• MarieX

Dessa nymodiga namn - Tindra, Engla...!

Är det bara jag som inte fattat tjusningen med så kallade nya, moderna namn som Tindra och Engla? Jag kan bara för allt i världen inte fatta varför folk gillar dessa namn!
    Kan nån förklara?
    Det verkar som om vartannat barn snart heter Tindra eller Tilde eller nåt av alla nya, påhittade namn. Vet inte riktigt vad jag vill säga med detta inlägg, bara skriva av mig lite frustration kanske....

• Svar på tråden Dessa nymodiga namn - Tindra, Engla...!
  • Marvelina

krambanan: är inte Emma typ nummer ett på flera topplistor i världen just nu? Det var det i Sverige förra året eller nåt...

• Krambanan

Det är möjligt försökte bara få fram att saker och ting ändras... Om jag tycker att Tindra tex är ett fint namn så tycker jag att det är löjligt att folk går runt och blir irriterade för att det är ett modernt namn och för att många heter det. Jag blir inte frustrerad för att någon döper sitt barn till Jonas tex.

• Linda1976

Orkar inte läsa hela tråden, utan svarar på TS-fråga. Jag håller med dig om Tindra och Engla, inget hit i min bok. Tilde är däremot INTE ett påhittat namn!

• Krambanan

Eller Kurt eller Urban för den delen heller, trots att det enligt min mening är fula namn. Det är väl ens eget val... Jag heter tex Majvi och jag har många år funderat över vad min mamma tänkte på

• Dinturiel

Visst ær det kul både med de gamla vanliga och de nya namnen, men man måste nog tænka efter lite i båda fallen.

Jag heter Maria, och i min klass har det alltid funnits minst 2 med samma namn. Det var mest dærfør som vi valde att ha ett ovanligt namn. Sen skulle vi ju helst ha namn som funkade i Danmark också.

Men man måste æven vara førsiktig nær det gæller de hær nya "outspacade" namnen som Star och sånt. Det kanske ær søtt och tufft nær man har en liten bebis. Frågan ær om det ær så søtt nær man som 25-åring ska søka jobb.

Våra barn heter før øvrigt Phoenix och Khioni.

• JoNiCa

Engla har anor sen 1600-taletr så det är väl inte en påhittat "nytt" namn va??

• peppigapia

mmhhmmmm det e ju namn bara...enda skillnaden e att de inte funnits lika länge som tex Maria, Anna eller Stina.....o smaken e ju som baken...du gillar inte namne Engla o Tindra o jag gillar inte namn som tex Axel, peter och johan...tycker de e tråkiga o intetsägande, för mig e det viktigt att ha namn som "betyder" något, säger något för mig...som det säkert e för dig oxå, skillnade e bara att jag tycker Tindra säger allt medans du tycker motsatsen....
    Stolt mor till Tindra o Saga

• pummsan

jätte intresant och kul tråd! Min lilla kille fick heta jesper, för att han ville det. Om den lilla i magen blir en pojke så blir det en jonathan efter folk och rövare i kamomillastad. (inte en tanke på det när jeppe fick sitt namn utan när jag började sjunga rövar vissan för honom) om jag får en flicka ska hon heta Betty älskar Gamla "pinuppor" och en av dom huvudsakliga var ju betty paige gillar betty boop också.

• Krambanan

pummsan: Ni får skaffa en till sen då som får heta Kasper så har ni alla tre

Svar på tråden Dessa nymodiga namn - Tindra, Engla...!