• MarieX

Dessa nymodiga namn - Tindra, Engla...!

Är det bara jag som inte fattat tjusningen med så kallade nya, moderna namn som Tindra och Engla? Jag kan bara för allt i världen inte fatta varför folk gillar dessa namn!
    Kan nån förklara?
    Det verkar som om vartannat barn snart heter Tindra eller Tilde eller nåt av alla nya, påhittade namn. Vet inte riktigt vad jag vill säga med detta inlägg, bara skriva av mig lite frustration kanske....

• Svar på tråden Dessa nymodiga namn - Tindra, Engla...!
  • Henrik28

Sött som barn, men tänk då de blir vuxna. Får inga vettiga jobb utan stryker runt på stan och röker hasch. Det blir nya generationen Conny, Jonny, Ronny som nutid är knarklangare

• Anna D

tänk er ett upprop i skolan om några år:

Tindra? -Jag är här
    Star? -Jag är här

Det blir ju nästan blinka lilla stärna... :)

• Wilmas mamma

Tindra e väl ok. Men Star? Måne? Näe! Man kan ju inte heta VAD som helst. Eller ja, kan kan man ju. Sen kan man ju diskutera hur kul det är för barnet...

• StoltPappa

Vänta ni era gammal skogstroll så ska ni få se att dessa jättefina namn kommer att vara så vanliga att tom knarkarna i parken blir lite sötare om de heter Tindra istället för Crack-Mia.

• Henrik28

De kommer inte tas på allvar i vuxenlivet. ALLA kommer inte ha flumnamn om 20-30 år.

• Helusa

alla namn borjade ju nagonstans o allt nytt verkar konstigt till en borjan .

• fiiia

ja men herregud.. ska vi altid leva jvar på medeltiden eller??
    tränk om ingen kom på nya namn? då alla barn fortfarande hete sven och nils...

• Miss Daisy

Det är väl alltid nått namn som är på modet. Tycker att folk får kalla sina barn vad de vill så länge det inte är ett namn som barnet kan ta skada eller lida av. Jag bryr mig inte.

Dessutom tror jag faktiskt att Engla är ett riktigt gammalt namn som har tagits upp igen.

• Barba My

Tycker att det är jätteroligt med egna nya namn, om jag får barn i framtiden så kommer det att få heta ngt "konstigt" men fint Fast just Tindra får mig att tänka på en stor nordsvensk, lika självklart namn på en häst som Rosa är på en ko.

• peppigapia

henrig28 du verkar ju ha väldigt mkt erfarenhet av missbrukarpersonlighet........det e ju mkt troligt att man börjar använda droger pga vad man heter...för det kan väll inte va så att det handlar om andra saker som uppväxt, umgänge mm....

Svar på tråden Dessa nymodiga namn - Tindra, Engla...!