• mamma hampus

Mamma födda 85

Skulle vara kul om det fanns några man kunde prata lite med som är lika gammal som en själv

• Svar på tråden Mamma födda 85
  • Helena85
    Netha85 skrev 2009-06-22 10:10:01 följande:
    Välkommen! Hoppas din liten kommer snart då. :)Nja, bor inte där uppe nu, men kommer från Uppsala från början och bor nu nere i Motala.
    Tack! ja jag hoppas också hon kommer snart. längtar så mycket..
  • Netha85
    Anki85 skrev 2009-06-22 10:33:21 följande:
    något... familjevagnen är lika kass som de andra vagnarna när det gäller utrymme. plus att de platser som är avsedda för ihopfällda vagnar är oftast upptagna av resväskor hade önskat att de hade regina tågen upp till norrland, de är iaf handikappsanpassade och har lite mer utrymme.
    Va jobbigt.. Men det är väl bara att flytta resväskorna? Om man ska vara jävlig asså. Det hade nog jag gjort eftersom jag har för mig att det är en skylt där det är en barnvagn på... Då ska ju inte resväskorna stå där..

Jo de är ju det.. Tur att de går upp till Uppsala för min del då.. :P Mamma o pappa bor ju kvar där så det blir ju lite resor upp ibland och sambon o jag funderar på om det inte kommer vara smidigare att ta tåget upp ibland speciellt medan liten är liten.. Då kan man ju ägna sig mer åt den än på att köra o stanna, köra o stanna, köra o stanna.. Usch, tycker vanligtvis att det räcker med 1 stopp på vägen till Ua, men det känns som om det kommer bli många när liten är här..
  • Humbla

hej alla! :)
    Jag hoppar också in här!

Har en son på 2 år och 9 månader (060901) och väntar på ett litet syskon som är beräknad 29/1. Så spänningen är stor, och graviditeten går så outhärdligt sakta denna gång, sonen upptäcktes inte i magen förrän v 13, och där är jag ju inte ens nu ;)

• Netha85
    Humbla skrev 2009-06-23 13:02:26 följande:
    hej alla! :) Jag hoppar också in här! Har en son på 2 år och 9 månader (060901) och väntar på ett litet syskon som är beräknad 29/1. Så spänningen är stor, och graviditeten går så outhärdligt sakta denna gång, sonen upptäcktes inte i magen förrän v 13, och där är jag ju inte ens nu ;)
    Välkommen hit o grattis till graviditeten! Oj, vilken tur du måste haft de första veckorna med sonen, du kan ju inte ha mått illa elller något då va?
  • Lizzyzz

Någon mer än jag som njuter av de fina vädret med barnen?

Mina är helt överlyckliga över att dom får bada i polen på gården :D

• Turboplingen
    Lizzyzz skrev 2009-06-25 09:35:14 följande:
    Någon mer än jag som njuter av de fina vädret med barnen?Mina är helt överlyckliga över att dom får bada i polen på gården :D
    Va ute igår och badade med dottern i sjön, trodde aldrig hon skulle springa ut
    men oj vad fel jag hade =p
    Va jätte skönt i vattnet
  • mamma hampus

Hej alla mammor

Jätte kul att vi blir bara fler och fler,händer idag hos er?Jag och sonen skall åka till Skövde till min syster för hon har kalas för min systerdotter som fyller 6 år idag..

Är det ngn mer av er som hade någon släkting eller syskon som väntade barn samtidigt som du?

Vi var 5 st som väntade samtidigt och det mysiga var att vi fick varann tjej,kille,tjej.kille(min)tjej(syrrans)Fast nu har det blivet på det sista att vi inte har träffats så mycket för de första 2 bor i Borås.Men jag hoppas att vi kan träffas snart se hur stora våra barn är

• Lizzyzz

jag och min syster har varsin dotter för 02.

i år har 2 av mina äldre systrar fått döttrar redan, en annan äldre väntar i September och nu jag i november

Så mamma å pappa får 4 barnbarn födda 09

• Anki85

jag och min syster fick varsitt tvillingpar 08
    hon fick pojk-tös i mars och jag fick tös-tös i juli

annars är det underbart väder.
    vi var med i skövde i går. farmor passade barnen så vi passade på att gå ut och äta på¨mangos, underbar mat och sedan såg vi på the proposal på bio.
    det var nog den roligaste film jag sett på länge. skrattade så jag grät flera gånger.. plus några sentimentala glädje tårar islutet när han berättade vad han älskade hos henne
    urs vad graviditetshormonerna ställer till det...
    jag kan säga att jag hade inte många sminkkorn på mig när vi gick från biografen

• dobbelme

Här är vi båda födda -85, min fästman och jag allstå
    Vi fick världens underbaraste flicka i november 2008

Svar på tråden Mamma födda 85