger?? Är det de som bestämmer i ditt hushåll? Tycker synd om oupplysta människor bara och allra helst deras barn.

• Senap
    Plupps mamma skrev 2009-03-05 17:06:24 följande:
    Och vem bryr sig i vad socialstyrelsen säger eller inte säger?? Är det de som bestämmer i ditt hushåll? Tycker synd om oupplysta människor bara och allra helst deras barn.
    Oupplysta människor är det absolut synd om. *håller med*
    My sugar is raw
  • Manchester
    Shoegirl skrev 2009-03-05 17:02:58 följande:
    tror? vaddå tror? Vi vet! Eller tror du inte heller på socialstyrelsens rapport? *kättare*
    Klart man tror så att man vet! Men sitter ändå här och är lite villrådig. Min dotter leker någon komplicerad lek med småpengar och ett leksaksgarage just nu. Inget gulligt, rosa eller prinsessigt så långt ögat når, så vartåt det lutar mer allmänt är väl rätt klart, men kan man veta lite mer detaljerat? Kan pengarna styra så att hon blir nästan asexuell karriärist med kostym, knytblus och diskret make-up? Eller är garaget mer utslagsgivande så att hon blir trucker-flata? Sonen lär i alla fall bli någon sorts mysproggare. Han gillar mest sina dockor och att laga mat vid den röda Brio-spisen. Ingen läderbög på motorcykel där inte.
  • Plupps mamma

Ja eller så kan vi acceptera att det INTE är miljön som gör oss till vare sig hetero, homo, bi eller trans-personer? Men det är ju bara vad lilla obetydliga jag tycker. Det är bäst vi frågar socialstyrelsen om det

• Senap
    Plupps mamma skrev 2009-03-05 17:15:58 följande:
    Ja eller så kan vi acceptera att det INTE är miljön som gör oss till vare sig hetero, homo, bi eller trans-personer? Men det är ju bara vad lilla obetydliga jag tycker. Det är bäst vi frågar socialstyrelsen om det
    De har ju redan utrett frågan och kommit fram till att röda spisar ger homosexuella barn.
    Och Socialstyrelsen har ju liksom aldrig fel. *nickar vist*

Jag och Ekorren (Vipera supportar så klart) håller på att bygga upp våra söners karriärer nu. La Vendel och Queen Samuel ska de heta.
    De har både spisar och dockor.
    Samuel sitter just nu och klistrar paljetter och glitter i full fart vilket jag tycker bådar gott inför deras karriärer som galadrottningar. Än så länge är det på papper men nästa inkör blir nog en symaskin... *planerar*
    *stolt glittermamma*
    My sugar is raw
Svar på tråden Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?