• xxmeyaxx

Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?

Sitter och letar lite på olika leksakssidor efter julklappar till min son, som är 1 år.. Han är ju väldigt förtjust i leksaksspisen som finns på dagis och därför har jag och Kenneth pratat lite smått om vi kanske ska köpa en sådan till honom i julklapp.

Och då börjar folk vråla: 
    "Neeeej! Du kan inte köpa en spiiiis till din son! Då blir han ju bög!"
    eller..
    "En spis? Är inte det lite väl tjejigt? Köp honom en blå bil istället.."
    eller så..
    "Ja, men om du nu måste köpa en spis till pojken, köp en svart. Inte en röd! Och köp lite manliga tillbehör med.. Inga förkläden eller sådant.."

Då blir jag ju orolig. Ska jag köpa något sådant här.. eller kommer jag riskera att min son blir bög då. Vet inte om jag skulle klara av en sådan sak. Gråter

Min extra hjärna försvann. Den rann ut med bröstmjölken. Tuttarna är tomma nu. Damn!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-08 21:26

Ny tråd, då den här snart går ur..
    www.familjeliv.se/Forum-5-154/m42155444.html
  • Svar på tråden Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?
  • Kaprifolen

PigeonP skrev 2008-12-10 12:02:52 följande:

Där har du faktiskt tur, för jag tror inte bög klassas som sjukdom längre. Så du behöver inte bli hemma-mamma. Men det är ju bra om du blir det ändå så vi kan förstärka könsrollerna lite.
    Ja, man MÅSTE föregå med gott exempel, och jag kan ju lika gärna offra mig och ta det säkra före det osäkra, man vet ju aldrig... Min mans arbete och fritid är ju mycket viktigare än vad jag är. Vi var ju inte två om att skaffa barn... Alltså helt logiskt att jag stannar hemma.
  • Pansy

Jag kanske är helt ute och cyklar men jag har fått för mig att homosexualitet är något som kommer med på köpet för vissa i samband med födseln, inte något som bara poppar upp p.g.a. att mamma och pappa köpte en leksaksspis till en när man var 1 år.
    Sen tror jag knappast att det går att lura bort genom att köpa en massa übermanliga prylar som t.ex. hammare, bilar, pistoler och stenåldersklubbor.

En annan sak jag har fått för mig är att det finns många kockar som är hetero..

• Lingonflickan

Pansy skrev 2008-12-10 12:15:57 följande:

En annan sak jag har fått för mig är att det finns många kockar som är hetero..
    Japp, flera har ju till och med barn!
  • Pansy
    Svar på #204
    Lingonflickan skrev 2008-12-10 12:18:52 följande:
    Japp, flera har ju till och med barn!Se på tusan!
  • xxmeyaxx
    Beckah82 skrev 2008-12-10 12:13:39 följande:
    Vaddå BLI bög?Antagligen ÄR han redan bög eftersom du ens tänkt tanken att köpa en spis!
    Oh nooo!!
    Min extra hjärna försvann. Den rann ut med bröstmjölken. Tuttarna är tomma nu. Damn!
  • FreeForAll

Kaprifolen skrev 2008-12-10 12:07:22 följande:

PigeonP skrev 2008-12-10 12:02:52 följande:
    Ja, man MÅSTE föregå med gott exempel, och jag kan ju lika gärna offra mig och ta det säkra före det osäkra, man vet ju aldrig... Min mans arbete och fritid är ju mycket viktigare än vad jag är. Vi var ju inte två om att skaffa barn... Alltså helt logiskt att jag stannar hemma.
    Bra, du har fattat det här. Mannen är brödvinnaren och du lagar mat och tar hand om barn. Det är ju faktiskt tillräckigt att han gjort dig på smällen och ddessutom tjänar alla pengar.
    Se till att du får en liten fickpeng bara!
  • Jazza

jenny b skrev 2008-12-10 11:48:56 följande:

Jazza skrev 2008-12-10 11:46:29 följande:
    ah, det har jag missat....därför vissa har skitungar då?
    moahahaha
  • Jazza

xxmeyaxx skrev 2008-12-10 11:46:33 följande:

Men kul replik av killen i sängen då.- Ska jag slicka på dina bröst.. eller du kanske vill slicka på mina?
    fast hellre tjock än liten snopp, då... vid heterosexet: Är det din eller min klitta?
  • Lingonflickan

Japp PigeonP, mannen slår ner oss och släpar hemm oss i håret, måste varit vääldigt mörkt i den grotta min man hittade mig

Svar på tråden Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?