• mamma hampus

Mamma födda 85

Skulle vara kul om det fanns några man kunde prata lite med som är lika gammal som en själv

• Svar på tråden Mamma födda 85
  • Helena85

Ja men de är nog riktigt jobbigt för alla som är gravida vilken vecka man än är i.. har en syster som är i 34 och en i 28 och båda dom har de också jobbigt. fy för att gå hela sommaren och ha i slutet på augusti nångång..

Natten har varit lugn och jag har kunnat sovit och vilat upp mig. så nu tar vi våra väskor och åker ut till mamma och pappa.. ska fira pappa idag som fyller år. idag är jag 40+3 så vi får se vad som händer.. ska ringa in om allt drar igång igen, har inte ringt än. men så fort de kommer och håller i sig ska jag tjata mig in och om dom inte tar in mig ringer jag andra sjukhus ;) nu ska jag inte ge mig..

• TyraPaloma

Hej hej! Jag är 85:a och har tre barn födda 02, 04 och 08

Bor i Kalmar men kommer från Härnösand/Sundsvall egentligen. Flyttade hit för högskolestudier! Finns det fler här som har flera barn?

Kram, Jennie

• Anki85

netha, vi hoppas på en pojk denna gången, så vi får två av varje
    lite roligare för storebror att ha en kille att leka med

tror att det är en pojk jag väntar eftersom mitt humör är samma som när jag väntade pojken (hemskt)
    men det ska bli kul att veta, mindre än en månad kvar nu

jodå, ullared tjänar man massor på!
    regnställ har de både fleecefodrat och vanliga för 150kr stället. här uppe i affärerna får man betala ca 500 kr /ställ-
    så jag tjänar över 1000kr på bara regnställen

TyraPaloma skrev 2009-07-02 09:18:37 följande:
    Hej hej! Jag är 85:a och har tre barn födda 02, 04 och 08 Bor i Kalmar men kommer från Härnösand/Sundsvall egentligen. Flyttade hit för högskolestudier! Finns det fler här som har flera barn?Kram, Jennie
    Hej Jennie och välkommen hit!
    jodå vi är några st som har fler barn.
    jag har 3stycken själv en son född 07 och tvillingdöttrar födda 08. väntar även en liten till i november.
  • Lizzyzz
    TyraPaloma skrev 2009-07-02 09:18:37 följande:
    Hej hej! Jag är 85:a och har tre barn födda 02, 04 och 08 Bor i Kalmar men kommer från Härnösand/Sundsvall egentligen. Flyttade hit för högskolestudier! Finns det fler här som har flera barn?Kram, Jennie
    Välkommen!

Ser du har barn 02 precis som mig! Skola till hösten för den med antar jag
    Själv väntar jag mitt 5e nu i november *längtar*
  • Netha85

Helena85: Ja, vi lider nog allihopa.. Värmebölja som denna är inge rolig.. :(
    Ja stå på dig så de måste ta emot dig, det smidigaste skulle ju vara om det drar igång i helgen för då har ni ju barnvakter med ju.. Slipper tänka på att ringa in ngn.. :P

Aelwa: Välkommen hit, jag väntar mitt första barn så har tyvärr inga barn sen innan. :)

Anki85: Ja det skulle ju vara kul för sonen din om det blir en till kille.. + att det skulle ju antaligen bli lite mer jämställt i hushållet med.. :P
    Ojdå, är det sån skillnad?? Nog för jag som jag sagt innan, märkt att det är skillnad men sån skillnad trodde jag itne.. Men sen är ju kanske inte kvaliteten lika bra men barnen växer ju ändå ur det till nästa sommar/vinter så..

• Anki85

jag är supernöjd med kvaliten trots att det är billiga kläder, ´det är iof inget POP stuk på kvaliten, men det är iaf inga dåliga kläder,
    trots att barnen växer så otroligt fort,,, har knappt gjort annat än bytt ut kläder.
    sonen hade stl 86 när han var 9 månader, när han blev 13-14 månader hade han stl 92! och nu är han precis fyllda 2 år och har redan samma storlek som en 3-4 åring ska ha,
    han blir nog lång. (ändå var han bara 49cm lång när han föddes)

tjejerna var ju 6 v prematur så de hade stl 44 när de föddes, nu är de snart ett år och har stl 86.
    så de kommer troligtvis också bli långa. mina barn ligger flera cm över normalkurvan.
    men får skylla på barnens pappa som är 1.87,

men vill du ha billiga kläder ska du verkligen åka ner dit. lite tråkigt är att de inte har så mycket "neutrala" bebis kläder utan det mesta är i rött, rosa, grönt och blått... dvs massor med könsfärger.
    så det underlättar att man vet vad det är för liten därför ska jag vänta lite med att åka ner.

• Netha85

Anki85: Ska åka ner till jul igen har jag bestämt, frågan är bara om jag får med mig sambon men han vet om det.. :P

• Anki85

då har du nästan ett helt halvår på att bearbeta honom
    min sambo åker gärna med... men inte för att kolla på kläder det får jag fixa själv... finns ju en så mkt roligare undervåning att kika på tycker han

• Lizzyzz

Vill också till Ullared!
    hört så mycke om de å så många man känner åker dit.
    Aldrig haft råd ta mig dit tyvär.. lite långt åka tyckte mitt Ex.
    Min sambo har inte körkortet än... Men vi kanske hinner ner innan bebis om ja har tur.
    min sambo har uppkörning/teori 3e september så får hoppas på de bästa..

Själv tror ja nog snart ja köper pojk kläder till magen!
    börjar tro de är en liten kille mer och mer nu..
    ska ju iofs inte göra köns -ul men tyckte ju de såg ut som en kille på Rul

• Helena85
    Netha85 skrev 2009-07-02 20:04:18 följande:
    Helena85: Ja, vi lider nog allihopa.. Värmebölja som denna är inge rolig.. :(Ja stå på dig så de måste ta emot dig, det smidigaste skulle ju vara om det drar igång i helgen för då har ni ju barnvakter med ju.. Slipper tänka på att ringa in ngn.. :PAelwa: Välkommen hit, jag väntar mitt första barn så har tyvärr inga barn sen innan. :)Anki85: Ja det skulle ju vara kul för sonen din om det blir en till kille.. + att det skulle ju antaligen bli lite mer jämställt i hushållet med.. :P Ojdå, är det sån skillnad?? Nog för jag som jag sagt innan, märkt att det är skillnad men sån skillnad trodde jag itne.. Men sen är ju kanske inte kvaliteten lika bra men barnen växer ju ändå ur det till nästa sommar/vinter så..
    Ja de är bra, men vi har sån tur att min mamma, sambons mamma och pappa har semester nu allihopa. även min syster och hennes man. så vi har många nu som vi kan lämna henne till.. så de är väldigt skönt.
Svar på tråden Mamma födda 85