• xxmeyaxx

Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?

Sitter och letar lite på olika leksakssidor efter julklappar till min son, som är 1 år.. Han är ju väldigt förtjust i leksaksspisen som finns på dagis och därför har jag och Kenneth pratat lite smått om vi kanske ska köpa en sådan till honom i julklapp.

Och då börjar folk vråla: 
    "Neeeej! Du kan inte köpa en spiiiis till din son! Då blir han ju bög!"
    eller..
    "En spis? Är inte det lite väl tjejigt? Köp honom en blå bil istället.."
    eller så..
    "Ja, men om du nu måste köpa en spis till pojken, köp en svart. Inte en röd! Och köp lite manliga tillbehör med.. Inga förkläden eller sådant.."

Då blir jag ju orolig. Ska jag köpa något sådant här.. eller kommer jag riskera att min son blir bög då. Vet inte om jag skulle klara av en sådan sak. Gråter

Min extra hjärna försvann. Den rann ut med bröstmjölken. Tuttarna är tomma nu. Damn!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-08 21:26

Ny tråd, då den här snart går ur..
    www.familjeliv.se/Forum-5-154/m42155444.html
  • Svar på tråden Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?
  • Bradbury

Tänk om han blir KOCK! Skulle du klara av det?

Köp en spis till honom om han vill ha det. Jeez.

• Superizza

Risken e väldgit lite att han blir bög för att du köper en spis till han.. Vi funderade oxå på att köpa en spis till han.. Vi hittade massa andra saker men ja tror han kommer få en spis av sin farmor.. Han e oxå 1 år..

• xxmeyaxx
    Hannasan skrev 2008-12-10 12:26:45 följande:
    Tänk om han blir KOCK! Skulle du klara av det?Köp en spis till honom om han vill ha det. Jeez.
    nej. Kock han han inte heller bli! Shit.. då blir han ju fet!
    Min extra hjärna försvann. Den rann ut med bröstmjölken. Tuttarna är tomma nu. Damn!
  • Kaprifolen

PigeonP skrev 2008-12-10 12:23:48 följande:

Bra, du har fattat det här. Mannen är brödvinnaren och du lagar mat och tar hand om barn. Det är ju faktiskt tillräckigt att han gjort dig på smällen och ddessutom tjänar alla pengar.Se till att du får en liten fickpeng bara!
    Det var tur att du sa det där om fickpeng, det har jag inte tänkt på!! Vad gör jag om jag inte får det då? Det är ju hans pengar och han som betämmer, han kanske nekar mig??
  • xxmeyaxx
    LadyWillow skrev 2008-12-10 12:27:54 följande:
    Jag hoppas du skämtar!
    Nej. Jag är helt seriös.
  • LadyWillow

Vad är det för smartskaft du umgås med? "blir bög"? antingen är man det eller inte.
    Så killar ska inte laga mat alltså?

Inte konstigt att det aldrig blir jämställt om folk tänker så!

• Jazza

Kaprifolen skrev 2008-12-10 12:29:09 följande:

Det var tur att du sa det där om fickpeng, det har jag inte tänkt på!! Vad gör jag om jag inte får det då? Det är ju hans pengar och han som betämmer, han kanske nekar mig??
    Vad skall du med pengar till, egentligen? Välj dina strider, kvinna
  • Lingonflickan

Kaprifolen skrev 2008-12-10 12:29:09 följande:

Nekar honom vissa saker? Då lär det bli annan ton i skällan
  • Kaprifolen

xxmeyaxx skrev 2008-12-10 12:29:04 följande:

nej. Kock han han inte heller bli! Shit.. då blir han ju fet!
    Ja, det måste han ju bli i så fall, man kan ju inte lita på en SMAL kock, han kan ju uppenbarligen inte laga god amt!
Svar på tråden Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?